اپلیکیشن ArriveCAN چیست؟

مطالعه مقاله آموزشی درباره اپلیکیشن ArriveCAN چیست؟ از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

استفاده مسافران کانادا از اپلیکیشن ArriveCAN

اپلیکیشن ArriveCAN که روی تلفن های همراه قابل دسترس می باشد در آوریل 2020 به صورت رایگان ارائه شد تا به مسافران کانادا برای رعایت اقدامات مرزی کمک نماید. مهاجران, دانشجویان و افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند و قصد ورود به این کشور را دارند می بایست از برنامه ArriveCAN به عنوان بخشی از تلاش برای کمک به جلوگیری از ویروس کرونا استفاده نمایند.

قبل از رسیدن به کانادا باید اپلیکیشن ArriveCAN را نصب کنید!

از 21 نوامبر تصویب شد، مسافران هوایی که مقصد نهایی آنها کانادا می باشد میبایست قبل از سوار شدن اطلاعاتی مانند اطلاعات سفر و تماس، برنامه قرنطینه (مگر اینکه معاف شده باشند) و ارزیابی خود از علائم COVID-19 خود را از طریق اپلیکیشن ArriveCAN ارسال نمایند. مسافران هنگام ورود به کانادا باید تاییدیه ArriveCan خود را به افسر خدمات مرزی کانادا (CBSA) نشان دهند تا ثابت گردد که مسافران اطلاعات خود را به صورت دیجیتالی ارسال نموده اند.

مسافرانی که این قانون را رعایت نکنند، ممکن است تحت اخطار کلامی تا جریمه 1000 دلاری قرار گرفته و حتی از کشور مبدا هم اجازه پرواز نداشته باشند. افرادی که به دلیل شرایط شخصی مانند ازکارافتادگی یا زیرساخت های ناکافی قادر به ارائه مدارک نباشند، به عنوان موارد استثنایی در نظر گرفته می شوند.

به مسافرانی كه از طریق خشكی یا دریا به كانادا می روند حتما پیشنهاد می شود قبل از ورود از ArriveCAN استفاده نمایند تا هم از هدر رفت زمانشان جلوگیری نمایند و هم هنگام رسیدن به مرز، تماس فیزیکی کمتری با بقیه داشته باشند. کسانی که از این اپلیکیشن استفاده کرده اند باید در هنگام ورود به کانادا، رسید ArriveCAN خود را به  افسر خدمات مرزی ارائه دهند.

پس از ورود به کانادا

از تاریخ 21 نوامبر 2020، کلیه مسافرانی که از طریق هوایی، زمینی یا دریایی وارد کانادا شدند میبایست اطلاعات خود را از طریق ArriveCAN یا با شماره تلفن رایگان 0343-641-833-1 در طول قرنطینه خود ارسال نمایند.

در طی 48 ساعت پس از ورود به کانادا، مسافران باید تأیید کنند که به محل قرنطینه خود رفته اند و باید در طول قرنطینه یک ارزیابی روزانه از علائم COVID-19 را با این اپلیکیشن انجام دهند.

لازم به ذکر است اگر مسافران اطلاعات اجباری خود را ارائه ندهند، با اولویت بالایی تحت پیگیرد توسط نیروی انتظامی کانادا خواهند بود.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید