مطالعه مقاله آموزشی درباره Study for a master’s degree in the United States از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا

طبق آمار ارائه شده سالیانه 750 هزار نفر به قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وارد کشور آمریکا میشوند .سیستم آموزشی فوق العاده پیشرفته و کیفیت بالای زندگی در این کشور همواره دانشجویان را ترغیب به ادامه تحصیل در این کشور کرده است .

در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور آمریکا میپردازیم .

شرایط عمومی اپلای در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا

برای اقدام جهت تحصیل در این مقطع شما نیاز به نمره آیلتس حداقل 6.5 و یا تافل معادل آن را دارید.در برخی از رشته ها دانشجویان الزاما باید نمره کافی درآزمون های GMAT و GRE را داشته باشند تا موفق به اخذ پذیرش شوند. دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاههای آمریکا می باشند پس از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی بسیار متنوعی در زمینه هوافضا، بانکداری، نرم افزار و … پیدا می نمایند.

مدت زمان تعیین شده برای این دوره ۲ سال است اما در بعضی از رشته ها مانند  روزنامه نگاری این زمان به یکسال کاهش می یابد. برای آنکه بتوانید تحصیل در کشور آمریکا داشته باشید و برای یک رشته ی خاص از دانشگاه مورد نظر خود  پذیرش بگیرید باید در آزمون های خاصی مانند آزمون GRE یا GMAT برای رشته های مهندسی و مدیریت و کسب و کار، آزمون LSAT برای رشته ی حقوق یا آزمونMCAT  برای رشته ی پزشکی شرکت نمایید. دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به آمریکا در پایان تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد مانند بسیاری از کشورها ملزم به ارائه ی پایان نامه هستند.

دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

برای دریافت بورسیه در مقطع  ارشد فاکتورهایی شامل معدل  بالای ۱۷، داشتن مقاله معتبر بویژه ISI، داشتن نمره GRE یا GMAT مناسب، نمره IELTS یا TOEFL خوب لازم می باشد که با داشتن چنین فاکتور هایی شانس خود را برای اخذ بورسیه افزایش میدهید.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا

هزینه های تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد  حدود ۲۰- ۱۵ هزار دلار می باشد. در کشور آمریکا بورسیه بسیار رقابتی بوده است که به همین علت متقاضیان باید شرایط ویژه ای برای اخذ بورسیه داشته باشند. . در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه بصورت کامل به دانشجویان این مقطع تعلق می گیرد. در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان حق کار ۲۰ ساعته داده می شود که با توجه به ازای هر ساعت ۱۵ دلار می توانند بخش  زیادی از شهریه خود را تامین کنند.

انشجویان در ابتدا برای بورسیه شانس خود را امتحان کنند و در صورت قبول نشدن می توانند با ماهیانه ۹۰ ساعت کار دانشجویی هزینه های تحصیل خود را فراهم کنند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید