مطالعه مقاله آموزشی درباره The highest paid study in the United States از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

پردرآمد ترین رشته های تحصیلی در آمریکا

اگر شما هم قصد ادامه ی تحصیل در کشور امریکا را دارید قطعا

به دنبال رشته ی تحصیلی هستید که در آمد خوبی به همراه داشته باشد.جالب است بدانید درآمد فارغ التحصیلانی که پس از اتمام دوره دبیرستان وارد دانشگاه یا کالج های امریکا میشوند و تحصیلات اکادمیک را به اتمام میرسانند 66 درصد بیشتر است.

در آمریکا حدود دوسوم دانش آموزان وارد کالج یا دانشگاه میشوند به امید اینکه در آمد بیشتری کسب کنند.

در ادامه به بررسی رشته های پر درآمد میپردازیم :

با توجه به درآمدی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارند برخی از رشته‌ها به عنوان رشته های پولساز در آمریکا شناخته شده‌اند. بر اساس آمار چند سال اخیر، لیستی از رشته های تحصیلی پردرآمد در آمریکا تهیه شده است که به معرفی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

 رشته ی مهندسی شیمی

متوسط درآمد سالانه حدودا: ۸۸,۳۶۱ دلار

نرخ بیکاری حدودا: ۳ درصد

مهندسان شیمی در زمینه‌های مختلفی از جمله تولید غذا، سوخت، دارو و محصولات دیگر مشغول به کار هستند. بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته اقدام به اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود نیز می‌کنند و از هر پنج فارغ‌ا‌لتحصیل این رشته یک نفر مدرک دکترای مهندسی شیمی را می‌گیرد. با درآمد سالانه ۸۸ هزار دلاری این رشته جزو رشته های پولساز در آمریکا محسوب می‌شود.

 

 

 رشته ی اقتصاد

متوسط درآمد سالانه حدودا: ۹۰,۲۱۰ دلار

نرخ بیکاری حدودا : ۳٫۵ درصد

اقتصاد یکی از متداول‌ترین رشته‌های دانشگاهی در آمریکا  است وتعداد زیادی فارغ‌التحصیل دارد. بسیاری از مشاغل مرتبط با این رشته نیاز به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا دارند. به همین دلیل نزدیک به ۵۰ درصد افرادی که در رشته اقتصاد تحصیل کرده‌اند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام می‌کنند. البته بسیاری از مشاغل دولتی در حوزه اقتصاد تنها نیاز به مدرک لیسانس جهت کار در سطوح پایین‌تری دارد.

 

 

 رشته ی علوم مالی

متوسط درآمد سالانه حدودا : ۹۱,۷۲۶ دلار

نرخ بیکاری حدودا : ۲٫۷ درصد

رشته‌های مربوط به علوم مالی همیشه یکی از رشته های پردرآمد در آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا بوده است. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در عناوین شغلی شامل مدیریت مالی، تحلیل‌گر‌، حسابدار، دفتردار، مشاور و… در حوزه‌های گوناگون مشغول به کار شوند. با توجه به شرایط، پیش‌بینی می‌شود که تقاضای شغلی برای متخصصان امور مالی همچنان افزایش پیدا کند.

 

 

 رشته ی مهندسی کامپیوتر

متوسط درآمد سالانه حدودا: ۹۲,۳۴۳ دلار

نرخ بیکاری حدودا : ۲٫۶ درصد

رشته مهندسی کامپیوتر در آمریکا جزو رشته‌هایی  حساب می‌شود که تقاضای بالایی برای آن میباشد . فارغ‌التحصیلانی که توانایی کار با سخت‌فزار و نرم‌افزار را دارند می‌توانند مشاغل مناسبی را به دست بیاورند. کاربرد کامپیوتر در زندگی روزمره باعث شده تا این رشته به یکی از رشته های پولساز در آمریکا و سایر نقاط جهان تبدیل شود.

 

 

 رشته ی مهندسی هسته‌ای

متوسط درآمد سالانه حدودا : ۹۳,۱۹۴ دلار

نرخ بیکاری حدودا : ۱٫۹ درصد

مهندسان هسته‌ای به طور کلی درنیروگاه‌های هسته‌ای و مراکز مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کارمیشوند . با وجود نرخ بسیار پایین بیکاری در این رشته اما پیش‌بینی می‌گردد که مهندسی هسته‌ای در سال‌های آینده رشد شغلی کندی را ببیند. نیاز به سطح بالای تخصص در کنار ماهیت پیچیده و خطرات بالقوه شغلی باعث شده که این رشته جزو رشته های تحصیلی پردرآمد در آمریکا قرار بگیرد.

 

 

 رشته ی زمین‌‌شناسی

متوسط درآمد سالانه حدودا : ۹۴,۵۰۰ دلار

نرخ بیکاری حدودا : ۴ درصد

رشته زمین‌شناسی از رشته‌هایی است که باید در مقاطع تحصیلی بالاتر از لیسانس ادامه تحصیل بدهید تا شرایط مالی خوبی را به دست بیاورید. به همین دلیل است که این رشته دارای یکی از بالاترین درصدهای اخذ مدرک کارشناسی ارشد با ۸۷ درصد میباشد . طبق پیش‌بینی‌ها، تقاضا برای علوم زمین‌شناسی به دلیل نیاز به انرژی، حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع دارای رشد سریعی در آینده ای نه چندان دور  خواهد بود.

 

 

 رشته ی ریاضیات کاربردی

متوسط درآمد سالانه حدودا : ۹۴,۸۹۷ دلار

نرخ بیکاری حدودا : ۲ درصد

مدرک ریاضیات کاربردی می‌تواند در طیف وسیعی از زمینه‌ها از جمله الکترونیک، فناوری، هوافضا، بیمه، پزشکی و… به کار گرفته شود. حدودا دو سوم افرادی که لیسانس این رشته را گرفته‌اند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می‌دهند. با میانگین درآمد سالانه ۹۵ هزار دلاری، این رشته جزو رشته های تحصیلی پردرآمد در آمریکا به حساب می‌آید.

 

 

رشته های پزشکی و سلامت

متوسط درآمد سالانه حدودا: ۹۵,۰۶۰ دلار

نرخ بیکاری حدودا : ۲٫۳ درصد

محصلان این رشته‌های دانشگاهی شامل پزشکان، پرستاران، دندان‌پزشک‌ها، داروسازها، فیزیوتراپ‌ها و سایر تخصص‌های مرتبط با حوزه پزشکی و سلامت می‌شوند. این رشته تحصیلی جزو رشته‌‌هایی است که تعداد زیادی از محصلان آن اقدام به ادامه تحصیل در مقطع دکترا می‌کنند. رشته‌های پزشکی و سلامت علاوه بر این که جزو رشته های تحصیلی پردرآمد در آمریکا محسوب می‌شوند تقاضای بالایی نیز دارند

 

 

 رشته ی بیوشیمی

متوسط درآمد سالانه حدودا : ۹۸,۳۳۳ دلار

نرخ بیکاری حدودا : ۲٫۷ درصد

بیوشیمی از جمله رشته های تحصیلی پردرآمد در آمریکا محسوب می‌شود که بسیاری از فارغ‌التحصیلان آن در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل می‌دهند. بیش از ۴۴ درصد فارغ‌التحصیلان این رشته دارای مدرک دکترا هستند. سطح بالای تخصص در این رشته یکی از علل بالا بودن میزان درآمد فارغ‌التحصیلان آن است.

 

 رشته ی آمار

متوسط درآمد سالانه حدودا : ۹۹,۴۲۱ دلار

نرخ بیکاری حدودا : ۲٫۳ درصد

دارندگان مدرک لیسانس این رشته جزو پردرآمدترین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آمریکا هستند و به طور معمول نیازی به آموزش بیشتری نسبت به آنچه در دوران لیسانس فراگرفته‌اند ندارند. متخصصان آمار میزان ریسک را به منظور کمک به مشتریان جهت کاهش هزینه ها تجزیه و تحلیل می‌کنند. برخلاف بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی پردرآمد در آمریکا کمتر از یک چهارم فارغ‌التحصیلان رشته آمار در آمریکا اقدام به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌کنند.

 

 

 رشته ی مهندسی نفت

متوسط درآمد سالانه حدودا : ۱۱۸,۷۲۱ دلار

نرخ بیکاری حدودا : ۷٫۹ درصد

رشته مهندسی نفت را می‌توان در صدر رشته های تحصیلی پردرآمد در آمریکا قرار داد. با این وجود، این رشته یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری را نیز در میان رشته‌های تحصیلی آمریکا دارد. مهندسان نفت متدهایی را به منظور استخراج نفت و گاز طبیعی از چاه‌های موجود یا جدید طراحی می‌کنند. آینده شغلی مهندسی نفت در آمریکا تا حد زیادی بستگی به قیمت نفت دارد اما به طور کلی استخراج نفت و گاز حوزه پرسودی است. پیش بینی می‌شود که در سال‌های آتی میزان تقاضا برای مهندسان نفت بیشتر شود.

 

 

به جز رشته‌هایی که معرفی شدند رشته‌های تحصیلی دیگری مانند زیست‌پزشکی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، مهندسی برق، متالوژی، هوافضا، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن، داروسازی، مهندسی صنایع و بیولوژی نیز با درآمد سالانه بالاتر از ۸۰ هزار دلار جزو رشته های تحصیلی پردرآمد در آمریکا محسوب می‌شوند.

 

 

اگر تمایل به تحصیل در هرکدام از رشته های معرفی شده در این مقاله را دارید همین امروز با ما تماس بگیرید و از مشاوره و بررسی رایگان پرونده ما استفاده کنید

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید