علوم آزمایشگاهی در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره علوم آزمایشگاهی در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

علوم آزمایشگاهی تلفیقی از رشته‌های شیمی و زیست‌شناسی می باشد. کار متخصصان این رشته، تجزیه‌وتحلیل خون، اوره، بافت‌ها و سایر ارگان‌های بدن می باشد.

رشته علوم آزمایشگاهی از رشته‌های تحصیلی می باشد که در زیرمجموعه گروه علوم پزشکی قرار دارد. این رشته در بحث بهداشت و کاهش هزینه‌های درمان، اهمیت بسزایی دارد.

در کشور کانادا برای رسیدگی به امور متخصصان علوم آزمایشگاهی و اعطای مجوز اشتغال به کار در رشته علوم آزمایشگاهی، یک انجمن به نام (CSMLS) وجود دارد. CSMLS مخفف Canadian Society for Medical Laboratory است. این انجمن ملی، مسئول تأیید صلاحیت متخصصان علوم آزمایشگاهی در کشور کانادا می باشد.

شرایط تحصیل علوم آزمایشگاهی در کانادا

پذیرش این رشته تحصیلی، کمی سخت‌تر از سایر رشته‌ها می باشد.

  • برای پذیرش در این رشته اصولا متقاضی باید دوره دبیرستان را با معدل B + یا حداقل معدل C به پایان رسانده باشد.
  • برای اینکه بتوان در این رشته در مقطع لیسانس به تحصیل پرداخت باید معدل مناسبی داشت و دروس پایه مانند زیست و ریاضیات را با نمره مناسبی گذراند.
  • برخی از دانشگاه‌ها برای ورود به این رشته، پیش شرط تعریف کرده‌اند. به این معنی که دانشجو قبل از ورود به مقطع کارشناسی علوم آزمایشگاهی، باید در طی یک سال دوره‌های میکروبیولوژی، شیمی آلی، زیست شناسی سلولی و آمار را بگذراند.
  • این رشته کاملاً به صورت رقابتی می باشد و ثبت‌نام در آن محدود است، بیشتر دانشگاه‌ها برای پذیرش، رزومه‌های متقاضیان را بررسی خواهند کرد.
دانشگاه های برتر برای ادامه تحصیل علوم آزمایشگاهی در کانادا
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید