مطالعه مقاله آموزشی درباره Primary and secondary education in the United States از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل در مقطع دبستان و دبیرستان در آمریکا

مدارس آمریکا:

دانش آموزان برای تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان کشور آمریکا در ابتدای کار باید نوع مدرسه را انتخاب کنند. مدارس آمریکا را می توان به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم بندی کرد.

 

با توجه به آمار ها توسط دولت آمریکا، ۸۸ درصد افراد برای تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان در آمریکا مدارس دولتی را انتخاب می کنند. مدارس دولتی بودجه خود را در درجه اول توسط ایالات که از مالیات های ساکنین همان ایالت تأمین می شود و مقدار کمی هم توسط دولت پرداخت می شود.

 

تحصیل در آمریکا با توجه به شرایط دانش آموزان و متقاضیان انجام خواهد شد و دانش آموزان برای تحصیل در هر یک از مقاطع ابتدایی و متوسطه باید ۶ سال زمان صرف کنند. پس از اتمام دوره دبیرستان مدرک دیپلم ۱۲ ساله در اختیار دانش آموزان مدارس آمریکا قرار خواهد گرفت.

 

تحصیل در مقطع دبستان در کشور آمریکا :

دانش آموزان  در کشور امریکا از ۶ سالگی می توانند برای تحصیل در مقطع دبستان اقدام کنند. دانش آموزان برای اتمام  دبستان  ۶ سال آموزشی را پشت سر می گذارند. به طور کلی برنامه آموزشی در مقطع دبستان کشور آمریکا  به شکل زیر میباشد :

 

 آموزش خواندن

آموزش نوشتن

تدریس ریاضیات

تدریس جبر

آموزش زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در مقطع دبستان در کشور آمریکا :

مدارس آمریکا برای اعطا پذیرش به دانش آموزان بین المللی سایر کشورها  شرایط  خاصی را در نظر می گیرند که دانش آموزان باید قبل از هر گونه اقدام  از این شرایط آگاه باشند. بصورت کلی انتخاب مدارس خصوصی و دولتی برای دانش آموزان بین المللی تفاوت  زیادی ندارد و دانش آموزان می توانند با توجه به شرایط خود برای پذیرش در مقطع دبستان اقدام  کنند.

 

بصورت معمول مدارک  شرایط زیر برای اخذ پذیرش از مدارس آمریکانیازاست :

– کارنامه تحصیل مقاطع  قبلی

– تسلط بر زبان انگلیسی که در مصاحبه ای که از طریق اسکایپ صورت میگیرد بررسی میشود

– مدارک هویتی مثل شناسنامه و پاسپورت به صورت رسمی و ترجمه شده

– تمکن مالی و اثبات اینکه خانوادهدانش آموز میتواند تمام هزینه های تحصیل دانش آموز را در دوران تحصیل در آمریکا تامین نماید .

هزینه تحصیل در مدارس آمریکا :

هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی برای دانش آموزان بین المللی و داخلی به یک اندازه میباشد. بصورت معمول هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلاردر سال  است.

دانش آموزان داخلی در مدارس دولتی هزینه ای را برای تحصیل پرداخت نمی کنند. هزینه های تحصیل در مدارس عمومی برای دانش آموزان بین المللی به صورت معمول بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار در سال  است که خانواده ها ملزم به پرداخت آن هستند .

 

لازم به ذکر است در حال حاضر دولت آمریکا امکان اعطای ویزای تحصیلی برای دانش آموزان ایرانی را فراهم نکرده است و شرایط فوق الذکر تنها جهت اطلاعات شما عزیزان میباشد .

تحصیل در مقطع دبیرستان در امریکا:

دانش آموزانی که تحصیلات خود را خارج از آمریکا  گذرانده اند باید مدارک زیر را برای اخذ پذیرش از دبیرستان های آمریکا ارائه دهند

پایان دوره دبستان به طور کامل و با مدرک

کارنامه ۳ سال گذشته بصورت رسمی و ترجمه شده

مدارک هویتی نظیر پاسپورت و شناسنامه بصورت رسمی و ترجمه شده

ارائه مدرکی دال بر تمکن مالی جهت ارائه به سفارت برای متقاعد کردن دولت آمریکا برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در زول زمان تحصیل دانش اموز

هزینه تحصیل در دبیرستان های کشور  آمریکا :

هزینه تحصیل در دبیرستان های کشور آمریکا با  توجه به شهر انتخابی و مدارس متفاوت می باشد. بورسیه تحصیلی دبیرستان برای دانش آموزان داخلی وجود دارد و در صورت احراز شرایط می توانند برای این بورسیه ها اقدام نمایند.

هزینه های تحصیل در دبیرستان های آمریکا برای دانش آموزان بین المللی به شکل  زیر می باشد:

شهریه دبیرستان در حدود ۱۵ تا ۱۹ هزار دلار در سال میباشد

هزینه بیمه ۶۰۰ دلاردر سال میباشد

هزینه های آموزشی در حدود ۳ هزار دلار در سال میباشد

لازم به ذکر است که برای مقطع دبیرستان نیز دولت امریکا به دانش آموزان ایرانی ویزایی اعطا نمیکند و اطلاعات فوق صرفا جهت اطلاعات شما عزیزان ارائه شده است

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید