تحصیل رشته حسابداری در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره تحصیل رشته حسابداری در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

مشاغل در امور مالی و حسابداری به دلیل حقوق بالا، ثبات شغلی و تقاضای زیاد، همیشه جزء حوزه‌های کاری هستند که دانشجویان را به تحصیل وادار می‌کند. رشته حسابداری در کانادا از یک دانشگاه مشهور در این کشور، می‌تواند درها را به روی فرصت شغلی عالی و کسب اقامت دائم باز کند.

تحصیل رشته حسابداری در کانادا به دانشجویان تخصص‌های زیادی ارائه می‌دهد و باعث می‌شوند تا آنها بتوانند در چندین موسسه از جمله بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و نهادهای مالی مشغول به کار شوند. تحصیل در کانادا با توجه به فرصت‌های کاری فراوان و وجود دانشگاه‌ها در سطح جهانی، بهترین فرصت برای تحصیل در رشته حسابداری است.

اهمیت تحصیل رشته حسابداری در کانادا

طبق فهرست طبقه بندی، حسابداری و حسابرسی در گروهی قرار می‌گیرند که دارای بالاترین ظرفیت مهاجرت برای فارغ التحصیلان بین المللی هستند. سیاست‌های اولویت‌دار برای مهاجرت به کانادا عبارتند از:

  • اقتصاد: مدیریت منابع انسانی، حسابرسی، حسابداری و متخصصان امور مالی و مدیریت مالی
  • مهندسی: مهندس نرم افزار، مهندس برق، مهندس برق، مهندس فناوری اطلاعات و برنامه نویس
  • آموزش و مدیریت: مدرسان دانشگاه، اساتید، مربیان پیش دبستانی و سخنرانان
  • پزشکی و داروسازی: پرستاری، داروسازی و فیزیوتراپیست

حقوق حسابداران حدود چهار هزار تا 88 هزار دلار است. برای پست‌های مدیریتی، حقوق از 78 هزار دلار تا 112 هزار دلار می‌باشد. کانادا به 75 هزار حسابدار دیگر نیاز دارد. بدین دلیل که جمعیت کانادا در حال پیر شدن است و تا سال 2024 حدود 45 هزار حسابدار بازنشسته خواهند بود. بنابراین تحصیل حسابداری در کانادا فرصت‌های شغلی فوق العاده‌ای به شما ارائه می‌دهند.

رشته حسابداری در کانادا

می خواهید در رشته حسابداری در کانادا مشغول به کار شوید؟ پس باید در گام نخست این رشته را به خوبی بشناسید و از مهارت هایی که برای شاغل شدن در آن نیاز دارید، خبر داشته باشید. حسابداری مطالعه دروس مربوط به حسابرسی و ثبت معاملات مالی است. اگر این رشته را دنبال کنید، درک درستی از اصول و فرایندهای حسابداری مورد نیاز برای سازماندهی، نگهداری، تجزیه و تحلیل و ارزیابی سوابق مالی شرکت ها و شخصی پیدا خواهید کرد.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، این رشته شامل سه شاخه مختلف می شود؛ حسابداران مالیاتی، حسابداری مدیریتی و حسابداری مالی. حسابداری برای انواع مشاغل ریز و درشت از فروشگاهی و کارگاهی گرفته، تا کارخانجات، ادرات، سازمان ها و شرکت ها مورد نیاز است.

حسابداران علاوه بر مهارت های اساسی نرم افزاری که اصل کار آن ها محسوب می شود، باید به تجزیه و تحلیل سیستم ها، یادگیری فعال، تفکر انتقادی، استدلال ریاضی و استدلال قیاسی، مهارت های حل مسئله و سازماندهی جزئیات مسلط باشند.

حسابداران چه کارهایی انجام می‌دهند؟

  • تهیه و بررسی آمارها و صورت‌های مالی
  • برنامه ریزی و گزارش مالیاتی
  • ذخیره و نگهداری صورت‌های مالی دوره‌ای
  • بررسی کتاب‌ها و یادگیری نحوه استفاده از کتاب‌ها برای مدیریت موثر آنها
  • اطمینان برای دقت و قانونی بودن اعداد نوشته شده صورت‌های مالی
  • یافتن راه حل‌هایی برای بهینه سازی سود، افزایش درآمد و به حداقل رساندن هزینه‌ها

دانشجویانی که در رشته حسابداری در کانادا تحصیل می‌کنند، به مهارت‌های زیر نیاز دارند:

  • مهارت‌های عددی: برای ترکیب، مقایسه و پردازش داده‌ها
  • مهارت‌های تحلیلی: برای شناسایی مشکلات موجود در سند و ارائه راه حل
  • مهارت‌های شخصیتی: دقیق، کوشا و صادق

انواع حسابداران در کانادا

حسابداران عمومی خبره (CGA)

حسابداران عمومی خبره متخصصان حسابداری با تخصص در مالیات، امور مالی و استراتژی تجاری، مدیریت، حسابرسی و رهبری تجاری هستند. مسئولیت‌های اصلی حسابداران عمومی خبره شامل حسابرسی، مشاوره مالیاتی، حسابداری و گزارش مالی هستند. برای دریافت گواهینامه حسابداران عمومی خبره، دانشجویان ملزم به داشتن مدرک لیسانس هستند.

حسابدار مدیریت خبره

برای صدور گواهینامه حسابدار مدیریت خبره، متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس با موضوعات و رشته‌های مرتبط مانند لیسانس بازرگانی با تجربه کاری مرتبط باشند. برای دریافت این گواهی، دانشجویان باید یک فرآیند ارزیابی دقیق 2 روزه در مورد مفاهیم مدیریت بازرگانی و حسابداری انجام دهند.

اگر این سطح را بگذرانید، می‌توانید در یک برنامه 2 ساله شرکت کنید و با مربیگری تمرین نمایید. حسابدار مدیریت خبره شغلی است که به نفع امور داخلی یک تجارت یا شرکت می‌باشد. بنابراین، دارندگان گواهینامه حسابدار مدیریت خبره به جای انجام وظایفی مانند تهیه و ارزیابی گزارش یا حسابرسی منظم، بر یافتن مؤثرترین راه برای فعالیت شرکت برای به حداقل رساندن هزینه‌ها، افزایش درآمد و سود تمرکز خواهند کرد.

حسابدار مدیریت خبره همچنین برای کسانی که قصد دارند حسابداری مدیریت را دنبال کنند، از جمله مشاغلی مانند مدیریت تجاری و صنعتی، مدیریت هزینه یا تحقیقات داخلی برای حمایت از مدیران تجاری در تصمیم گیری‌های تجاری مناسب است.

حسابدار خبره

دانشجویانی که در کانادا رشته حسابداری را تحصیل خواهند کرد، این مکان را دارند در مورد حسابدار خبره که بسیار به دانشجویان علاقه مند است، اطلاعات بیشتری کسب کنند. حسابدار خبره شغلی است که شامل وظایف یک حسابدار استاندارد مانند برنامه ریزی، مدیریت استراتژیک، آماده سازی و ممیزی مالیاتی می‌شود. برای دریافت گواهینامه، دانشجویان باید مدرک لیسانس حسابداری داشته باشند.

علاوه بر این، شما باید 3 سال در یک شرکت حسابداری مشخص کار کنید. در نهایت، برای دریافت گواهینامه، باید یک امتحان 3 روزه بسیار سخت و چالش برانگیز را پشت سر بگذارید. مدارک حسابدار خبره در سطح بین المللی بسیار قدردانی می‌شوند. با در دست داشتن مدرک حسابدار خبره، می‌توانید در تمام محیط‌های حرفه‌ای از جمله شرکت‌ها، مشاغل، سازمان‌های سودآور و دولت‌ها کار کنید.

حسابدار حرفه ای خبره

حسابدار حرفه‌ای خبره یک مدرک گواهی حسابداری مستقل است که برای دانشجویان بین المللی مناسب می‌باشد که قصد دارند حسابدار عمومی (PA) یا حسابرس شوند. یک حسابدار عمومی عمدتا خدماتی مانند صدور صورت‌های مالی برای یک شرکت، ارائه دهنده مشاوره تجاری، اظهارنامه مالیاتی و خدمات برنامه ریزی مالی شخصی را انجام می‌دهد.

موقعیت‌های حسابدار حرفه‌ای خبره شامل حسابدار مالیاتی، حسابدار مالی، حسابدار قانونی و سایر موارد هستند. این گواهی برای اکثر مشاغل ارشد در رشته حسابداری بسیار مهم است. برای داشتن گواهی حسابدار حرفه ای خبره، باید حداقل مدرک لیسانس حسابداری (برنامه آموزش پیش نیاز CPA) و 2 سال تجربه مرتبط را داشته باشید.

گرایش‌های تحصیلی رشته حسابداری در کانادا عبارتند از:

  • حسابداری و بیمه
  • تکنیک‌های حسابداری
  • حسابداری و حقوق و دستمزد
  • حسابداری و امور مالی
  • مطالعات اکچوئری
  • تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • کار حسابداری حرفه ای
  • بررسی تقلب و حسابداری قانونی
  • حسابداری مالی
  • برنامه ریزی مالی
  • خدمات مالی
  • مدیریت انطباق با خدمات مالی

تحصیل حسابداری در کانادا در حال حاضر راحت‌تر و ساده‌تر از همیشه است. شما می‌توانید با رعایت الزامات سیستم آموزشی این کشور گرایش مورد نظر خود در حسابداری را انتخاب کنید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید