مطالعه مقاله آموزشی درباره Study workers in the United States از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

کارحین تحصیل در آمریکا

با توجه به تعداد بالای دانشجویانی که سالیانه وارد ایالات متحده میشوند تا به ادامه تحصیل بپردازند حجم در خواست ها برای انجام کارهای دانشجویی بسیار بالاست لذا پیش از آنکه شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کشور آمریکا مشغول به کار شوید میبایست اجازه کار حین تحصیل را از اداره مهاجرت امریکا دریافت نمایید.

در حال حاضر افرادی که از طریق مهاجرت تحصیلی به آمریکا اقدام می کنند اجازه کار دانشجویی را خواهند داشت که این اجازه کار دانشجویی در کشور آمریکا متناسب با مقطع تحصیلی دانشجو است.  معمولا در مقطع لیسانس ۱۰ تا ۲۰ ساعت اجازه کار در هفته و در مقطع فوق لیسانس بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته و در مقطع دکترا بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت در هفته است که با توجه به اینکه به ازای هر ساعت کار دانشجویی بین ۸ تا ۱۰ دلار حقوق میگیرند و میتوانند  قسمت هایی از هزینه تحصیل وزندگی خود را پرداخت نمایند.

قوانین کار دانشجویی در کشور آمریکا

دانشجویان بین المللی  برای کار کردن در دانشگاه محل تحصیل خود مستلزم دریافت اجازه کار از اداره مهاجرت کشور آمریکا نمی باشند ولی افرادی که می خواهند خارج از دانشگاه مشغول به کار شوند نیاز به دریافت اجازه کار هستند که این کار می تواند ضمن تحصیل یا بعداز فارغ التحصیلی باشد. دانشجویان رشته های مربوط به علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات اجازه دارند تا  یک سال پس از فارغ التحصیلی مجوز کارشان را تمدید کنند که مراحل تمدید مجوز شرایط خاص خود را دارد و این مجوز  فقط برای دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری موجود می باشد. البته باید توجه داشت که مجوز کاری که صادر می شود ۱۲ ماه اعتبار داشته  و به دانشجویان کارتی به نام (Employment Authorization Card) داده می شود. البته لازم به ذکر است که دانشجویان در حال تحصیل تنها هفته ای ۲۰ ساعت اجازه کار دارند ولی دانشجویان زمان تعطیلات رسمی و میان ترمی از قبیل جمله کریسمس، تابستان و عید ایستر اجازه دارند تا هفته ای ۴۰ ساعت به کار بپردازند البته انجام این کارها  قبل از گرفتن مدرک تحصیلی بیشتر جنبه کارآموزی دارند.

شرایط اخذ کار دانشجویی در کشور آمریکا :

نوشتن رزومه کاری: برای اینکه افراد دانشجو در کشور آمریکا بتوانند کار پیدا کنند باید رزومه کاری خود را به موسساتی که در زمینه کار ضمن تحصیل در کشور آمریکا فعالیت می کنند ارائه کنند و بعد از قبولی این رزومه و موافقت کارفرما شرایط برای اخذ کار ضمن تحصیل در کشور آمریکا برای دانشجویان متقاضی کار ضمن تحصیل فراهم می شود .

قبولی در مصاحبه های کاری : بعد از ارائه رزومه کاری و موافقت با رزومه کاری توسط کارفرمه نوبت به مصاحبه با فرد متقاضی می رسد که فرد کارفرما با توجه به شرایط دانشجو متقاضی کار دانشجویی و قبولی در مصاحبه اجازه کار ضمن تحصیل برای دانشجویان در آمریکا صادر خواهد کرد .

کار مطالعاتی در کشور آمریکا : دانشجویانی که تمایل به کار دانشجویی در کشور آمریکا را دارند می توانند برای تکمیل کار اموزی خود با ارائه برنامه مطالعاتی خود و موافقت با این برنامه اجازه کار دانشجویی خود را کسب کنند و تکمیل کار آموزی از طریق برنامه مطالعاتی برای دانشجویان می تواند یکی از بهترین راه های کار دانشجویی در کشور آمریکا باشد.

 

مجوز کار دانشجویی در کشور آمریکا :

دانشجویانی که از طریق ویزای تحصیلی F1 اقدام کرده باشد نه ویزای M یا J .دانشجویانی که قصد کار پس از تحصیل را دارند باید ۳ ماه  قبل از فارغ التحصیلی برای مجوزکار  اقدام کنند کهاین مجوز  به دو بخش OPT و  CPT تقسیم میگردد که باید قبل از اقدام  برای مجوز کار با مسئولان دانشگاه  هماهنگ کنند.

دانشجویان دارای مجوز CPT این امکان را داشته که از دانشگاه اخذ کنند که این مجوز بیشتر برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به بالا کاربرد دارد و همه مراحل گرفتن کارت مجوز کار دانشجویی از طریق پست صورت می گیرد و احتیاجی به حضور فرد در اداره مهاجرت نیست. دانشگاه محل تحصیل فرد متقاضی  باید برای دانشجو توصیه نامه تنظیم کند و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی در محل کارآموزی به طور تمام وقت کار کنند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید