میزان درآمد معلم ها

مطالعه مقاله آموزشی درباره میزان درآمد معلم ها از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

۱میزان درآمد معلم ها در لوکزامبورگ

به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و اقتصادی این کشور از لحاظ آموزش و پرورش بسیار پیشرو و پیشگام می باشد. کیفیت آموزش در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد. تمامی کودکان از سن ۴ تا ۱۶ سالگی باید به مدرسه بروند و تحصیل کنند.

بیشتر مدارسی که افراد در آنها تحصیل می کنند دولتی می باشد و هزینه ای از ساکنین دریافت نمی کنند. دانش آموزان علاوه بر دروس پایه ای که ملزم به یادگیری آن هستند باید سه زبان لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی را نیز یاد بگیرند.

قطعاُ در چنین سیستم آموزشی ارزش و بهای خاصی برای معلمان خود قائل می باشند و دستمزد مناسب و شایسته ای برای آن ها در نظر می گیرند. میانگین حقوقی که برای معلمان در آن کشور در نظر گرفته شده است حدود ۶۴۰۰۰ تا ۹۸۰۰۰ دلار در سال می باشد که با توجه به میزان سابقۀ افراد برای آن ها در نظر گرفته می شود.

۲ میزان درآمد معلم ها در سوئیس

شرایط و ساختار آموزشی در سوئیس بسیار متفاوت می باشد و هر یک از ۲۶ ایالت مستقیم مسئول سیستم آموزش اجباری خود هستند. بنابراین هر یک از ایالت ها به طور مستقل خود تصمیم می گیرند که چه چیزی آموزش داده شود و انتقال از ایالتی به ایالت دیگر بسیار دشوار می باشد:

در کشور سوئیس آموزش برای همۀ کودکان و نوجوانان اجباری می باشد. مقررات و قوانین مربوط به آموزش توسط کانتون ها اداره می شوند. اغلب کودکان از سن ۶ سالگی به مدرسه می روند و طول دوره تحصیل آن ها ۱۲ سال است.

آموزش و پرورش در کشور سوئیس کیفیت و سطح بسیار بالایی دارد. در این کشور آموزش به زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی یا رومانی انجام می شود. کشور سوئیس در دانش ریاضیات در سطح عالی قرار دارد.

میزان درآمد معلم ها در سوئیس به طور میانگین مبلغی حدود ۴۷۵۰۰ دلار تا ۶۹۰۰۰ دلار است. که این مبلغ بستگی به تجربه و سابقۀ کار و فعالیت آن ها دارد و هر چه سوابق آن ها بیشتر شود حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد.

۳ میزان درآمد معلم ها در آلمان

در آلمان نیز هر ایالتی مسئول نظارت بر سیستم و کیفیت آموزشی خود می باشد. آلمان کشوری است که از لحاظ هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه می باشد. در این کشور یا اصلاُ هزینه ای دریافت نمی گردد و یا هزینه های تحصیل بسیار کم و ناچیز می باشد.

کودکان از سن ۶ سالگی به مدرسه می روند. طول دورۀی تحصیل ۱۲ سال می باشد. نظام آموزشی آلمان رقابتی است و دانش آموزان پس از قبولی در آزمون های ورودی می توانند مشغول به تحصیل گردند.

معلم ها در آلمان حقوقی میانگین ۴۷۵۰۰ الی ۶۵۰۰۰ دلار دریافت می کنند که با توجه به میزان سوابق و تجربیات آن ها این میزان درآمد افزایش می یابد.

۴ میزان درآمد معلم ها در هلند

هلند سیستم آموزشی ویژه ای دارد. هر فرد با توجه به نیازها و علایق خود و پس از انتخاب شغل وارد مدارس مختلف می شوند لذا می توان گفت نظام آموزشی هلند دانش آموز محور می باشد و دانش آموزان خود تصمیم می گیرند چه چیزی بیاموزند مدارس برای مقدار زمانی و موضوعات مختلف برنامه ریزی و تصمیم گیری می نمایند.

شروع مدارس ابتدایی از ۴ سالگی می باشد بنابراین کودکان باید در شروع ۵ سالگی در مدرسه حضور داشته باشند. نظام آموزشی این کشور بسیار باکیفیت می باشد حتی در سال ۲۰۰۸ این کشور در رتبۀ نهم قرار گرفت. در هلند نیز میزان درآمد معلم ها خوب است، آنها به طور میانگین ۳۶۰۰۰ دلار تا ۶۰۰۰۰ دلار بر حسب توانایی و تجربه خود کسب می نمایند.

۵ میزان درآمد معلم ها در کانادا

کشور کانادا که از لحاظ نظام آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. اغلب مردم این کشور دارای سطح سواد بالایی می باشند.

دولت کانادا حدود ۴/۵ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش و پرورش می کند و سرمایه گذاری های بسیاری در این زمینه انجام داده است. مدارک تحصیلی کانادا جزء معتبرترین مدارک نظام آموزشی جهان به حساب می آید و این کشور دارای استانداردهای بالای علمی می باشد.

میزان درآمد معلم ها در کانادا بسیار خوب می باشد و متوسط حقوق یک معلم با سابقه کار بالا ۵۶۵۰۰ دلار تخمین زده می شود.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید