رشته مدیریت در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره رشته مدیریت در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

مزایا و شرایط تحصیل در رشته مدیریت در کانادا چیست؟ درآمد و بازار کار رشته ام بی ای MBA چگونه است؟ برای دریافت پاسخ، مقاله را با هم بخوانیم.

رشته مدیریت یکی از پرطرفدارترین و پولسازترین رشته‌های کانادا است. درآمد وبازار کار این رشته در کشورهای پیشرفته جهان به دلیل اهمیت و تاثیر آن بر موفقیت سازمانها و کشورها بسیار بالاست. خصوصا اگر بتوانید مهارت و تخصص لازم را در یکی از زیر شاخه‌های آن به دست آورید. جمله‌ای معروف در این باره است که از نظر موقعیتهای شغلی و درآمد، اول تجارت، بعد وکالت و سپس طبابت. بدین معنی که درآمد یک مشاور در حوزه مدیریت از یک مشاور حقوقی یا پزشک می‌تواند بیشتر باشد. ضمن اینکه برای دریافت مدارک وکالت یا پزشکی می‌بایستی سالها درس خواند. در صورتی که مدرک رشته مدیریت ظرف مدت زمانی به مراتب کوتاهتر دریافت می‌شود.

مدیریت

از آنجایی که نویسنده سالها در رشته مدیریت مشغول به تحصیل، تحقیق و تدریس بوده و بطور کامل به زیر و بم تحصیل در رشته مدیریت در کانادا اشراف دارد، قطعا این رشته را بعنوان یکی از بهترین گزینه‌ها به متقاضیان تحصیل در کانادا پیشنهاد می‌نماید. بله کانادا  یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت است.

آیا تمایل به اخذ پذیرش تحصیلی تضمینی رشته مدیریت در مقاطع فوق دیپلم، لیسانس یا فوق لیسانس (ام بی ای) را دارید؟ لطفا اینجا را کلیک کنید. مشاورین شرکت رادسام با کمال میل شما را راهنمایی می‌کنند.

آیا می‌دانید ۷ تا از بهترین دانشگاه‌های مدیریت جهان در کانادا قرار دارند؟

این 7 قله رفیع آموزشی به ترتیب عبارتند از:

McGill – Desautels  Business School

HEC Montreal

U of T – Rotman Business School

British Columbia – Sauder Business School

York – Sculich Business School

Western – Ivey Business School

Queens – Smith Business School

لیسانس رشته مدیریت در کانادا

رشته مدیریت در مقطع کارشناسی معمولا با عنوان BBA یا Bachelor of Business Administration شناخته می‌شود و طول آن از دو سال و نیم تا چهار سال است.

بورسیه تحصیلی ویژه شرکت رادسام

اگر علاقه‌مند به در رشته مدیریت هستید و تمایل به دریافت بورس تحصیلی دارید، سهمیه‌های نمایندگی شرکت رادسام می‌تواند راهگشا باشد حتی گاهی اوقات برای متقاضیان فاقد مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل.

برخی از این بورسیه‌های تحصیلی ویژه عبارتند از:

دانشگاه یورک ویل کانادا

بورس تحصیلی دانشگاه یورک ویل کانادا به مبلغ 10 هزار دلار در دو کلان شهر تورنتو و ونکوور برای رشته‌های:

مدیریت پروژه،

زنجیره تامین،

بازرگانی،

انرژی،

حسابداری،

دوره‌های مدیریت پروژه در کانادا، برترین برنامه‌ها در بین دانشجویان بین المللی است. شما می‌توانید مدیریت پروژه را در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، به عنوان مدرک PG و همچنین گواهینامه حرفه ای مدیریت پروژه (PMP) مطالعه کنید.

مدیریت زنجیره تامین در کانادا

مدیریت زنجیره تامین یکی دیگر از تخصص‌های محبوب برای دوره‌های مدیریت در کانادا است. این کشور میزبان دانشگاه‌هایی بوده که از نظر عملکرد و دوره‌های مدیریت زنجیره تامین به ویژه MBA دارای رتبه بالایی هستند. در زیر برترین دانشگاه‌های مدیریت زنجیره تامین در کانادا آورده شده‌اند:

  • کالج‌هامبر، تورنتو
  • دانشگاه یورک، تورنتو
  • HEC، مونترال
  • کالج کانستوگا
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه کیپ برتون
  • دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن
  • دانشگاه ویندزور
  • دانشگاه وینیپگ
  • دانشکده مدیریت روتمن

مقاطع تحصیلی در رشته مدیریت در کانادا

هدف اصلی دوره‌های رشته مدیریت، تجهیز دانشجویان به مهارت‌های لازم است که می‌تواند به آن‌ها در تبدیل شدن به مدیرانی توانمند کمک کند. برنامه درسی این برنامه‌ها به گونه ای طراحی شده که دانشجویان را در حل مسئله به صورت عملگرا، ایجاد روابط صمیمانه با مشتریان و همکاران، مدیریت شرایط سخت به صورت نوآورانه و هدایت تیم‌های مختلف به طور موثری سازماندهی می‌کند.

این نه تنها بهره وری کلی دانشجویان را افزایش می‌دهد بلکه مهارت‌های رهبری آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد. این برنامه‌های حرفه‌ای همچنین به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که در مجموعه‌ای از دوره‌ها مانند زمین، مُد، بیمه ریسک، تدارکات و مدیریت نفت تخصص داشته باشند، بنابراین به شما در پیشرفت حرفه‌ای خود نیز کمک می‌کند.

بنابراین، برنامه‌های مدرک مدیریت، شما را آماده می‌کند تا نقش‌های مختلف را به بهترین نحو انجام دهید. مجموعه ای از دوره‌های مدیریت در کانادا وجود دارند که در رشته‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای تحصیل در رشته مدیریت در کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و پیگیری  برای رشته دوره‌های مدیریت، باید شرایط لازم برای واجد شرایط بودن که توسط دانشگاه منتخب خود تعیین شده است را برآورده کنید. اگرچه شرایط واقعی دوره ممکن است براساس گرایش یا دانشگاه متفاوت باشد؛ اما در زیر برخی از معیارهای واجد شرایط بودن کلیتی بوده که باید قبل از درخواست دیپلم یا مدرک مدیریت در کانادا آن را بدانید:

  • برای دیپلم و گواهینامه در سطح کارشناسی و همچنین برنامه‌های کارشناسی در مدیریت بازرگانی، حداقل شرط این است که دانشجو باید 10 به اضافه 2 را از یک هیئت شناخته شده با حداقل نمرات تعیین شده توسط دانشگاه داشته باشد.
  • برای کارشناسی ارشد در کانادا یا PGDM در، شما باید مدرک کارشناسی خود را در یک رشته مرتبط گذرانده باشید و نمرات  GREیاGMAT  را مطابق نیاز دانشگاه انتخابی خود ارائه دهید.
  • داوطلب همچنین باید نمرات مهارت زبان آیلتس، PTE، تافل را به همراه بیانیه هدف (SOP) و نامه‌های توصیه (LOR) ارائه دهد.

توجه: معیارهای واجد شرایط بودن فوق الزامات عمومی دوره‌های مدیریت در کانادا را نشان می‌دهند. به دانشجویان توصیه می‌شود از وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود دیدن کنند تا از شرایط واقعی دوره مطلع شوند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید