امکان بورسیه تحصیلی در آمریکا برای دانشجویان ایرانی و بین المللی

مطالعه مقاله آموزشی درباره امکان بورسیه تحصیلی در آمریکا برای دانشجویان ایرانی و بین المللی از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

همه ساله دانشگاه ها و کالج های گوناگون برای دانشجویان بین المللی، کمک هزینه های تحصیلی و زندگی را مد نظر قرار می دهند. بورسیه تحصیلی در آمریکا می تواند بصورت کامل شامل هزینه های تحصیلی و زندگی متقاضی ارائه می گردد و یا بخشی از هزینه تحصیلی را کاور می کند. در این مقاله جنبه های مختلف بورسیه تحصیلی در آمریکا و نحوه بورسیه شدن در امریکا را مورد بحث قرار دهیم.

شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا

این بورسیه ها در آمریکا می تواند شامل تخفیفات در شهریه و هزینه های زندگی دانشجویی باشد. بورسیه تحصیلی آمریکا بسته به رشته انتخابی، دانشگاه فرد و شایستگی فرد می تواند شهریه طول دوره تحصیل، هزینه های مربوط به لوازم تحصیل و کتاب های آموزشی، هزینه های مربوط به اسکان دانشجویی و غیره را شامل گردد. بورسیه تحصیلی آمریکا می تواند توسط دانشگاه های دولتی، خصوصی، مراکز تحقیقاتی برای مقاطع گوناگون طبق شایستگی، استعداد و یا نیاز دانشجو مد نظر قرار گیرد.

برای گرفتن بورسیه تحصیلی آمریکا باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • معدل بالا در مقاطع تحصیلی قبلی
  • داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه و یا مراکز علمی معتبر
  • دانشگاه مورد نظر بنا به رشته تحصیلی از شما نمرات عالی حاصل از آزمون های نظیر: ACT ،SAT ،GRE و یا GMAT درخواست می کند.
  • رزومه قوی، داشتن اختراعات، مقالات معتبر علمی در ژورنال های مطرح بین المللی
  • شرکت در مسابقات بین المللی و کسب امتیاز یا رتبه
  • اثبات داشتن مهارت و یا استعداد ویژه
  • ارائه دانش زبان انگلیسی در سطح بالا

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع دبیرستان

این بورسیه  معمولا بر اساس شایستگی متقاضی، نیاز مالی خانواده در نظر گرفته می شود. در بعضی از برنامه ها کمک های مالی در قالب جوایز گوناگون به دانش آموزان داده می شود که رقابت برای دریافت آن زیاد و معمولا مبالغ بالایی را شامل نمی گردد. اگر در رشته ورزشی خاصی مهارت بالایی دارید، هنرمند هستید و یا نمرات بالایی در دروس دوران تحصیل خود دارید و همچنین به عنوان دانش آموز بین الملل سطح زبان انگلیسی قوی دارید، می توانید برای گرفتن بورسیه تحصیلی در آمریکا بر اساس مدرسه خود اقدام نمایید. این بورسیه می تواند هم برای مدارس دولتی و هم خصوصی باشد و توسط دولت، خیرین و ارگان های مختلفی تامین می شود. این بورسیه ها شامل پرداخت کامل شهریه مدرسه و هزینه خوابگاه دانش آموز است و در موارد دیگر بصورت تخفیفات در شهریه مدرسه، کمک هزینه زندگی ارائه می گردد.

بورسیه تحصیلی در آمریکا برای مقطع لیسانس

مقطع لیسانس در آمریکا 4 سال است و گرفتن بورسیه تحصیلی در آمریکا برای متقاضیانی امکان دارد که مدرک دیپلم با معدل بالای 18 داشته باشند همچنین نمره زبان انگلیسی بالا یعنی داشتن آیلتس 6.5 و یا تافل 100، قبولی در برخی آزمون های مطرح دانشگاهی نظیر SAT و داشتن رزومه قوی از دیگر مواردی می باشد که باید به آن توجه کرد. مقدار بورسیه تحصیلی در آمریکا برای این مقطع متفاوت است. در بسیاری از دانشگاه ها بعد از گذرندان ترم های اولیه و ارائه رزومه تحصیلی و علمی بالا، دانشجویان می توانند برای گرفتن بورسیه تحصیلی در آمریکا اقدام نمایند و یا میزان تخفیفات دانشجویی خود را ارتقا دهند. لازم به ذکر است شانس دریافت بورسیه تحصیلی در آمریکا برای مقاطع ارشد و دکترا بیشتر می باشد. همچنین توجه کنید برای اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا بهتر است گپ تحصیلی نداشته باشید تا شانس بالاتری برای دریافت بورسیه داشته باشید.

بورسیه تحصیلی در آمریکا برای مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا معمولا 1 تا 2 سال می باشد. معمولا بورسیه تحصیلی در آمریکا برای دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی که دوره کارشناسی خود را در کشور آمریکا طی نکرده باشند سخت تر می باشد. برای گرفتن بورسیه تحصیلی در آمریکا متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:

  • مدرک لیسانس معتبر با معدل بالای 16
  • داشتن توصیه نامه از اساتید معتبر
  • ارائه آیلتس 6.5 به بالا و یا تافل بیشتر از 79
  • داشتن مدرک GRE و GMAT بسته به رشته
  • داشتن مقالات معتبر در مجلات بین المللی نظیر ISI

بورسیه تحصیلی در آمریکا برای مقطع دکترا

طول دوره تحصیل در مقطع PHD در آمریکا بین 4 تا 6 سال می باشد. شایان ذکر است در رشته های مختلف طول دوره متفاوت می باشد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ فاند آمریکا برای مقطع دکترا شامل: رزومه علمی و تحقیقاتی قوی، داشتن مقالات معتبر جهانی، مدرک آیلتس 7 تا 7.5، توصیه نامه و انگیزه نامه قوی می باشد تا شما بتوانید نظر اساتید راهنمای خود را جلب نمایید و فاند تحصیلی اخذ کنید. بیشترین متقاضیان بورسیه تحصیلی در آمریکا معمولا برای این دوره اقدام می کنند و بودجه بورسیه ها نیز شامل کمک های دولتی، سازمان ها و مراکز تحقیقاتی معتبر تامین می گردد. معمولا در دوره PHD سه نوع کمک هزینه تحصیلی وجود دارد:

 

1.فلوشیپ Fellowship

2.دستیار تحقیقاتی RA Research Assistantship

3.دستیار تدریس TA Teaching Assistantship

انواع بورس تحصیلی آمریکا

 

بورسیه HUMPHREY

این بورسیه برای متخصصین بین المللی است که تمامی هزینه های آن ها به مدت یک سال تامین می گردد.

 

بورسیه AMHERST

این کالج به متقاضضیانی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند بنا به شرایط متقاضی بورس داده می شود.

 

بورسیه COLUMBIA

کالج کلمبیا به متقاضیان بین المللی که برجسته می باشند, کمک های مالی اهدا می کند. همچنین این کالج 15 الی 100 درصد شهریه دانشگاه را به متقاضیان بورسیه که از شرایط لازم برخوردار باشند، تخفیف می دهد.

 

بورسیه COLBY-SAWYER

این کالج بورسیه هایی را به دانشجویان مستعد طیق توانایی و GPA ارائه می دهد. مبلغ بورسیه 20 هزار الی 26 هزار دلار در طول سال است.

 

بورسیه CONCORDIA

این دانشگاه مبلغ سالیانه ای در حدود 24 هزار دلار به دانشجویان مستعد و نیازمند می دهد.

 

بورسیه WAGNER

دانشگاه نیویورک به تعداد کمی از دانشجویان بین المللی مستعد، سالیانه مبلغ 25 هزار دلار الی 47 هزار دلار بورسیه ارائه می دهد.

 

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید