مطالعه مقاله آموزشی درباره GPA condition for studying in Canada از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

شرط معدل جهت تحصیل در کانادا

به‌طور کلی، برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل معدل ۱۴ مورد نیاز است. برای تحصیل در کالج‌های کشور کانادا باید مدرک پیش‌دانشگاهی با حداقل معدل ۱۲ ارائه شود.باید متذکر شویم که کالج هایی هم هستند که برای افرادی با معدل پایین تر نیز راهکارهایی ارائه میدهند..

همان‌طور که گفته شد، شرط معدل برای دریافت پذیرش نسبت به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است. برای مثال، تحصیل در رشته پزشکی و رشته های مشابه  آن در کانادا معدل بالای ۱۵ نیاز دارد. رشته‌های فنی و هنری هم بسته به زیرشاخه‌های آن‌ها هرکدام معدل خاص خود را میخواهند.

در بیشتر مراکز تحصیلی عالی جهان، معیار برای ارزیابی معدل مقیاس ۵ یا ۲۰ است، اما در کشور کانادا این مقیاس ۴ یا ۹ است که به شرح زیر میباشد :

نشان معادل معدل      %      معدل

+A    ۹۲-۱۰۰      ۴٫۳۳

A       ۸۸-۹۱         ۴

-A     ۸۵-۸۷         ۳٫۶۷

+B    ۸۲-۸۴         ۳٫۳۳

B       ۷۸-۸۱         ۳

-B     ۷۵-۷۷         ۲٫۶۷

+C    ۷۲-۷۴         ۲٫۳۳

C       ۶۸-۷۱         ۲

-C     ۶۵-۶۷         ۱٫۶۷

D       ۵۵-۶۴         ۱

F       ۰-۵۴  

 

 

شرط معدل آخرین مدرک تحصیلی در کنار دیگر موارد همچون مدرک زبان انگلیسی، وقفه تحصیلی و …علاوه بر مرکز آموزشی   برای آفیسر پرونده ویزا نیز اهمیت دارد. همان‌طور که می‌دانید، پس از دریافت پذیرش تحصیلی برای ویزا اقدام می‌شود و تمامی موارد گفته شده در مرحله درخواست ویزا نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برخلاف شرط ارائه مدرک زبان انگلیسی، داشتن معدل مناسب برای دریافت پذیرش از مدارس کانادا اهمیت دارد. اما میزان مشخص شده برای این نمره، شرایط را برای دانش‌آموزان متقاضی پیچیده نمی‌کند؛ تنها کافی‌ست کارنامه آخرین پایه تحصیلی با معدل بالای ۱۰ صادر شده باشد.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید