دانشگاه های آمریکا

مطالعه مقاله آموزشی درباره دانشگاه های آمریکا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

آمریکا در رتبه ۱ جهان  در زمینه جذب دانشجویان بین المللی قرار دارد، در حال حاضر بیش از۸۵۰ هزار دانشجو از سرتاسر جهان در این کشور مشغول به تحصیل هستند.

بیش از ۵ هزار دانشگاه، کالج و موسسات آموزش عالی در کشور آمریکا در حال فعالیت می باشند، بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان از سوی سازمان معتبر QS دانشگاه هاروارد آمریکا برترین دانشگاه جهان محسوب می شود. ۶ دانشگاه آمریکایی جزو ۱۰ دانشگاه اول جهان هستند و همچنین در لیست ۱۵۰۰ دانشگاه برتر جهان اغلب نام دانشگاه های آمریکایی نمایان هستند.

اعتبار دانشگاه های آمریکا

بهترین دانشگاه های آمریکا از نظر کیفیت

هم اکنون دانشگاه هاروارد معتبرترین و بهترین دانشگاه جهان به حساب می آید. این دانشگاه در سال ۱۳۳۶ میلادی توسط هیئت قانون گذاران ماساچوست تاسیس شد. نام این دانشگاه بر گرفته از کشیشی به اسم جان هاروارد می باشد که در سال ۱۳۳۹ با اهدا ۴۰۰ جلد کتاب و حدود ۸۰۰ پوند کمک مالی، در آن زمان کمک شایانی به دانشگاه نمود.

دانشگاه هاروارد در رشته های علوم انسانی، مهندسی، دندان پزشکی، پزشکی، الهیات و حقوق معروفیت بسیاری دارد. کتابخانه دانشگاه هاروارد با بیش از ۱۵ میلیون جلد کتاب و میکروفیلم قدیمی ترین مجموعه فرهنگی آمریکا و بزرگترین کتابخانه دنیا به حساب می آید.

دانشگاه استنفورد در سال ۱۸۸۸ توسط لیلند استنفورد و همسرش تاسیس شد و در سال ۱۸۹۱ فعالیت خود را شروع کرد. استنفورد دارای دانشکده های پزشکی، مهندسی، علوم، بازرگانی و حقوق می باشد. طبق آخرین آمار انتشار یافته از سوی تایمز دانشگاه استنفورد در زمینه مهندسی و علوم انسانی برترین دانشگاه جهان می باشد.

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه استنفورد تا کنون موفق به دریافت بیش از ۶۰ جایزه نوبل و ۷ مدال فیلدز شده اند.

دانشگاه MIT (موسسه فناوری ماساچوست) سال ۱۸۶۱ در شهر کمبریج ایالت ماساچوست تاسیس شد. MIT از جمله دانشگاه های خصوصی آمریکا به حساب می آید که افتخارات فراوانی به دست آورده است و هم اکنون جزو برترین دانشگاه های جهان قرار دارد، MIT دارای ۵ دانشکده، ۱ کالج و ۳۲ مرکز آموزشی می باشد. شایان ذکر است که اولین کامپیوتر جهان در سال ۱۹۲۸ در این دانشگاه تولید شده است.

دانشجویان و فارغ التحصیلان MIT در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی تا کنون بیش از ۸۰ بار موفق به کسب جایزه جهانی نوبل شده اند و همچنین بیش از ۴۷ مدال آمریکا به پژوهشگران این دانشگاه اختصاص گردیده است.

کم هزینه ترین دانشگاه های آمریکا

دانشگاه                هزینه تحصیل سالانه

دانشگاه تگزاس        ۵۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ دلار

دانشگاه شارلوت      ۵۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ دلار

دانشگاه آریزونا        ۷۰۰۰ الی ۲۲۰۰۰ دلار

دانشگاه تگزاس در شهر دالاس از جمله دانشگاه های کم هزینه آمریکا است که از اعتبار مناسبی نیز برخوردار می باشد. شهریه تحصیل در این دانشگاه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متغیر است اما شهریه تحصیلی در این دانشگاه به طور میانگین سالیانه بین ۵۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ دلار می باشد. شایان ذکر است در این دانشگاه مشاغل پاره وقت برای دانشجویان وجود دارد.

دانشگاه آریزونا از جمله دانشگاه هایی می باشد که بیش از ۸۰ رشته تحصیلی را ارائه می دهد. شهریه این دانشگاه با توجه به مقطع و رشته تحصیلی به طور میانگین سالیانه بین ۷۰۰۰ الی ۲۲۰۰۰ دلار می باشد. در این دانشگاه هم چنین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان وجود دارد.

این دانشگاه در کارولینای شمالی در جذب دانشجویان بین المللی عملکرد بسیار موفقی دارد، به طوری که دانشجویان بین المللی از ۸۰ کشور در دانشگاه شارلوت مشغول به تحصیل هستند. شهریه این دانشگاه با توجه به مقطع و رشته تحصیلی به طور میانگین سالیانه بین ۵۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ دلار می باشد.

نکات مهم جهت اقدام برای تحصیل در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا

بیشتر از ۱۵۰ دانشگاه معتبر پزشکی در آمریکا مشغول به فعالیت هستند. دوره پزشکی آمریکا معمولاً ۹ سال طول می کشد. دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی ابتدا در دوره ۴ ساله علوم پایه مشغول به تحصیل می شوند و بعد از پایان این دوره در آزمون MCAT شرکت می نمایند، در صورت قبول شدن در این آزمون وارد دوره ۵ ساله پزشکی می شوند.

مزایای تحصیل در آمریکا

 

  • استفاده از مدرن ترین امکانات تحصیل
  • داشتن تناسب بین هزینه و کیفیت
  • امکان اخذ اقامت دائم آمریکا و موقعیت های شغلی مناسب
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید