مطالعه مقاله آموزشی درباره Top 10 Universities in the United States in 2020 از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

10 دانشگاه برتر آمریکا درسال 2020

 

کشور آمریکا به دلیل داشتن دانشگاههایی با سطح علمی بسیار بالا همواره به عنوان یکی از اصلی ترین هدف های دانشجویان شناخته می‌شود. بر اساس رتبه‌بندی جدید دانشگاههای جهان که توسط نظام رتبه‌بندی QS منتشر شده است تعداد ۱۱۷ دانشگاه از آمریکا در این رنکینگ حضور داشتند که دانشگاه ام آی تی برای هشتمین سال پیاپی موفق به دریافت عنوان برترین دانشگاه آمریکا و جهان شد. در ادامه قصد داریم با ۱۰ دانشگاه برتر آمریکا در سال ۲۰۲۰ آشنا شویم.

برای رزرو وقت مشاوره میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید 

 
با 10 دانشگاه برتر آمریکا در سال 2020 بر اساس معیارهای نظام رتبه‌بندی QS‌ آشنا شوید.

 

دانشگاه های آمریکا در رتبه های اول تا سوم

آنهایی که در زمینه تحصیلات بین المللی کار می کنند و کارشان ایجاب می کند تا از رتبه و جایگاه دانشگاه های دنیا باخبر باشند، دیگر عادت کرده اند به اینکه نام Massachusetts Institute of Technology یا همان MIT را در صدر رده بندی QS ببینند. این دانشگاه برای هشتمین سال پیاپی برترین دانشگاه دنیا شناخته می شود و پس از آن دو دانشگاه آمریکایی دیگر، یعنی استنفورد و هاروارد قرار دارند. این دو دانشگاه، در رنکینگ 2019 کیو اس هم در رده دوم و سوم قرار گرفته بودند.

 

جابه جایی رتبه های چهارم و پنجم باهم و ششم و هفتم باهم

در رده چهارم رنکینگ امسال، ‌نسبت به پارسال می توان یک تغییر را دید؛ دانشگاه آکسفورد انگلستان موفق شده با صعودی یک پله ای، رتبه چهارم را از مؤسسه کلتِک California Institute of Technology بگیرد. در واقع، در رنکینگ امسال شاهد جابجایی این دو دانشگاه با یکدیگرهستیم.

 

تغییر دیگر رنکینگ امسال نسبت به سال قبل، صعود یک پله ای دانشگاه سوئیسی ETH Zurich – Swiss Federal Institute of Technology و قرارگیری آن در رتبه ششم است. ششمین دانشگاه سال گذشته، یعنی دانشگاه کمبریج انگلیس حالا در رده هفتم قرار دارد.

 

 

صعود UCL

   سه دانشگاه دیگر فهرست 10 دانشگاه برتر QS هم در سال گذشته جزو این فهرست بوده اند اما در میان آنها (UCL (University College London از رتبه دهم به رتبه هشتم رسیده و Imperial College London و University of Chicago هر کدام با سقوط یک رده ای، در رتبه های نهم ودهم قرار گرفته اند 

 

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید