مطالعه مقاله آموزشی درباره Entering Canada از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

شروع یک زندگی موفق در کانادا

شروع یک زندگی موفق در کانادا پس از ورود به این کشور هدفی بسیار بزرگی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق، دسترسی به اطلاعات لازم از منابع مطمئن و در نظر گرفتن اهداف کوچکتر و قابل دستیابی دارد. در زیر فهرستی از کارهایی که پس از ورود به کانادا باید انجام دهید آورده شده است. این فهرست به شما کمک میکند که برای کارهایی که باید انجام دهید برنامه ریزی ها و پیش بینی های لازم را انجام دهید

پس از ورود به کانادا

ــــ برای دریافت کارت شناسایی کانادایی مانند گواهینامه رانندگی، کارت بیمه خدمات درمانی اقدام نمایید

ـــ باز کردن یک حساب بانکی وایجاد اعتبار مالی برای خود

ـــ درخواست برای بیمه خدمات درمانی خصوصی ، به ویژه اگر در استانی زندگی میکنید که فورا مشمول بیمه خدمات درمانی عمومی نمیباشید

ـــ درخواست برای کارت بیمه خدمات درمانی و شماره بیمه اجتماعی

ـــ بدنبال یک شغل باشید

هفته های اول

ـــ برای تبدیل پول خود را به پول کانادایی اقدام نمایید

ـــ کسب اطلاع در زمینه گزینه مسکن بهینه

ـــ تهیه نقشه منطقه ای و حمل و نقل شهری

ـــ خرید برای خود

ـــ دریافت کتاب اطلاعات تلفن های شهری و چگونگی استفاده از شماره ۴۱۱

ـــ در مورد مسافرت در کانادا اطلاعات کسب نمایید

ماههای اول

ـــ تمرین و کسب مهارتهای بیشتر در زبان انگلیسی یا فرانسه

ـــ اجاره یا خرید یک واحد مسکونی مناسب برای زندگی

ـــ انتخاب گزینه مناسب برای خدمات ارتباطی

ـــ ثبت نام برای کلاس های زبان برای تازه واردین

سال اول

ـــ دریافت گواهینامه رانندگی

ـــ تلاش کنید که حقوق و وظایف خود را در قبال قانون کانادا را بدانید

در زیر اطلاعاتی مربوط به بیمه درمانی آورده شده است.

بیمه درمانی رایگان برای جامعه

درمان رایگان همگانی در کانادا Medicare نام دارد. هزینه این خدمت رسانی عظیم از محل مالیاتهای کشور تامین می گردد. این بیمه درمانی توسط “قانون خدمات درمانی” در قانون اساسی کانادا پشتیبانی می گردد و با قوانین ایالتی مختلف هر ایالت برای جزئیات وچگونگی اجرایی اش درمی آمیزد. طبق این قانون کلیه مقیمان دائم کانادا (چه مهاجر و چه شهروند) استحقاق دریافت خدمات رایگان درمانی را دارند. این خدمات هم شامل خدمات بیمارستانی و هم شامل خدمات خصوصی اطبا و پزشکان می گردند.

واحدهای ارائه خدمات درمانی

بزرگترین بخش درمانی کانادا را بیمارستانها تشکیل می دهند که همگی خصوصی هستند اما با نظارت وزارت بهداشت و انجمن های خیریه متعددی که کانادا دارد اداره می شوند و باید قانون خدمات درمانی رایگان را به اجرا بگذارند. کلینیک ها و واحد های درمانی کوچکتر در حکم شرکت های سهامی خاص عمل می کنند که خدمات آنها بهداشت و درمان است. پزشکان نیز مطب های خصوصی خود را دارند و دولت با آنها بصورت بیزنس شخصی برخورد می کند. دولت کانادا ویزیت معینی برای پزشکان مشخص کرده است. ایشان خدماتی را که ماهیانه ارائه می کنند طبق تعرفه های از پیش تعیین شده محاسبه و در پایان ماه به وزارتخانه می فرستند و وزارت بهداشت نیز متعاقباً دستمزد مربوط به آن خدمات را به پزشک متخصص پرداخت می نماید.

کلیه واحد های خصوصی که بابت خدمات خود مستقیماً از بیماران دستمزد دریافت می کنند از هرگونه یارانه دولتی و سوبسیدی محرومندو باید کلیه مخارج نگهداری و تامین تجهیزات و پرسنل خود را به قیمت آزاد پرداخت نمایند.

دارو

دارو در کانادا یا توسط واحدهای درمانی مستقیماً به استعمال بیمار می رسد و یا توسط داروخانه های خصوصی ارائه می گردد. داروخانه های خصوصی با قیمت های خصوصی عمدتاً گزافی با یکدیگر به رقابت بر می خیزند. البته سوبسیدهای دولت کانادا باعث می شود که این قیمت ها در مقایسه با آمریکا یا کشورهای اروپایی بسیار پایین تر باشند. طبق متن “قانون خدمات درمانی”، کلیه داروهایی که در بیمارستانها و کلینیک ها و مطب پزشکان به بیمار ارائه می گردند (هنگامی که تحت مداوای آن واحد قرار گرفته است و نه برای مصرف روزانه طولانی مدت) باید بصورت کاملاً رایگان ارائه گردند. برای مثال کلیه داروهای مورد نیاز پس از یک عمل موفقیت آمیز جراحی قلب که طی چند هفته در بیمارستان به بیمار بستری ارائه می گردند رایگان هستند، اما پس از مرخص شدن بقیه داروهایش را باید خودش تهیه نماید. در اینگونه موارد استعمال خانگی طی تجویز نسخه توسط پزشک، بیمار یا باید شخصاً پول دارو را پرداخت نماید و یا باید از بیمه خصوصی بهره مند باشد. یادآوری اینکه بیمه های خصوصی کانادا اغلب داروها راشامل می شوند. در کانادا هیچ داروخانه ای بدون نسخه موثق پزشک داروهای تخصصی را ارائه نمی کند و این قانون به شدت اعمال می گردد. تنها داروهای مورد مصرف روزانه مانند انواع استامینوفن و مسکن های خفیف، داروهای تجاری سرماخوردگی و سردرد، داروهای تجاری سوء هاضمه، ملین ها،داروهای اسهال و استفراغ و برخی پمادهای موضعی تجاری بدون نسخه فروششان آزاد است. سایر داروها باید تحت نظارت و دستور پزشک بوده و با ارائه نسخه معتبر وی ترخیص شوند و حتی از ارائه مجدد آنها با نسخه مهر شده قدیمی بیش از یکبارجلوگیری به عمل می آید.

بیمه های خصوصی

کلیه ادارات دولتی و بسیاری از شرکت ها و تجارت های خصوصی به کارکنانشان بسته های بیمه درمانی خصوصی ارائه می کنند. این بسته ها عاملی تعیین کننده در بهتر یا عالی تر بودن استخدام مورد نظر است و در چشم بسیاری از کارمندان به چشم پاداش و برتری شغلی دیده می شوند. اکثر بسته ها شامل بیمه دارویی و خدمات اولیه دندانپزشکی و معدودی شامل موارد خاص تر دندانپزشکی و ارتودانسی و داروهای گرانقیمت خاص نیز می گردند. اغلب بیمه های خصوصی یک کارمند تحت پوشش، اعضای خانواده وی (همسر وفرزندان) را نیز شامل می شوند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید