مطالعه مقاله آموزشی درباره Apply for PhD in Canada از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

اپلای دوره ی دکتری در کانادا

مقطع دکتری مقطعی است که بسیاری از متقاضیان علاقه مند به تحصیل آن در کشور کانادا هستند. با توجه به اینکه دولت و سیستم آموزشی کانادا مزایای زیادی را برای دانشجویان این مقطع در نظر گرفته است این کشور گزینه مناسبی برای تحصیل دکتری میباشد .

دوره دکتری به طور تقریبی به 3 تا 5 سال زمان نیاز دارد و مدارکی مانند انگیزه نامه، توصیه نامه و دانشنامه ارشد را باید به دانشگاه مورد نظر ارائه کنید. یکی از نکات مثبتی که وجود دارد این است که در کانادا زبان ارائه دروس انگلیسی می باشد و شما می توانید به این زبان در کانادا تحصیل کنید.

لازم است برای اخذ پذیرش در این مقطع  تافل بالای 95 و یا آیلتس بالای 7 داشته باشید. به طور معمول حداقل GPA مورد نیاز نیز 3.2 از 4 می باشد. شرط سنی خاصی نیز الزام نشده ولی بهتر است سنتان زیر 32 باشد تاشانس پذیرش شما افزایش پیدا کند. از مزیت های این مقطع دریافت بورس های تحصیلی مناسب جهت زندگی و پوشش هزینه های تحصیل و زندگی است. برای افزایش شانس خود برای پذیرش  نیز باید مقالات با کیفیت و ISI ارائه بدهید، هر چه رزومه خود را کامل تر کنید شانس شما برای گرفتن پذیرش دکتری بیشتر خواهد بود.

هزینه ی تحصیل در مقطع دکتری در کانادا

هزینه تحصیل در این مقطع با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است اما اگررزومه خوبی داشته باشید میتوانید از فاند های ارائه شده توسط دانشگاه استفاده کرده و بخش عمده هزینه هایتان  را پرداخت کنید. شما می توانید به عنوان TA یا دستیار آموزشی یا RA دستیار پژوهشی ماهانه حقوق دریافت کنید یا ازبورسیه های مختلفی که دانشگاه ها یا دولت ارائه می دهد استفاده کنید. هزینه تحصیل در این مقطع به طور معمول بین 8 تا 18 هزار دلار می باشد

شما به طور معمول می توانید همراه تحصیل به کار نیز بپردازید به طوری که در ایام تحصیل در هفته 20 ساعت اجازه کار خواهید داشت ولی گاهی به طور صریح ذکر می شود که اجازه کار بیشتر از 10 ساعت را ندارید زیرا دوره دکتری دوره ای است که زمان بر می باشد و شما باید پژوهش های خود را به موقع ارائه بدهید.

چگونه باید برای دکتری کانادا اقدام کنم؟

روند پذیرش برای دانشگاه های مختلف متفاوت است اما به طور کلی شامل مراحل زیر میشود :

تصمیم بگیرید که می‌خواهید برای کدام دوره‌ی دکتری اپلای کنید و سرپرست و موضوع پژوهشی خود را تعیین کنید. دوره‌ی دکترای شما می‌تواند اعلان‌شده و ساختارمند باشد (structured PhD) که در آن دانشگاه از قبل حیطه‌ی پژوهش را طراحی کرده است (این دوره‌ها بیشتر مخصوص علوم هستند)، یا می‌تواند آزاد باشد و خودتان پروژه‌ی پژوهش‌تان را پیشنهاد و کلیت آن را توضیح دهید (این دوره‌ها بیشتر مخصوص رشته های  هنر و علوم انسانی هستند). وقتی سرپرست خود را انتخاب کردید، برخی دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند یک نامه‌ی تأیید از طرف او در مدارک بگنجانید..

اگر برای دکترای آزاد اپلای می‌کنید، باید یک پروپوزال پژوهشی مطابق با دستورالعمل دانشگاه ارائه دهید و به طور کلی بگویید قصد دارید در مورد چه چیزی پژوهش کنید و چرا پروژه‌ی شما ارزشمند و قابل استفاده  است.

 و در آخر  به صورت آنلاین اپلای کرده  و هزینه‌ی اپلای را بپردازید و مدارک را ضمیمه کنید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید