رشته های تحصیلی در آمریکا

فهرست اطلاعات درباره رشته های تحصیلی در آمریکا

فهرست مطالب:
  • پر طرفدارترین رشته های تحصیلی در آمریکا
  • دانشگاه های آمریکا
  • انواع ویزای تحصیلی آمریکا
  • شرایط خروج از کشور برای مشمولین خدمت سربازی 1400
  • شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا و کانادا

پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی در آمریکا

دانشگاه های آمریکا

ایالات متحده آمریکا  کشوری در آمریکای شمالی، و به پایتختی شهر واشنگتن دی‌سی است. آمریکا سومین کشور پر جمعیت دنیا و سومین کشور پهناور جهان می باشد.سطح اول آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا “مقطع کارشناسی” نامیده می شود که طی آن به دانشجو مدرک لیسانس هنر(AB)و یا لیسانس علوم (BS)اعطا می شود.

اکثر برنامه های تحصیلی ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان دوره کارشناسی، چهار ساله است و اتمام تحصیلات دوره متوسطه برای ورود به این مقطع کافی است. دانشجویان سال اول، دوم و سوم کالج نیز می توانند خود را به مقطع کارشناسی ایالت متحده منتقل کنند و تحصیلات خود را همان جا ادامه دهند.

تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده آمریکا شامل کارشناسی ارشد هنر(MA)، کارشناسی ارشد علوم  (MS)، و یا دکترای فلسفه (Phd)است. دانشجویانی که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به اتمام رسانده اند، مجاز به ورود به دوره کارشناسی ارشد هستند. مدرک کارشناسی ارشد در ایالات متحده آمریکا معمولا بعد از گذراندن دو سال تحصیلی اعطا می شود. دکترا  بالاترین درجه دانشگاهی در میان مقاطع تحصیلی آمریکا به شمار می رود. این درجه بعد از تکمیل دوره کارشناسی ارشد اعطا شده و معمولا هر جا بین سه تا شش سال طول می کشد.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

همانطور که در قسمت قبل به طور خلاصه توضیح دادیم، ویزای تحصیلی آمریکا در سه نوع کلی F ، M و J صادر می‌گردد. خود این ویزاها نیز هر کدام در دو نوع 1 و 2 صادر می‌شوند و نوع این ویزاها به شکل عدد در مقابل حرف آن نوشته می‌شود. عددی که مقابل حروف این نوع از ویزاها می‌آید، نشانگر نسبت فرد استفاده‌کننده از ویزاست. چنانچه ویزا برای خود شخص  استفاده کننده از خدمات تحصیلی صادر شده باشد، عدد 1 مقابل حرف ویزای تحصیلی قرار می‌گیرد (به طور مثال F1) و در صورت گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا برای همسر و فرزند متقاضی، عدد 2 مقابل حرف ویزای تحصیلی آن‌ها قرار می‌گیرد (به طور مثال F2).

شرایط خروج از کشور برای مشمولین خدمت سربازی 1400

گذراندن دوره سربازی در ایران، برای تمامی آقایان بالای 18 سال اجباری می باشد و مشمولین، قبل از اتمام این دوره از انجام بعضی از خدمات دولتی و استفاده از برخی خدمات شهروندی محروم می گردند.

لازم به ذکر است که حتی اگر شما پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی پاسپورت خود را گرفته باشید، می بایست قبل از خروج از کشور وضعیت نظام وظیفه (سربازی) شما معلوم شده باشد. مشمولین خدمت سربازی زمانی می توانند از کشور خارج شوند که شرایط زیر را داشته باشند

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا و کانادا

رشته های پزشکی در کانادا و آمریکا جزو بهترین و معتبرترین رشته های تحصیلی در سرتاسر جهان می باشند. پزشکان ، دندانپزشکان و پزشکان داروساز نیز به همین دلیل دارای بالاترین سطح درآمد در کانادا و آمریکا می باشند. نحوه ورود به رشته های پزشکی، دندانپزشکی؛ و داروسازی در کانادا و آمریکا متفاوت از کشورهایی مانند ایران می باشد. برای تحصیل در این رشته ها ، متقاضیان بایستی ابتدا به مدت دو، سه یا چهار سال سال که بستگی به دانشگاه محل تحصیل دارد، در یک رشته مقطع کارشناسی در کانادا و یا آمریکا تحصیل نمایند.

برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید