شرایط تحصیل رشته فیزیک در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره شرایط تحصیل رشته فیزیک در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

در دنیای امروز، ادامه تحصیل پس از فارغ التحصیلی به بخش بسیار مهمی از هدف علمی یک دانشجو تبدیل شده است. مدرک کارشناسی ارشد قطعا به دانش آموزان کمک می کند تا به شایستگی علمی و تخصص دانش حوزه دست یابند. ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در خارج از کشور نه تنها به دانش آموزان آموزش با کیفیت عالی می دهد، بلکه در سطح جهانی نیز قرار می گیرد. در میان بسیاری از کشورهای محبوب دیگر، تحصیل رشته فیزیک در کانادا به آرامی اما به طور پیوسته به عنوان یک انتخاب برتر برای تحصیلات عالی در خارج از کشور تبدیل شده است. دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در کانادا، مانند هر مقصد تحصیلی بین المللی دیگری، با مزایا و معایب کنار می آیند.

مزایای تحصیل در کانادا

دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان بین المللی تحصیل در کانادا را به عنوان گزینه ای برای تحصیلات عالی خود انتخاب می کنند. مهمترین آنها کیفیت آموزشی و آموزشی است که توسط دانشگاه های کانادا ارائه می شود. به علاوه، مدرک تحصیلی از این دانشگاه ها در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است. دانشکده های تحقیقاتی کاملاً مجرب نیز فرصت های آموزشی و پژوهشی فراوانی را برای دانشجویان فراهم می کنند.

شما هرگز در کشور یا در محوطه دانشگاه احساس یک فرد خارجی نخواهید داشت، زیرا کانادا یکی از دوستانه ترین و مهمان نوازترین کشورهای جهان است. علاوه بر این، همیشه در کنار برنامه های تحصیلی خود مشغول رویدادها، جشنواره ها و سایر فعالیت های فوق برنامه خواهید بود که به شما کمک می کند دایره اجتماعی خود را افزایش دهید و شما را از دلتنگی دور نگه می دارد.

محیط امن

وقتی صحبت از صلح، آرامش و دوستی به میان می‌آید، کانادا در میان 172 کشور در فهرست جهانی صلح رتبه ششم را دارد. کانادایی ها از نظر فرهنگی و نژادی از نظر طبیعت بسیار پذیرا هستند. دانشگاه های کانادا به ایمنی همه دانشجویان، به ویژه دانشجویان بین المللی، بیشترین اولویت را می دهند. از این رو اگر والدینی دارید که در ایجاد سناریوهای ترسناک در مورد اتفاقاتی که ممکن است برای شما بیفتد بسیار خوب هستند، باید برای تحصیل در کانادا بروید.

کسب در حالی که شما یاد می گیرید

دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند، از مزایای شغل پاره وقت نیز برخوردارند. این به آنها کمک می کند تا پول کافی برای مدیریت هزینه های ماهانه خود و پرداخت بدهی های دانشجویی خود به دست آورند. دانشجویان بین المللی که دارای مجوز تحصیل هستند مجاز به کار حداکثر 20 ساعت در هفته و ساعات نامحدود در تعطیلات و تعطیلات اصلی هستند.

برای مشاغل پاره وقت خارج از دانشگاه، دانشجویان باید شرایط زیر را داشته باشند:

باید مجوز تحصیل معتبر داشته باشد

دانشجوی تمام وقت باشد که در یک دانشگاه ثبت نام شده ثبت نام کرده باشد.

برای برنامه ای اعمال شود که تکمیل آن به بیش از شش ماه زمان نیاز دارد.

علاوه بر این، دانشجویان همچنین می توانند انتخاب کنند که در محوطه دانشگاه کار کنند یا در یک سازمان کارآموزی کنند.

تقاضا برای نیروی کار جوانتر

تقاضای زیادی برای دانشجویان جوان تحصیل کرده در کانادا وجود دارد، زیرا آنها برای ساختن آینده کشور ضروری هستند. به عبارت دیگر، کانادا از دانشجویان بین المللی می خواهد که نه تنها به این کشور بیایند و تحصیل کنند، بلکه یک شهروند دائمی باشند که می توانند به توسعه کشور کمک کنند.

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

یکی دیگر از مزایای تحصیل رشته فیزیک در کانادا برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی است که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا سه سال پس از مدرک تحصیلی خود کار کنند. زمان پردازش برای دانشجویان استرالیا، آمریکا و آلمان حتی کمتر است.

فارغ التحصیلانی که یک برنامه تحصیلی دو ساله را گذرانده اند، واجد شرایط مجوز کار سه ساله پس از فارغ التحصیلی هستند، در حالی که دانشجویانی که یک برنامه تحصیلی 12 ماهه را گذرانده اند، واجد شرایط برای مجوز کار دوازده ماهه پس از فارغ التحصیلی هستند.

معایب تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل

اگرچه دانشگاه های کانادا مزایای مالی زیادی را برای دانشجویان فراهم می کنند، اما با توجه به ارزش بالای دلار کانادا، تحصیل در کانادا همچنان می تواند یک امر گران باشد.

با این حال، بورسیه هایی برای دانشجویان سایر کشورهای مشترک المنافع، مانند برنامه بورسیه مشترک المنافع کانادا وجود دارد که می تواند تحصیل در کانادا را کمی مقرون به صرفه تر کند.

خرج زندگی

عامل اصلی تعیین کننده هزینه زندگی یک دانشجوی بین المللی در کانادا شهری است که آنها برای زندگی انتخاب می کنند. در حالی که شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور بسیار گران هستند، شهرهایی مانند مونترال، کلگری و هالیفاکس کاملا مقرون به صرفه هستند.

هزینه های زندگی نیز ممکن است بسته به سبک زندگی شما متفاوت باشد. برنامه ریزی هزینه ها، مشاغل پاره وقت، هزینه های معقول قطعا به شما در داشتن یک زندگی راحت در حین تحصیل کمک می کند.

سیستم بهداشت و درمان

کانادا یکی از کشورهایی است که مراقبت های بهداشتی همگانی دارد. با این حال، کاملا رایگان نیست. برای بهره مندی از مزایای سیستم مراقبت های بهداشتی باید حق بیمه ماهانه یا سالانه بپردازید. با این حال، دانشجویان بین المللی واجد شرایط بیمه درمانی رایگان یا طرح مراقبت پزشکی (MCP) هستند، مشروط بر اینکه برای دوره ای که حداقل 12 ماه طول می کشد، ثبت نام کرده باشند.

تنها ایراد در اینجا زمان طولانی انتظار برای برخی از خدمات انتخابی، به ویژه در شهرهای بزرگ است.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو متعهد به ایجاد دستاوردهای عظیم و بهبود مستمر کیفیت تحقیقات و آموزش خود است. U of T به عنوان یکی از برجسته ترین دانشگاه های کانادا، با ایجاد مکانی راحت برای آزادی بیان، آزادی آکادمیک و آزادی تحقیق، حقوق بشر را بر فراز تپه قرار می دهد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، از دانشکده های برتر تورنتو در جهان، به ویژه دانشکده هنر و علوم شگفت زده خواهید شد. دپارتمان فیزیک در دانشکده هنر و علوم در آزمایشگاه های فیزیکی مک لنان در UTSG در مرکز شهر تورنتو مستقر است و تمام برنامه های کارشناسی در پردیس سنت جورج ارائه می شود.

گروه فارغ التحصیل سه پردیس، که شامل اساتید هر سه پردیس است، برنامه فارغ التحصیلی فیزیک را به صورت سه پردیس ارائه می دهد. استادان فارغ التحصیل در UTM به دپارتمان علوم شیمی و فیزیکی (CPS) تعلق دارند، در حالی که دانشکده های فارغ التحصیل در UTSC به دپارتمان علوم فیزیکی و محیطی (DPES) تعلق دارند. این دپارتمان به نام با همکاری دانشکده تحقیقات تحقیقاتی را در طیف گسترده ای از زمینه های مرتبط انجام می دهد. تحصیل در رشته فیزیک در دانشگاه تورنتو شما را به فعال ترین گروه های کانادا در زمینه فیزیک ذرات ابتدایی و نسبیت هدایت می کند.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید