مطالعه مقاله آموزشی درباره Benefits of studying in Canada از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

مزایای تحصیل در کانادا

 این روزها افراد زیادی از سراسر دنیا کانادا را به عنوان برترین مقصد تحصیل و زندگی برای خود و یا افراد خانواده انتخاب میکنند؛ شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چه عواملی موجب انتخاب کانادا به عنوان مقصد تحصیلی و مهاجرتی در دنیا می‌شود.؟

 

در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره میکنیم :

 

محیط چندزبانه و چند فرهنگی کانادا :

 

کانادا کشوری مهاجر پذیر و اصطلاحا مهاجر دوست است و این امر باعث شده افراد از سراسر دنیا با فرهنگ ها و زبان های گوناگون این کشور را به عنوان مقصد زندگی خود انتخاب کنند.

با مهاجرت و تحصیل در کانادا این فرصت برای شما پیش خواهد آمد تا با فرهنگ ها و زبان های گوناگون آشنا شوید و زندگی اجتماعی خود را تقویت کنید.

دوره‌های زبان فرانسوی و انگلیسی بخش مهم و جدانشدنی سیستم آموزشی کانادا بوده و در عین حال موجب غنی‌سازی فرهنگ و زندگی اجتماعی در کشور کانادا می‌گردد.

 

بر همین اساس، شهرهای بزرگی نظیر تورنتو، ونکوور و مونترال با برخورداری از شهروندان و مهاجران ملل مختلف، فرهنگ و زبان متفاوت و جاذبه‌هایی هم‌چون سواحل، موزه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید متعدد، تجربه جدیدی از زندگی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

 

 

سیستم آموزشی برتر در دنیا :

 

بنابر گزارش وب‌سایت معتبر times، بیش از ۵ دانشگاه کشور کانادا در لیست ۱۰۰دانشگاه برتر دنیا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته‌اند و همین امر به سادگی سطح و کیفیت بالای موسسات آموزشی این کشور را نشان می‌دهد.

کانادا تعداد زیادی موسسه آموزشی شامل دانشگاه و مدرسه و کالج دارد و هدف این سیستم آموزشی همواره ارتقا مهارت های اجتماعی و سیاسی و آموزشی افراد بوده است .

بنابراین با چنین شرایط آموزشی فوق العاده ای کمتر کسی است که به کانادا به عنوان مقصد برتر آموزش و تحصیل نگاه نکند.

 

امکان داشتن تجربه کاری در حین تحصیل درکانادا :

 

همانطور که در مبحث کاردانشجویی درکانادا توضیح دادیم دانشجویان در کانادا برخلاف بسیاری از کشورها امکان کاردانشجویی در حین تحصیل را دارند و این مشاغل میتواند به صورت داخل محیط دانشگاه و یا خارج از محیط دانشگاه باشد که به خودی خود تجربه ای بینظیر در زندگی اجتماعی و انفرادی یک دانشجوی بین المللی میباشد.

 

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا :

 

به محض تمام شدن تحصیل در دانشگاه و فارغ‌التحصیلی از هر یک از مقاطع دانشگاهی در کانادا، شما این امکان را خواهید داشت تا برای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی و یا به اصطلاح PGWP در کانادا اقدام کنید.

 

با در دست داشتن این مجوز شما امکان فعالیت تمام‌وقت در بازارکار فعال کشور کانادا را برای حداکثر ۳سال دارید. در عین حال شما می‌توانید علاوه بر کسب درآمد، با ایجاد سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی و حضور بیش از ۵ سال در خاک کشور کانادا، برای اقامت دائم این کشور و یا همان PR اقدام نمایید.

 

 

امکان همراهی خانواده با دانشجو در کشور کانادا :

اگر متقاضی تحصیل در کانادا خانواده شامل همسرو فرزند باشد میتواند برای آنها نیز به عنوان ویزای همراه اقدام کند که در بسیاری از موارد ویزای همراهان با موفقیت روبه رو میشود.

همراه (همسر) در کانادا حق کار دارد و این خود نکته بسیار مهمی در تامین هزینه های فرد و خانواده اش میباشد.

 

کیفیت بالای زندگی در کشور کانادا :

 

بنابر گزارش سازمان QS World، سه شهر کانادایی تورنتو، مونترال و ونکوور در لیست ۵۰ شهر برتر دانشجویی جهان قرار گرفته‌اند. رتبه‌بندی و رنکینگ جهانی این سه شهر معروف کانادایی براساس فاکتورهایی نظیر مقرون به صرفه بودن، تنوع قومی و ملیتی دانشجویان و نوع درک و برخورد کارفرمایان در مقابل فارغ‌التحصیلان در بازار کار کانادا بوده است.

بر همین اساس، با در نظر گرفتن مواردی نظیر کم بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی ( شهریه، حمل و نقل، اجاره خانه و غیره) در مقایسه با کشورهایی هم‌چون فرانسه، انگلیس و آمریکا و وجود امنیت، ثبات و احترام برای حقوق فردی و تمام افراد جامعه، می‌توان گفت که زندگی در کانادا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

از موارد دیگری که میتوان به آنها اشاره کرد :

زیبایی طبیعی کشور کانادا

اولویت آموزشی و تحصیلی برای دولت کانادا

نرخ بیکاری بسیار پایین در این کشور

و…

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید