مطالعه مقاله آموزشی درباره Language in the United States از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

زبان در کشور آمریکا

بسیاری از زبان‌ها در ایالات متحده استفاده می‌شود؛ ولی انگلیسی بیشترین استفاده‌کننده را دارد. بیشتر زبانهای بومی در آمریکا مختص شمال می‌باشد. بیشتر زبان‌ها توسط استعمارگران اروپایی رواج پیدا کرد ولی در آمریکا اینروزه زبان اشاره نیز رواج پیدا کرده‌است. در ایالات متحده ۳۳۷ زبان به ثبت رسیده که ۱۷۶ عدد از آن‌ها بومی هستند. نیز ۵۲ زبان که در این کشور سخنور داشته‌است هم‌اکنون منقرض شده‌اند.

رایج‌ترین زبان در ایالات متحده زبان انگلیسی آمریکایی می‌باشد. با این حال در سطح فدرال هیچ زبان رسمی به ثبت نرسیده. البته آموختن زبان انگلیسی برای مهجرت به یک قانون تبدیل شده‌است. قوانین زبان در سطح کشور متفاوت است در بعضی از ایالات زبان رسمی وجود دارد ولی در بعضی از ایالات نیز زبان رسمی وجود ندارد و زبان‌های محلی قانون است.

از سال ۱۹۶۸ سازمان مهاجرت دومین زبان در سطح کشور اسپانیایی بوده و در آنزمان حدود ۳۵ میلیون نفر سخنور داشته‌است.آمریکا از نظر داشتن سخنوران زبان اسپانیایی رتبه پنجم را دارد؛ و جمعیت را اسپانیا، مکزیک، آرژانتین و کلمبیا را نیز پشت سر گذاشته است. در جنوب غربی ایالات متحده بیشترین تعداد مهاجر را داشته‌است. هم‌اکنون مهاجرین کمتری نسبت به گذشته اسپانیایی هستدوبیشر انگلیسی هستند؛ تقریباً تمام نسل دومی‌های آمریکایی‌های مکزیکی تبار انگلیسی را روان صحبت می‌کنند، در حالی که نیمی از آن‌ها به اسپانیایی سخن می‌گویند.

در سرشماری سال ۲۰۰۰ در ایالات متحده، آلمانی‌تبارها بیشترین گروه قومی را تشکیل می‌دادند؛ و زبان آلمانی در کشور پنجمین رتبه را داشتند. ایتالیایی، لهستانی، و فرانسوی همچنان به‌طور گسترده‌ای در میان مهاجران این کشور می‌باشد اما استفاده از این زبان رو به کاهش بوده و بیشتر افراد مسن به این زبان سخن می‌گویند. با مهاجران آمریکا به زبان روسی نیز سخن گفته می‌شود.

بنابر مطالعهٔ سازمان بررسی جامعه آمریکایی در سال ۲۰۱۱ که توسط اداره آمار ایالات متحده تأیید و در سال ۲۰۱۳ منتشر شده، زبان اصلی ۴۰۷٬۵۸۶ نفر یعنی نزدیک به ۰/۷ در صد جمعیت بالای ۵ سال این کشور، در خانه فارسی بوده‌است.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید