مطالعه مقاله آموزشی درباره Bachelor’s degree in Canada از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور کانادا

دوره های مختلفی در مقطع لیسانس در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و هر کدام از آنها دارای معیار ورودی منحصر به فردی برای خود هستند که معمولا ملاک آنها نمره متوسط می باشد و اکثر این کالج ها و دانشگاه ها این نمرات را از یک مدرک دیپلم برآورد و ارزیابی میکنند و به عنوان معیار پذیرش قرار میدهند البته( در سطح آکادمیک). و مدرک لیسانس بین المللی پذیرفته می شوند، اما اگر شما از ارزش و معیار مدرک تحصیلی مطمئن نیستید باید با متخصص آموزشی در مرکز(آی ای سی) در خارج از کشور این تعیین سطح را انجام دهید. دانشجویانی که مایل به تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی هستند اما اولین زبان آنها انگلیسی نیست تا مهارت آن ها در زبان را اثبات کند و این کار را می توان با آزمون های آیلتس و تافل انجام دهند..

 

بیشتر دانشگاه های کانادا حداقل امتیازی خواهند داشت که شما برای رسیدن به یک مکان به آن نیاز دارید، علاوه بر این، دانشجویانی که مایل به تحصیل در کبک هستند ممکن است از طریق. آیلتس و تافل مهارت های خود را در فرانسه بیان کنند. آزمون های DALF,DEHF,TCF,TCFQاین فهرست یک طرح کلی از الزامات لازم برای دانشجویانی است که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کانادا هستند. طیف گسترده ای از این برنامه ها در این مرحله وجود دارد.

 

هزینه های تحصیل در کانادا برای دوره لیسانس چقدر خواهد بود؟

خب البته این برآورد مالی بستگی به این دارد که شما کدام شهر و کدام رشته را برای تحصیلات  لیسانس خود در نظر گرفته اید ولی بطور میانگین میبایست پولی مابین ۵۵۰۰ تا ۲۹۰۰۰ دلار کانادا را برای شهریه سالانه در نظر بگیرید که این مبلغ بعلاوه هزینه های زندگی و هزینه خانه و خورد و خوراک و حمل و نقل و موارد تحصیلی  شما به ۱۴۰۰۰ تا ۴۶۰۰۰ دلار کانادا در سال خواهد رسید. به این مبلغ ۱۵۰ دلار دیگر بابت هزینه ویزای دانشجویی و ۸۳ دلار بابت هزینه انگشت نگاری که در سفارت از شما دریافت میشود، اضافه کنید.

در این بین ممکن است هزینه تحصیل برای خیلی از متقاضیان در اولویت قرار داشته باشد . در زیر به تعدادی از دانشگاه های ارزان کانادا برای مقطع لیسانس اشاره میکنیم :

 

دانشگاه آکادیا

دانشگاه آتباسکا

دانشگاه براندون

دانشگاه مانونیت کانادا

دانشگاه کیپ برتون

دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه دالهوزی

کالج دانشگاه دومینیکن

دانشگاه کالج کینگ

دانشگاه مكمستر

دانشگاه یادبود نیوفاندلند

دانشگاه کوه رویال

دانشگاه سیمون فریزر

موسسه فناوری جنوب آلبرتا

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه اوتاوا

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه سنت پل

دانشگاه وینیپگ

 

مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این مقطع

برای ادامه تحصیل در این مقطع شما باید نمره آیلتس حداقل 5.5 و تافل 75 به بالا را داشته باشید.

معدل مقطع پیشین یعنی دیپلم باید حداقل 14 باشد البته برخی از دانشگاه ها با معدل کمتر از این هم اقدام به پذیرش دانشجو میکنند.

طول دوره کارشناسی چقدر است؟

اقدام برای دوره کارشناسی مستلزم گذراندن موفق دوره دبیرستان و سپس پذیرش از یکی از دانشگاه ها و یا کالج های کانادا است و طول دوره لیسانس در کانادا، بسته به دانشگاه و رشته انتخابی شما، عمومی یا تخصصی بودن رشته، و اینکه کالج یا دانشگاه های کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید، بین سه تا چهار سال طول خواهد کشید. در واقع شما پس از اتمام موفقیت آمیز دوره دبیرستان خود با پذیرش از یکی از مراکز آموزش عالی واجد شرایط تحصیل در دوره لیسانس وارد خواهید شد که اگر بطور تمام وقت مشغول تحصیل باشید، بسته به استان محل تحصیل و رشته مورد نظرتان سه تا چهار سال طول میکشد. شایان ذکر است که هر سال آموزشی در کانادا بطور معمول دو ترم میباشد.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید