مطالعه مقاله آموزشی درباره Study in Canada with a diploma از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

شرایط عمومی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم :

کانادا از جمله کشورهایی است که زبان تحصیل در آن انگلیسی است و خیلی از افراد علاقه به تحصیل در این کشور را دارند.موضوعی که خیلی از متقاضیان درباره آن سوال میکنند این است که آیا امکان ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم وجود دارد یا خیر ؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تحصیل در کانادا دوبخش مجزا از هم دارد :

 اول اخذ پذیرش تحصیلی و دوم اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا.

بسیاری از دانشگاه ها ملاک اخذ پذیرش را بار علمی و سطح دانش و سواد تحصیلی متقاضی میدانند و چه بسا خیلی از دانشجویان با سن بالا مشغول به تحصیل در مقاطع لیسانس میباشند اما نکته ای که برای دانشجویان بین المللی حائز اهمیت است متقاعد کردن سفارت کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی میباشد.که یکی از ملاک های سفارت کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر شرایط سنی و گپ تحصیلی متقاضی میباشد.

درصورتی که فردی با مدرک دیپلم قصد ادامه تحصیلدر کانادا را داشته باشد باید به این نکته توجه داشته باشد که از سال اخذ مدرک دیپلم که عموما 18 سالگی میباشد نباید بیشتر از دو الی سه سال گذشته باشد در غیر اینصورت متقاضی شانس دریافت ویزای تحصیلی را از دست میدهد.

در اینجا باید ذکر کنیم که یکی از شایع ترین دلایل ریجکتی ویزای کانادا گپ تحصیلی و سن بالای متقاضی میباشد.

علاوه بر مدرک دیپلم شرایط دیگری نیز مورد نیاز است. یکی از مهم ترین مدارک، مدرک زبان است . برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا در مقطع لیسانس معمولا آیلتس ۶ لازم است. خبر خوب این که در صورتی که سطح زبان شما پایین تر از سطح مورد نیاز دانشگاه باشد، شما می توانید برای دوره های زبان دانشگاه مورد نظر خود در کانادا ثبت نام نمایید و قبل از شروع دوره های لیسانس در این کشور سطح زبان خود را تقویت کنید. مهم ترین نکته در مورد دانشجویان بین المللی اجازه کار پاره وقت به مدت ۲۰ ساعت در هفته می باشد. هزینه های تحصیل در مقطع لیسانس از رشته به رشته متفاوت است اما شهریه دانشگاه ها به طور میانگین حدود ۱۲ تا ۱۸ هزار دلار کانادا برای این مقطع  میباشد .

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در کالج

کالج ها در کانادا در واقع موسساتی هستند که از دانشگاه ها کوچکتر هستند و دوره تحصیل در آنها کوتاهتر و کم هزینه تر است. مدرکی که کالج ها پس از اتمام تحصیلات به شما اعطا میکنند Certifcate  هستند و در واقع در سطح پایین تری از لیسانس قرار دارند.

درمورد اخذ پذیرش از کالج های کانادا با مدرک دیپلم باید متذکر شویم که اخذ پذیرش از آنها برای متقاضی راحت تر بوده اما شرایط ویزا را سخت تر خواهد کرد. در سال های اخیر دولت کانادا به دانشجویان ایرانی متقاضی کالج در کمتر مواردی ویزای تحصیلی را داده است .

تحصیل درکانادا با مدرک دیپلم در دوره های کوآپ

دوره های کوآپ درواقع همان دوره های کارآموزی هستند که توسط کالج ها یا دانشگاه ها ارائه میشوند .این دوره ممکن است بین دوازده ماه تا سه سال طول بکشد و برای افرادی که تمایل به ورود به بازار کار را دارد گزینه مناسبی به حساب می آید اما باید متذکر شویم که این دوره ها نیز برای متقاضیان اعتبار کافی جهت اخذ ویزای تحصیلی را ندارند و در بسیاری از موارد با ریجکتی مواجه میشوند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید