نحوه دریافت عدم سوء پیشینه ایران از داخل خاک کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره نحوه دریافت عدم سوء پیشینه ایران از داخل خاک کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

مدارک مورد نیاز برای تهیه نامه سوء پیشینه در داخل ایران (به شکل عادی)  :

 –  اصل و کپی شناسنامه

 – اصل و کپی كارت ملي

 – يك قطعه عكس جديد رنگي تمام رخ زمينه سفيد بدون عينك (براي خانم‌ها بدون آرايش با حجاب)

 – معرفي نامه از محل كار و يا تكميل فرم درخواست

 – همراه داشتن كد پستي 10 رقمي به همراه آدرس كامل پستي

 – پرداخت هزينه هاي  مربوطه

دریافت گواهی عدم سوءپیشینه از طریق پدر یا مادر یا فردی که وکالت نامه ی رسمی داشته باشد

روش دیگری که از طریق آن می توانید گواهی عدم سوءپیشینه از ایران برای ارائه در کانادا تهیه نمایید این می باشد که از طریق وزارت امور خارجه در ایران اقدام نمایید.

لازم به ذکر است ، این روش به تازگی تغییر کرده است. در روش قبل نیاز به تایید دادستان بود ولی در روش کنونی نیاز به چنین تاییدی نمی باشد و راه بسیار ساده تری از طریق وزارت امور خارجه ی ایران در اختیار هموطنانمان قرار گرفته است. اما در صورتی که تصمیم دارید که از این روش و در شهرهایی به جز تهران اقدام نمایید ، نیاز به مراجعه به دادستانی و پلیس آگاهی مرکزی در شهر مورد نظر شما می باشد.

ثبت انگشت نگاری در کانادا جهت دریافت گواهی عدم سوءپیشینه در ایران

شما جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از طریق روش بالا نیاز به انجام انگشت نگاری و ارسال نتایج آن به ایران و یا دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن دارید. برای انجام انگشت نگاری در کشور کانادا می توانید از طریق مراکزی که در شهرهای مختلف این کار را انجام می دهند اقدام کنید.

در خصوص انگشت نگاری به این نکته توجه داشته باشید که نتایج را در پاکت در بسته با مهر موسسه ای که انگشت نگاری را انجام می دهید قرار دهید. برای انجام انگشت نگاری بر روی کارت مربوط به نتایج لازم می باشد که عکس شما نیز قرار بگیرد که این کار توسط شرکتی که به آن مراجعه می نمایید انجام خواهد گرفت. در خصوص عکس های الحاقی بر روی کارت انگشت نگاری، مرکزی که شما به آن مراجعه می کنید، ممکن است در همان مرکز از شما عکس گرفته و بر روی کارت اثر انگشت اسکن نماید یا اینکه از شما درخواست نماید تا تعداد لازم عکس را با خود به همراه ببرید. در صورتی که عکس ها را به صورت فیزیکی بر روی فرم ها الحاق می کنید، توجه کنید که آن مرکز حتما باید بر روی عکس ها مهر بزند.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید