مطالعه مقاله آموزشی درباره Free study in the United States از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل رایگان در آمریکا

 

آمریکا کشور پیشرفته  و پهناوری است که  به سرزمین رویاهاو فرصت ها شناخته میشود و تحصیل رایگان در آمریکا یکی از سوالات متداولی است که همراه ذهن متقاضیان تحصیل در این کشور را به خود مشغول کرده است .

در این مقاله سعی داریم به این سوالات پاسخ دهیم :

آیا تحصیل رایگان در آمریکا امکان پذیر است؟

چه شرایطی برای تحصیل رایگان در آمریکا مورد نیاز است؟

راه های تحصیل رایگان در آمریکا چیست؟

و…

با ما همراه باشید

تحصیل رایگان در آمریکا  در نگاه اول شاید امکان پذیر نباشد ولیکن اگر شما شرایط تحصیل رایگان در آمریکا  را داشته باشید می توانید به راحتی و با رعایت قوانین مهاجرتی و ارائه مدارک مورد نیاز دانشگاه و سفارت وارد این کشور شوید و آینده خود را در دانشگاه های آمریکا رقم بزنید، البته که اخیرآ با بر روی کار آمدن ترامپ اخذ ویزای آمریکا کاری تقریبآ سخت شده ولی گاها افراد موفق به اخذ ویزا نیز شده اند و به همین جهت میتوان گفت به صورت صرفآ نشدنی محسوب نشده و شانس برای اخذ ویزای آمریکا و تحصیل رایگان در آمریکا هست حال به مقداری کمتر از قبل از ترامپ ، که در رابطه با تحصیل رایگان در آمریکا  پیشنهاد می شود


در حال حاضر افسر های ویزا آمریکا برای تحصیل رایگان در آمریکا  روی این گزینه به شدت سختگیرانه نگاه می کنند و همچنین باید گفت باتوجه به سختگیرانه نگاه کردن افسر های ویزای آمریکا برای حتی ادامه تحصیل رایگان در آمریکا  می تواند شما را از هدف نهایی خود بازدارد.


یکی از شرایط مهم برای اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل رایگان و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی از کشور آمریکا  سن متقاضی میباشد.

شما هرچه گپ تحصیلی کمتر و سن پایین تری داشته باشید شانس بیشتری برای برخورداری از شرایط ویژه در امریکا خواهید داشت.


در ابتدا جهت تبیین تحصیل رایگان در آمریکا آمار و ارقام نشان می دهد . دانشگاه های دولتی و خصوصی آمریکا از نظر هزینه های تحصیل  به چهار دسته تقسیم می گردند : ( این هزینه ممکن است بسته به دانشگاه و رشته متفاوت باشد . )

دسته ی اول دانشگاه ها و موسسات دولتی کم هزینه که شهریه ی آنها به طور میانگین ۱۲۰۰۰ دلار است

دسته ی دوم دانشگاه ها و موسسات دولتی پر هزینه که شهریه ی آنها به طور میانگین ۲۵۰۰۰ دلار است

دسته ی سوم دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی و خصوصی کم هزینه که شهریه ی آنها به طور میانگین ۱۸۰۰۰ دلار است

دسته ی چهارم دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی و خصوصی پر هزینه که شهریه ی آنها به طور میانگین ۳۵۰۰۰ دلار است


اما در کشور آمریکا کالج هایی وجود دارند که شرایط تحصیل رایگان برای متقاضیان را فراهم کرده اند البته  با توجه به قوانین و شرایط پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی این کشور بهتر است  ابتدا از وکیل مهاجرتی مشاوره دریافت کنید تا در طول پروسه دچار مشکل نشوید.


کالج هایی که امکان تحصیل رایگان در آمریکا  را دارد:


کالج ازارکس Ozarks با احترام به ارزش های مسیحی و تعهد به مسئولیت های مالی این کالج یکی از بهترین کالج های منطقه به شمار می رود. طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی از حسابداری تا آشپزی در این کالج تدریس می شود. این کالج با استفاده از کمک های مالی خیرخواهانه سالانه برای ۱۴۰۰ دانشجو تحصیل رایگان فراهم می سازد. اگرچه دانشجویان باید حداقل ۱۵ ساعت در هفته و دو بازه ی ۴۰ ساعتی داخل کمپ کار کنند تا بتوانند از مزیت تحصیل رایگان در آمریکا  بهره مند شوند.


کالج Deep Springs یک مجموعه ی آموزشی واقع در کالیفرنیاست و یک مزرعه به حساب می آید. این کالج تنها دوره های آموزشی دو ساله علوم انسانی ارائه می کند و هر سال تنها ۱۵ دانشجو را پذیرش می نماید. این کالج موسسه ای صمیمی است که آموزش را در سطح عالی ارائه می کند. هر دانشجویی که وارد این کالج می شود پاداش کامل مالی دریافت می کند که در حدود ۵۰ هزار دلار است. بعلاوه می تواند از اتاق و امکانات حمل و نقل رایگان نیز استفاده کند. تنها شرط استفاده از تحصیل رایگان در آمریکا  این کالج کار بصورت هفته ای ۲۰ ساعت در مزرعه ی داخل کالج است.


کالج آلیس لوید Alice Lloyd که در گذرگاه KY پیپا به عنوان مدرسه ی تخصصی علوم انسانی غیر دولتی شناخته شده است. این کالج دوره های لیسانس چهار ساله در علوم، هنر و سایر گرایشات ارائه می نماید. همچنین دوره های آموزشی در حوزه ی حسابداری و علوم اجتماعی نیز در این دانشگاه تدریس می گردد. درحالی که شهریه این کالج سالیانه ۷ هزار دلار می باشد، دانشجویانی که حداقل ۱۰ ساعت در هفته کار کنند نیازی به پرداخت شهریه ندارند، متقاضیان خوابگاه و حمل و نقل رایگان نیز باید حداقل ۱۵ ساعت در هفته کار کنند.


دانشکده برآ Berea توسط اصلاح طلبان و مخالفان نظام برده داری در سده ی ۱۸۰۰ تاسیس شد. این کالج نیز بر اساس سیستم کار دانشجویی امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان را فراهم می سازد. حداقل میزان کار برای دانشجویانی که قصد دارند در این دانشگاه به صورت رایگان تحصیل کنند ۱۰ ساعت در هفته می باشد. این دانشگاه به دانشجویان اجازه می دهد تا سقف ۲۴۵۰۰ دلار در هر سال از پرداخت شهریه معاف باشند.


موسسه موسیقی کورتیس به عنوان یکی از برجسته ترین مدارس هنر در ایالات متحده در کنار مدرسه Juliard برای دانشجویان امکان اجرای زنده در کنسرت را فراهم می کند. به طور سالیانه تنها ۱۶۵ دانشجو مجاز به ورود به این مدرسه ی معتبر می شوند. این مجموعه با استفاده از کمک های مالی و اموال وقفی شهریه ی دانشجویان ممتاز و با استعداد را به طور کامل پرداخت می نماید و دانشجویان می توانند به صورت تحصیل رایگان در آمریکا  اقدام نمایید .


کالج بارکلی دانشجویان را بر اساس آموزه های دین مسیحیت برای زندگی و خدمت به جامعه آماده می نماید. این مجموعه برنامه های آموزشی خود را با توجه به طرح های وزارت جوانان و براساس باورها و ارزشهای دینی مسیحیان تدارک می بیند. همه ی دانشجویان این کالج قابلیت استفاده از بورسیه کامل را دارند. تنها شرط برای بهره مند شدن از بورسیه کامل الزام دانشجویان به زندگی داخل کمپ کالج است.


آکادمی نظامی ایالات متحده (آکادمی ارتش، نیروی دریایی، گاردساحلی، تجار دریایی و نیروی هوایی) که شامل آموزش در سطوح عالی می شود و افراد گزینش شده قادر به ورود به این دوره ها هستند و در واقع از هر ۱۵ نفر تنها ۸ نفر پذیرفته می شوند.


موسسه وب یکی از مدارس فوق العاده معتبر ایالات متحده در حوزه مهندسی سازه های دریایی است و سالیانه حدوداً ۸۰ دانشجو در دوره ی کارشناسی می پذیرد. فارغ التحصیلان این موسسه به طور ۱۰۰ % بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند. این موسسه تنها مرکز آموزش مهندسی دریایی است که بورسیه چهار ساله برای دانشجویان خود در نظر گرفته است.


و در آخر باید بگوییم که تحصیل رایگان در آمریکا یک رویا نیست و شما میتوانید اگر شرایط ذکر شده را دارید شانس خو را برای این گزینه امتحان کنید

درصورت هرگونه سوال  یا نیاز به مشاوره تحصیلی با  ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید

02186081810

02186085217

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید