هزینه های درمانی دانشجویان بین المللی در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره هزینه های درمانی دانشجویان بین المللی در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

هزینه درمان در کانادا

در کشور کانادا خدمات  بهداشتی و درمانی  دارای استاندارد  تعریف شده ای می باشد، در هر استان کانادا هر پزشک به صورت جداگانه خدمات بیمه ای را ارائه می نماید و لازم نمی باشد  فردی که به مراقبت های بهداشتی دسترسی پیدا میکند برای  صورتحساب و بازپرداخت بیمه  درگیر گردد. 

قانون بیمه و سلامت کانادا، هزینه ی داروهای تجویزی (نسخه ی دکتر) ومراقبت های بلند مدت از بیمار، خدمات دندانپزشکی خاص را کاور نمی کند و  این بدان معنی می باشد که اکثر کانادایی ها مجبور به پرداخت بیمه های خصوصی برای هزینه های درمانی خاص به دولت یا کارفرمایی که آن ها را بیمه کرده اند هستند  و  استان ها فقط  پوشش جزئی برای کودکان، افراد فقیر و سالمندان را عهده دار هستند.

کانادا (به استثنای استان کبک) یکی از معدود کشورهایی می باشد که دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی جهانی شامل پوشش داروهای تجویزی(نسخه ی پزشک) نمی گردد، ساکنان کبک که تحت پوشش برنامه های دارویی تجویزی عمومی استان قرار میگیرند  با پرداخت  تا ۶۶۰دلار سالانه  مالیات بر درامد موفق به پوشش بیمه درمانی میگردند، داروهای تجویزی در بعضی از استان ها برای افراد مسن یا فقیر تامین می گردد، یا از طریق بیمه خصوصی مبتنی بر اشتغال تامین میشود.

بنابراین هر استان کانادا دارای هزینه های درمانی خاص به خود است برای مثال اگر شخصی بیمه درمانی را در یکی ازاستان های کانادا خریداری نماید به فرد یک کارت عضویت داده می شود که فقط مورداستفاده برای یک منطقه خاص است.

هزینه های درمانی دانشجویان بین المللی در کانادا

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند با توجه به مدت زمان تحصیلشان در کانادا و اینکه چه مدت در این کشور اقامت  خواهند داشت ، مجاز به استفاده از پوشش های درمانی هستند.

افرادی که قصد تحصیل و سکونت در کانادا به مدت کمتر از ۶ ماه را دارند توصیه می شود از پوشش بیمه درمانی اورژانسی استفاده کنند و افرادی که برای مدت بالاتر از ۶ ماه قصد تحصیل و سکونت در این کشور را دارند از پوشش بیمه کاملتری استفاده نمایند.

یکی از اولین کارهایی که دانشجو بعد از ورود به کانادا باید در اولویت قرار دهد، خرید یک بیمه درمانی می باشد و اگر دانشجویی این کار را انجام ندهد احتمال دارد در برخی موارد که به خدمات درمانی در بیماری های ساده نیاز پیدا کند، مجبور شود هزینه ای بیشتر از کل هزینه های دوره تحصیل خود برای صورت حساب بیمه خود پرداخت کند.

اصولا مسئله بیمه درمانی دانشجویان توسط دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اند تامین می گردد و هزینه ای که برای بیمه درمانی پرداخت می شود بسته به نوع دانشگاه در هزینه های تحصیلشان تاثیر خواهد داشت.

لازم به ذکر است افرادی که در کانادا دارای اقامت دائم نمی‌باشند باید برای استفاده از خدمات درمانی از هزینه شخصی خود استفاده نمایند؛ مگر این که از بیمه درمانی خصوصی استفاده نمایند.

اما در مورد دارندگان اقامت موقت در این ارابطه می‌توانند:

  • برای خرید بیمه خصوصی از شرکت بیمه اقدام نمایند.
  • در صورت شاغل بودن در کانادا، می‌توانند از طرف کارفرمای خود از بیمه درمانی بهره‌مند گردند.
  • در صورت تحصیل در کانادا، می‌توانند از طریق دانشگاه خود برای اخذ بیمه دانشجویی در کانادا اقدام نمایند.

شایان ذکر است در وضعیت‌های اضطراری، تمامی استان‌ها در کانادا خدمات رایگان به اشخاص ارائه می کنند؛ حتی در صورتی که بیمار دارای کارت سلامت دولتی نباشد. البته اگر بنابر وضعیت مهاجرتی شخص، محدودیت‌های خاصی در مورد خدمات ارائه شده وجود داشته باشد.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید