پذیرش برای فرزندان در مدارس آمریکا

مطالعه مقاله آموزشی درباره پذیرش برای فرزندان در مدارس آمریکا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

امکان مهاجرت تحصیلی به آمریکا از طریق تحصیل در مدارس به راحتی نمی باشد. مدارس ابتدایی در کشور آمریکا شامل پنج سال آموزشی از سال اول تا پنجم است  که در کل هر دانش آموز آمریکایی ۶ سال ابتدایی می گذراند که شامل  یک سال مهد کودک نیز می شود. سال تحصیلی از ماه سپتامبر آغاز می گردد و دانش آموزان می توانند هم در مدارس دولتی وهم مدارس خصوصی این کشور مشغول تحصیل شوند. تحصیل در مدارس آمریکا در مقطع دبستان 6 سال (1 سال مهد کودک و 5 سال تحصیل) و در مقطع متوسطه یا مقطع میانی 3 سال و در مقطع دبیرسان نیز 4 سال زمان خواهد برد.

هزینه های تحصیلی در مدارس خصوصی بالا می باشد ولی باید گفت این مدارس شامل امکانات تحصیلی و آموزشی بسیار بالایی هستند ولی مدارس دولتی برای دانش آموزان آمریکایی رایگان می باشد و سیستم نظام آموزشی آن ها به نسبت مدارس خصوصی معمولی تر است. حدود 90 درصد دانش آموزان آمریکایی در مدارس دولتی در این کشور به طور رایگان مشغول تحصیل می باشند. دانش آموزان بین المللی به آسانی در مدارس آمریکا پذیرش نمی شوند و اصولا دانش آموزان غیر آمریکایی نمی توانند در مدارس این کشور مشغول تحصیل شوند الا زمانی که به عنوان همراه با والدین خود به این کشور آمده باشند و والدین آن ها اقامت آمریکا را به طرزهای گوناگون داشته باشند که در این صورت فرزندان آن ها می توانند در مدارس دولتی این کشور مشغول تحصیل شوند.

شرایط و مراحل پذیرش در مقطع کارشناسی در آمریکا

دانشجویان بعد از اتمام دوازده سال تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه وارد دوره کارشناسی در دانشگاه ها می گردند. بنابراین دانشجویان خارجی که تمایل به ورود به دانشگاه های آمریکایی و تحصیل درآمریکا را دارند میبایست مدرک معادل دیپلم دبیرستان را گرفته باشند. دانش آموزان می توانند یا یک دوره دو ساله برای فوق دیپلم (در صورتی دیپلم 11 ساله داشته باشند) و یا یک دوره ۴ ساله برای لیسانس (زمانی که دیپلم 12 ساله را داشته باشند) را انتخاب نمایند، سپس دانشجویان ملزم هستند که تا سال دوم کالج یک رشته مورد نظر را انتخاب کنند. مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس حدود 6  از مدارک مهم برای پذیرش در مقطع کارشناسی می باشد. شایان ذکر است در صورت داشتن مدرک زبان لازم شانس ویزا شدن افزایش می یابد. معدل متقاضیانی که زیر 16 می باشد بهتر است که در ابتدا برای دوره فوق دیپلم 2 ساله اقدام نمایند و سپس وارد مقطع کارشناسی گردند. نکته قابل توجه این می باشد که یک آزمونی قبل از ورود به مقطع کارشناسی برای دانشجویان الزامی می باشد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

شرایط و مراحل پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا

دانشجویان برای ورود به این مقطع می بایست ۱۶ سال تحصیلات رسمی را به اتمام برسانند یعنی باید دوازده سال مدرسه ابتدایی و متوسطه و چهار سال مقطع کارشناسی را پاس کرده باشند. مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا دو ساله می باشد. دانشجویان در رشته های مختلف می توانند از دانشگاه های مختلف این کشور در این مقطع پذیرش دریافت کنند. اصولا دانشجویان میبایست یک سری آزمون های دیگر را قبل از ورود به مقطع کارشناسی ارشد بدهند که به  این آزمون ها در زیر اشاره شده است.

شرایط و مراحل پذیرش در مقطع دکتری در آمریکا

نکته قابل توجه در این خصوص این می باشد که افراد باید یک پروپوزال قوی و مدرک زبان بالا ارائه نمایند.  برای پذیرش در این مقطع اصولا آیلتس بالای 7 مورد نیاز می باشد. مسئله دیگر داشتن یک سوپروایزر (استاد راهنما) می باشد که در گرفتن پذیرش مقطع دکترا بسیار مهم است. طول دوره تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا حدود 4 سال تا 6 سال به طول می انجامد. نکات مهم دیگر هم در زیر بیان شده است:

مقطع دکتری در آمریکا یک مقطع پژوهشی است  که دارای  بالاترین اعتبار مدرک اعطایی در این کشور می باشد. گرفتن مدرک دکتری در آمریکا مستلزم این می باشد که سه تا شش سال  تحصیل مستمر داشته باشید. دانشگاه های آمریکا به دو گروه ایالتی  (state school)  و خصوصی (private school) تقسیم می گردند. دانشگاه های ایالتی (دولتی) معمولا ارزانتر می باشند اما این امکان وجود دارد که برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت ظرفیت در نظر بگیرند.

تقسیم بندی دانشگاه های آمریکا بر اساس اینکه مراکز تحقیقاتی می باشند یا نه  شامل دو گروه می شود:

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید