مطالعه مقاله آموزشی درباره Reasons for rejection of US visa از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

 

هرساله صدها هزار نفر از سراسر دنیا برای انواع ویزای آمریکا، از جمله ویزای محبوب و کوتاه مدت توریستی آمریکا اقدام می‌کنند که از این میان، پس از ارائه مدارک و مصاحبه حضوری در سفارت، درخواست تعداد قابل توجهی از آنها با عدم موافقت آفیسر پرونده روبرو شده و به اصطلاح درخواست‌ ویزای آمریکا آنها ریجکت می‌شود.

 

سازمان قوانین مهاجرت و ملیت کشور آمریکا (INA) تعیین کننده نوع ویزای آمریکا برای سفر متقاضی به این کشور بوده و اینکه چه شرایطی را میبایست پیش از دریافت هر یک از انواع ویزا دارا باشد. بنابر قوانین دولت آمریکا، در برخی موارد، متقاضی واجد شرایط برای دریافت ویزای آمریکا نبوده و به زعم سازمان INA، در لیست افراد غیرقابل قبول ویزا یا  visa ineligibilities قرار می‌گیرد.

در ادامه مطلب به دلایلی که منجر به ریجکت ویزای آمریکا میگردد اشاره خواهیم کرد

 

قصد غیرمجاز

با اینکه پروسه درخواست ویزای توریستی آمریکا برای بسیاری از متقاضیان در اقصی نقاط دنیا، بسیار سرراست و نسبتا ساده است، آخرین چیزی که دولت آمریکا می‌خواهد اینست که افرادی که به قصد گردشگری پا به خاک آمریکا می‌گذارند، به قصد کار کردن، زندگی و یا اقامت طولانی مدت به این کشور نیامده باشند. ( که براساس قوانین و مقررات دولت آمریکا و نوع ویزای درخواستی، عملی کاملا غیرقانونی بوده و تبعات فراوانی دارد).

 

بدین خاطر، کشور آمریکا سعی دارد تا به هر طریق ممکن و از لحاظ قانونی از وقوع چنین مواردی جلوگیری نماید. از این رو، متقاضیان درخواست ویزای آمریکا میبایست توانایی اثبات این موضوع را داشته باشند که برحسب نوع ویزا درخواستی، تنها تا مدت زمان اعتبار ویزا در خاک کشور آمریکا باقی مانده و قصدی به غیر از موارد قانونی و قابل قبول نظیر (گشت و گذار و اقامت کوتاه مدت به عنوان توریست)،( تحصیل برای مدت زمان مشخص در صورت دریافت ویزای تحصیلی) و موارد این چنینی ندارند و به اصطلاح وضعیت nonimmigrant intent خود را به آفیسر پرونده درخواست ویزای آمریکا نشان دهند

 

کلاهبرداری

 

به هنگام پروسه درخواست ویزای آمریکا، برخی از متقاضیان بنابر شرایط موجود، ترغیب می‌شوند تا برای بعضی موارد دروغ گفته و یا برخی حقایق را از نگاه آفیسر پرونده ویزای آمریکا بپوشانند. برای مثال، ممکن است دارای سابقه محکومیت در گذشته باشند و یا دارای عضو خانواده‌ای در آمریکا باشند. لازم به ذکر است که هرگونه عکس‌العملی برای پوشش حقایق و یا فریب آفیسر پرونده، تقلب محسوب شده و موجب رد درخواست ویزا می‌شود.

 

سوابق کیفری

چنانچه متقاضی درخواست ویزای آمریکا دارای سابقه کیفری، خبرچینی، جاسوسی و یا هرگونه ارتباط با عوامل سیاسی و تروریستی باشد، بدون شک درخواست ویزای وی رد خواهد شد.

 

تخلفات مهاجرتی در گذشته

 

یکی دیگر از موارد شایع رد درخواست ویزای آمریکا، سوابق ویزای قبلی شماست. این بدین معنی است که چنانچه در ویزای قبلی خود، بیش از حد مجاز در خاک آمریکا و یا کشورهای دیگر اقامت داشته‌اید و یا بدون داشتن مجوز مناسب زمانی را در آمریکا به سر برده‌اید، ممکن است به احتمال زیاد این دفعه برای متقاعد کردن آفیسر پرونده، مبنی بر تکرار نکردن این اشتباه و نقض قوانین ویزا، دچار مشکلات جدی شده و با رد درخواست ویزا مواجه شوید.

 

سایر دلایل ریجکت ویزای آمریکا 

 

دلایل بسیار زیادی در مورد رد ویزای آمریکا برشمرده میشوند که میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد :

گپ تحصیلی زیاد متقاضی

نامه بانکی و تمکن مالی ضعیف

فمیلی تای ضعیف

متقاعد نشدن آفیسر برای بازگشت به وطن و ترک خاک آمریکا پس از اتمام ویزا

مشکلات در پرکردن فرم سفارت و اشتباهات رایج از این دست

و…

 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین ما در موسسه پارسه بین الملل آتیه ویژن تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ویزای تحصیلی آمریکا استفاده کنید

02186081810

02186085217

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید