عمران در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره عمران در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

بعد از پزشکی  در کانادا رشته ی عمران یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی می باشد.این رشته با طراحی، ساخت و نگهداری سازه‌های طبیعی و مصنوعی در ارتباط هست.

دوره‌های مهندسی عمران در کانادا

تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی در مقطع فوق لیسانس دانشگاه‌ های کانادا، به دو نوع آموزش محور (Course Based) و یا پژوهش محور (Research Based) ارائه میگردد.انتخاب هر یک از انواع به علایق شخصی، توانایی‌های علمی و امکانات مالی فرد بستگی دارد.

متقاضیانی که امکان پرداخت شهریه برای دانشگاه را ندارند توصیه می شود که دوره    Meng را انتخاب نکنند.

تفاوت MSC و MENG

MASTER OF SCIENCE (MSC)
(MENG) MASTER OF ENGINEERING

تمرکز بر روی نظریه ها

تمرکز بر جنبه های کاربردی علم

  در این مقطع، دانشجو باید طی دو سال تحصیل، علاوه برپاس کردن تعدادی از واحد درسی، به تحقیقات هم بپردازد و درنهایت از پایان‌نامه خود دفاع کند.

در این مقطع، دانشجو بعد از پاس کردن تعدادی واحد درسی در طی ۳ ترم، موفق به گرفتن مدرک فوق لیسانس خواهد شد. همچنین انجام تحقیق و ارائه پایان‌نامه الزامی ندارد.

گرفتن پذیرش در این دوره آسان نمی باشد.

شرایط پذیرش آسان‌تر می باشد.

در دوره MSc در این مقطع استاد می باشد که شهریه دانشگاه را می‌پردازد و احتمالا کمک‌هزینه هم به دانشجو می‌دهد. دانشجو هم در قبال آن باید، در پروژه‌های تحقیقاتی و یا امور آموزشی استاد همکاری ‌لازم را انجام دهد.

پیدا کردن و قانع کردن استاد راهنما تقریبا منتفی می باشد.

کسانی که ارشد علوم را بگذرانند می‌توانند به‌عنوان دانشمند، محقق، مشاور، معلم، و دستیار مشغول کار شوند.

دانشجویان که ارشد مهندسی را بگذرانند، احیانا به‌عنوان مهندس، سازنده، مشاور، و دانشمند می توانند مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است که می‌توانند در دانشگاه‌ها و کالج‌ها نیز مشغول به تدریس شوند.

شرایط تحصیل در رشته عمران در کانادا

دوره‌های کارشناسی این رشته، چهار ساله می باشد. در این دوره‌های چهار ساله، دانشجوها عموماً با خواص مواد، علوم محیطی، مهارت‌های نقشه‌برداری، طراحی و نقشه‌کشی آشنا می گردد.

دانشجویان بعد از اتمام دوره کارشناسی و قبل از دریافت مدرک مهندسی حرفه‌ای، می‌توانند به مدت چند سال با عنوان Engineering In Training یعنی مهندس در حال آموزش (EIT)، مشغول به کار شوند.

دوره‌های کارشناسی ارشد عمران در کانادا عموماً دو ساله می باشد و دوره‌های دکتری از چهار سال شروع می‌شوند.گفتنی است که، دوره‌های تحصیلات تکمیلی رشته عمران در کانادا همراه با پایان‌نامه هستند.

مدارک لازم برای اپلای رشته عمران در کانادا
  • ارائه دادن مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • گذراندن پیش‌نیازهای دروس ریاضی، فیزیک و شیمی با حدنصاب تعیین شده در دانشگاه مورد نظر
  • داشتن نمره زبان (آیلتس آکادمیک ۶٫۵ )
  • ارائه ریزنمرات
  • ارائه دادن مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • کسب حداقل معدل موردنیاز (۷۵% در سال آخر)
  • ارائه دادن مدرک لیسانس همراه با ریزنمرات
  • داشتن نمره ی زبان با حداقل نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس آکادمیک
  • دریافت توصیه‌نامه تحصیلی از اساتید
  • ارائه دادن مدرک کارشناسی همراه با ریزنمرات
  • ارائه دادن مدرک کارشناسی ارشد همراه با ریزنمرات
  • داشتن نمره زبان با حداقل نمره ۶٫۵ یا ۷ در آزمون آیلتس آکادمیک
  • دریافت توصیه‌نامه از اساتید
  • پروپزال
  • ممکن است بعضی از دانشگاه‌ها به مدرک GRE نیاز داشته باشند.
هزینه تحصیل مهندسی عمران در کانادا

شهریه دوره‌های مهندسی عمران در مقطع فوق لیسانس کانادا برای دانشجویان بین‌المللی به ازای هر ترم حدود 13000 دلار کانادا می باشد.

شهریه دوره‌های مهندسی عمران در مقطع دکترای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی به ازای هر ترم حدود 12000 دلار کانادا می باشد.

به طور کلی، به‌ غیر از دانشگاه تورنتو که شهریه بسیار بالایی دارد، شهریه‌ این رشته در سایر دانشگاه‌های کانادا  بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ دلار کانادا در سال می باشد. شهریه سالانه دوره عمران در دانشگاه تورنتو، سالانه حدود 64.000 دلار کانادا می باشد.

بورسیه رشته عمران در کانادا

باید گفت که، اکثر بورس‌های تحصیلی کانادا به مقطع دکترا اختصاص می یابد. در مقطع فوق لیسانس در کانادا، بورسیه رشته‌هایی که مدرک Master of Science دارند بیشتر قابل دسترس می باشد. به دوره‌هایی که مدرک MENg دارند، معمولاً بورسیه‌ای تعلق نخواهد گرفت.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید