مطالعه مقاله آموزشی درباره The beginning of the academic semesters in the United States از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

شروع ترم های تحصیلی در کشور آمریکا

معمولا شروع سال تحصیلی از اواخر اوت یا اوایل سپتامبر  است و تا اواخر آوریل و یا انتهای ماه مه ادامه دارد. هر سال تحصیلیدر دانشگاه های آمریکا  به دو ترم ۱۸ هفته ای تقسیم میگردد که به آن نیمسال تحصیلی میگویند. بعضی دانشگاه ها با توجه به سیستم آموزشی آنها ممکن است چهار ترم یا سه ترم در هر سال داشته باشند که هر کدام ۱۲ هفته به طول می انجامد.

 

به طورکلی در آمریکا دو تعطیلی در طی سال تحصیلی  دانشجویان و دانش آموزان وجود دارد: تعطیلات زمستانی که دو تا چهار هفته بوده  و از نیمه دسامبر آغاز و تعطیلات یک هفته ای بهاری که طی ماه مارس یا آوریل میباشد.

علاوه بر این اکثر  دانشگاه های آمریکا  معمولا یک ترم تابستانی هم دارند که شش تا هشت هفته میباشد. ترم تابستان به صورت اختیاری است و از دوره هایی که در طول سال تحصیلی ارائه می شود، متفاوت است. عموماً در دوره های تابستان تعداد دانشجوها کمتر هستند، ساعت کلاسها کمتراست  و الزامات آموزشی کمتری ارائه میشود. شرکت در کلاس های ترم تابستان برای دانشجویان فرصت مناسبی  است تا از هزینه های دوره ی تحصیلی خود کم کنند و دروس ضروری را در زمان کمتری پاس کنندو یا دروسی که معمولا در طی سال تحصیلی با موفقیت نگذرانده اند، را دوباره انتخاب کرده و با موفقیت آنهارا بگذرانند.

مدت‌زمانی که دانشگاه‌های آمریکا نیاز دارند تا تصمیمات پذیرش را به دانشجویان اعلام کنند :

تعداد زیادی داوطلب  برای ترم‌های پاییز و بهار همهٔ دانشگاه‌های آمریکا وجود دارد. روند تصمیم‌گیری کاملاً دستی بوده  و مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا پروندهٔ شما مورد بررسی دانشگاه قرار بگیرد. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا جوابی در مورد  پذیرش خود از یک دانشگاه بگیرید. کمیتهٔ بررسی، درخواست پذیرش افراد را معمولاً بانظمی متوالی بررسی می‌کند. بنابراین هرچه زودتر درخواست داده باشید، طبیعتاً تصمیم پذیرش شما سریع‌تر گرفته می‌شودو جواب نهایی اعلام میشود .

صرف‌نظر از تاریخی که برای یک دانشگاه آمریکایی درخواست پذیرشتان راارسال میکنید ،زمان اعلام تصمیم پیری به شرح زیر است :

 

برای داوطلبان ترم پاییز: تا ماه مارس تصمیم گرفته شده و اعلام میگردد و برای داوطلبان ترم بهار: تا ماه اکتبراین پروسه پایان میابد

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید