مطالعه مقاله آموزشی درباره Types of US visas از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

انواع ویزای آمریکا

ویزای آمریکا در کل به دودسته ویزاهای غیر مهاجرتی و ویزای مهاجرتی آمریکا تقسیم می‌شود؛ که حدود ۱۸۵ نوع ویزای آمریکا برای ورد افرادی که قصد سفر توریستی و یا مهاجرت و اقامت در آمریکا را دارند وجود دارد که تعدادی از ویزاهای مهم آمریکا در این مقاله توضیح داده خواهد شد

ویزای B1 آمریکا

ویزای B1 ویزای توریستی آمریکا و مخصوص متقاضیانی است که با اهداف زیر قصد سفر به آمریکا را داشته باشند

برای انجام مذاکرات بازرگانی و تجاری

امور بازرگانی

بازدید از مکان‌های تجاری و بازرگانی

سرمایه‌گذاری در آمریکا

در امور استخدام در آمریکا

جهت مأموریت‌های شغلی کوتاه مدت

اعتبار زمانی این نوع ویزای گردشگری آمریکا حداقل ۳ ماهه است و برای کسانی که اولین بار متقاضی ویزای آمریکا می‌باشند، شش ماهه صادر میگردد.



ویزای B2 آمریکا

ویزای B2 آمریکا نوعی دیگر ویزای توریستی آمریکا است و مخصوص متقاضیانی است که با اهداف زیر قصد سفر به آمریکا را داشته باشند:

انجام معاینات پزشکی در آمریکا

برای شرکت در سمینارها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مرتبط با شغل و تحصیلات متقاضی

برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی

بازدید از مکان‌های آموزشی و یا ورزشی

بازدید و تفریح از جاذبه‌های توریستی آمریکا

جهت شرکت در برنامه‌های بشردوستانه

ویزای مخصوص هنرمندان و ورزشکاران مشهور



ویزای تحصیلی آمریکا (F1 , F2)

ویزای F1 در آمریکا برای متقاضیانی است که جهت ادامه تحصیل در آمریکا در مقاطع دانشگاهی (فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا) و گذراندن دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی را دارند صادر میشود.

اعتبار زمانی این ویزا حداقل یک‌ساله است و دانشجویانی که دارای ویزای F1 آمریکا هستند اجازه کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته در محیط دانشگاه را دارند.

همچنین همسر و فرزندان زیر ۲۱ دانشجو نیز قادرند با ویزای همراه دانشجویی آمریکا (ویزای F2 ) به‌عنوان همراه وارد کشور آمریکا شوند. همراهان نیز می‌توانند هم‌زمان با دانشجو و حتی پس از ورود دانشجو به آمریکا به‌صورت جداگانه ویزا درخواست دهند.

اشخاصی هم که دارای ویزای F2 هستند تنها اجازه حضور در دوره‌های آموزشی کاربردی کوتاه مدت دوره‌های شبانه و دوره‌هایی که به صدور مدرک آکادمیکی نیاز نمی‌باشد را دارند و به صورت نیمه وقت تحصیل نمایند و اجازه کار نخواهند داشت و فرزندانشان نیز اجازه تحصیل تا مقطع دیپلم را خواهد داشت.

اگر دارندگان ویزای F2 در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع اکادمیک را داشته باشند، باید ویزای خود را به F1 تغییر دهند و اگر قصد کار کردن در آمریکا را دارند پس از شناسایی کارفرمای مورد تائید اداره مهاجرت ویزای خود را باید به H1 تغییر دهند.



ویزای J1 آمریکا

ویزای J1 در خصوص اشتغال، تحقیق یا آموزش و یا تدریس می‌باشد.

در این نوع ویزای آمریکا کارفرما می‌تواند دانشگاه و یا شرکت خاصی باشد. ویزا متعهد به اتمام دوره مورد نظر از سوی کارفرما می‌باشند. ویزا J1 در آمریکا قابل تبدیل به ویزاهای دیگر نمی‌باشد و می‌شود تا حداکثر به مدت ۷ سال تمدید کرد و در خاک آمریکا اقامت داشت.

فرد دارنده این نوع ویزای آمریکا پس از اتمام مدت زمان ویزای خود، ملزم به ترک خاک آمریکا به مدت دو سال نموده و در صورت علاقه به ورود مجدد و تغییر ویزا بایستی مجدداً خارج از خاک آمریکا درخواست ویزا نماید.



ویزای تحصیلی در دوره‌های غیر آکادمیک کاربردی آمریکا (ویزای M1 و M2)

ویزای M1 مخصوص کسانی است که قصد دارند در دوره‌های غیر اکادمیک کاربردی، تحصیل کوتاه مدت در آمریکا را داشته باشند؛ و بایستی باسابقه کار و تحصیلات قبلی متقاضی همخوانی داشته باشد.

طول زمان دوره‌های آموزشی تخصصی کمتر از یک سال می‌باشد و هر چند مطابقت بین نوع دوره‌های انتخابی باتجربه کار و تحصیلات متقاضی ویزای M1 بیشتر باشد موفقیت اخذ ویزا در سفارت نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال دارای این نوع ویزا نیز می‌توانند به‌عنوان همراه و با ویزای M1 به آمریکا وارد، ولی اجازه کار در آنجا را ندارند.



ویزای نامزدی آمریکا (ویزای K1)

ویزای نامزدی آمریکا جز دسته ویزاهای غیر مهاجرتی می‌باشد. چراکه این ویزا به افرادی که قصد ازدواج با شهروند آمریکایی را دارند تعلق می‌گیرد و فرد دارنده این نوع ویزا باید پس از ۹۰ روز از ورود به آمریکا، ازدواج خود را با شهروند آمریکایی قطعی و قانونی نمایند؛ و برای اقامت و دریافت ویزای ازدواج آمریکا می‌تواند اقدام نماید.

این نوع ویزای آمریکا قوانین و شرایط خاص خود را داشته و داشتن یک وکیل مورد تائید اداره مهاجرت آمریکا الزامی و می‌توانند مثمر ثمر باشد.



ویزای کار آمریکا (ویزای H1 توافق نامه تجارت آزاد)

افرادی که دارای تخصص حرفه‌ای خاص می‌باشند و از طرف کارفرمای آمریکایی دعوت به کار می‌شوند نیز می‌توانند تقاضای ویزای کار آمریکا کنند. داشتن حداقل مدرک لیسانس تائید شده در این نوع ویزا و کارفرمای مورد تائید اداره مهاجرت آمریکا از شرایط لازم‌الاجرا می‌باشد.

مدت زمان صدور این ویزا یک‌ساله و همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال دارنده ویزای کار نیز به‌عنوان همراه وارد آمریکا شوند اجازه کار نخواهند داشت.

در صورت مناسب بودن شرایط کار و اختیارات کارفرما، متقاضی نیز می‌تواند بعد از مدتی از اداره مهاجرت آمریکا درخواست گرین کارت و دریافت اقامت دائم از کشور آمریکا را نماید.



ویزای سرمایه‌گذاری از طریق E2

ویزای E2 آمریکا برای کسانی است که قصد راه‌اندازی یک بیزینس با سرمایه شخصی را در کشور آمریکا دارند صادر میشود .

انتخاب نوع بیزینس جهت سرمایه‌گذاری باتوجه به توانایی حرفه‌ای فرد متقاضی مشخص می گردد و بعد از ورود به آمریکا، مدیریت سوددهی بیزانس به‌طور کل در اختیار متقاضی می‌باشد.

اعتبار زمانی ویزای E2 در ابتدا دو سال و پس از پایان دوره در صورت اثبات موفقیت تجارت و سوده بودن به مدت ۲ سال دیگر ویزا تمدید می‌گردد؛ و درصورتی‌که پس از انقضاء مدت اعتبار ویزای سرمایه‌گذاری واجد شرایط هر کدام از ویزاهای دیگر باشد ویزای خود را به نوع دیگر تغییر خواهد داد.

مدت زمان لازم اعتبار انجام کل این پروسه و گرفتن مجوزهای لازم جهت ورود سرمایه به آمریکا و انجام امور اخذ ویزای E2 آمریکا تقریباً ۶ ماه می‌باشد.

از مزایای بسیار مفید ویزای E2 متناسب بودن برای خانواده‌هایی است که تمایل دارند در ابتدا به همراه یکدیگر و باهم وارد خاک آمریکا شوند و همسر و فرزندان دارنده ویزای E2 نیز اجازه کار و شرایط تحصیل در آمریکا را خواهند داشت.



موسسه پارسه بین الملل آتیه ویژن در زمینه ویزای تحصیلی کشورهای آمریکا و کانادا فعالیت میکند

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره ویزا یا پذیرش تحصیلی میتوانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید

02186081810

02186085217

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید