شرایط تحصیل رشته شیمی در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره شرایط تحصیل رشته شیمی در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

شیمی در کانادا: اکنون و در آینده

کانادا کشوری چندفرهنگی با سیستم آموزشی با کیفیت بالا و تمرکز بر تشویق بیشتر دانش آموزان به تحصیل در رشته شیمی است.
کانادا از نظر جغرافیایی کشوری بزرگ است که با
• یک نظام سیاسی باثبات
• یک اقتصاد قوی
• جایگاه اجتماعی و بین المللی قابل احترام است
• مناظر زیبا
• و صنایع شیمیایی قوی که مبتنی بر منابع طبیعی وسیع کشور است.
بیش از 200 دانشگاه و کالج معتبر در کانادا وجود دارد که برخی از انواع مدرک شیمی را ارائه می دهند. این امر کانادا را به مقصدی عالی برای تحصیل و/یا کار در رشته شیمی تبدیل می کند.

 

اکنون شیمی در کانادا

اگرچه فرصت های شغلی در شیمی از عملکرد اقتصادی مصون نیست، اما تقاضای بیشتری برای متخصصان شیمی در طیف گسترده ای از مشاغل وجود دارد.
• روغن
• معدن
• کشاورزی (کود)
• صنایع آب
• امکانات تحقیقاتی که بر روی مواد پیشرفته کار می کنند
• علم و مهندسی
در حال استخدام شیمیدانان و مهندسان شیمی با مدرک کالج تا مقطع دکترا هستند.
دانش‌آموزان کانادایی و بین‌المللی که دوره دبیرستان خود را با دوره‌های ریاضی و علوم به پایان رسانده‌اند، می‌توانند برای تحصیل در رشته شیمی به دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا درخواست دهند و تشویق می‌شوند.
کانادا یک کشور چندفرهنگی با احترام به تنوع است و سالانه 250000 مهاجر را می پذیرد.
در نتیجه، دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا دانشجویانی با پیشینه‌های فرهنگی متفاوت دارند.
این و اعتبار علمی قوی دانشگاه های کانادا، فضایی پویا برای یادگیری شیمی و همچنین کسب دانش در مورد فرهنگ های مختلف ایجاد می کند که مهارت مفید دیگری برای یافتن شغل در صنایع مربوطه خواهد بود که در سطح جهانی رقابت می کنند. این مزایا، کانادا را به مقصدی مطلوب برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته شیمی تبدیل می کند.

مؤسسه شیمی کانادا (CIC)

در کانادا، مؤسسه شیمی کانادا (CIC) سازمانی است که نماینده شیمیدانان، مهندسان شیمی و فناوران شیمی است. عضویت برای همه متخصصان با مدرک شیمی و مهندسی شیمی از کالج ها و دانشگاه ها در دسترس است.
CIC و انجمن های تشکیل دهنده آن کنفرانس های ملی و بین المللی را در زمینه های شیمی و مهندسی شیمی سازماندهی می کنند. امسال، CIC با فعالیت‌های زیادی که برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت شیمی در زندگی و در جهان ما برنامه‌ریزی شده است، تلاش‌های کانادا را در جشن سال جهانی شیمی رهبری می‌کند.

در آینده

اقتصاد کنونی و منابع طبیعی گسترده کانادا، آن را در موقعیت مناسبی برای ایجاد یک اقتصاد قوی مبتنی بر نوآوری قرار داده است. سرمایه گذاری بیشتر در نوآوری برای دستیابی به این هدف ضروری خواهد بود.
چشم انداز عظیم منابع طبیعی فرصتی را برای ایجاد بسیاری از زنجیره های ارزش مبتنی بر دانش با تولید محصولات با ارزش از این منابع فراهم می کند. به عنوان مثال، در صنعت نفت فرصت هایی برای ساخت مواد با ارزش بازار بالا مانند ترکیبات دارویی و ترکیبات آنها وجود دارد. کانادا همچنین بهداشت و محیط زیست را از دیگر اولویت های آینده می داند که به شیمیدان نیاز دارند.
برای رسیدن به این هدف، کانادا به شیمیدانان بیشتری در داخل و خارج از کشور نیاز دارد.
دانش‌آموزان دبیرستانی کانادایی تشویق می‌شوند دوره‌های علوم و ریاضیات را بگذرانند و آن‌ها را تکمیل کنند، فارغ‌التحصیلان دبیرستان تشویق می‌شوند شیمی و رشته‌های مرتبط را برای تحصیلات عالی خود انتخاب کنند، و دانش‌آموزان در رشته شیمی تشویق می‌شوند تا مدارک تحصیلات تکمیلی خود را تکمیل کنند و سپس در ایجاد نوآوری در کانادا مشارکت کنند. اقتصاد مبتنی بر از دانشجویان بین المللی دعوت می شود به کانادا بیایند و در یک فضای آموزشی پویا در دانشگاه ها و کالج های کانادا شرکت کنند و بخشی از ساختن آینده این جامعه چند فرهنگی باشند.

بهترین دانشگاه های کانادا برای مدرک شیمی بر اساس رتبه بندی اخبار ایالات متحده

رتبه بندی بهترین دانشگاه ها و کالج ها برای شیمی، مدرک در کانادا توسط :US News
آژانس‌های مختلف از معیارهای متفاوتی برای ارزیابی دانشگاه‌ها در سراسر جهان استفاده می‌کنند، اما رایج‌ترین عوامل عبارتند از: الف) دستاوردهای تحصیلی ب) قابلیت اشتغال ج) فرآیند آموزشی د) امکانات تحقیقاتی ه) چشم‌انداز بین‌المللی به تعداد دانشجویان و اساتید بین‌المللی و) استناد توسط هر دانشکده ز) نسبت اعضای هیئت علمی دانشجو و غیره.
رتبه بندی موضوعات هر سال برای دانشگاه های برتر کانادا توسط US News به روز می شود. بسیاری از شاخص‌های رتبه‌بندی مانند اعتبار تحقیقات جهانی، شهرت تحقیقات منطقه‌ای، انتشارات موضوع، کتاب‌های موضوع، همکاری بین‌المللی و داده‌های کل استنادها برای محاسبه رتبه‌بندی موضوع استفاده می‌شود.

علم شیمی

این رشته یک علم مرکزی است که مطالعه زیست شناسی و فیزیک را تکمیل می کند. این رشته علمی به مطالعه ماده و خواص آن، نحوه ترکیب مواد برای تشکیل یک ماده جدید و علم پشت این همجوشی می پردازد. این مطالعه به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه مواد شیمیایی در طی فرآیندهای طبیعی با خاک، آب و هوا واکنش نشان می دهد، به عنوان یک شیمیدان اقداماتی را برای محافظت از دام و محصولات کشاورزی ایجاد می کنید، برای ابداع مواد شیمیایی جدید برای پر کردن شکاف در داروها، سوخت ها و اجزای سخت افزاری، کشف موارد جدید. ذخایر انرژی، کیفیت و ذخیره اقلام غذایی را بهبود ببخشید، و مسئولیت شما ادامه دارد زیرا هر چیزی که ما در آن زندگی می کنیم به طور مستقیم یا غیرمستقیم شامل یک واکنش شیمیایی است.

 

رشته های مختلف شیمی

پنج شاخه اصلی شیمی وجود دارد – شیمی فیزیک که مطالعه شیمی را با فیزیک ترکیب می کند، بیوشیمی شاخه بین رشته ای زیست شناسی و شیمی، مطالعه شیمی آلی ترکیبات کربن، شیمی معدنی – مطالعه ترکیبات معدنی (بیشتر آنهایی که کربن ندارند)، شیمی تجزیه – مطالعه شناسایی و اندازه گیری خواص فیزیکی و شیمیایی مواد بر اساس مشاهدات کمی و کیفی. رشته های دیگر عبارتند از ژئوفیزیک، لرزه شناسی، فیزیک و دینامیک جو، شیمی قانونی، شیمی پلیمر، ژئوشیمی، شیمی کشاورزی، مهندسی شیمی، شیمی محیط زیست و موارد دیگر.

فرصت های شغلی برای شیمی

با رشته های تحصیلی بی شماری، پروفایل های شغلی بی شماری را در اختیار شما قرار می دهد تا در نظر بگیرید. 1) دانشمند قانونی 2) ژئوشیمی 3) شیمیدان زباله های خطرناک 4) نانوتکنولوژیست 5) فارماکولوژیست 6) سم شناس 7) وکیل ثبت اختراع 8) مهندس هسته ای 9) مهندس شیمی 10) دانشمند پژوهش 11) شیمیدان آب 11) شیمیدان آب 111) Chemicist اپیدمیولوژیست 15) دانشمند مواد
در زیر لیستی از دانشگاه های برتر در کانادا برای تحصیل در رشته شیمی به تفکیک US News طبقه بندی شده است :

  • دانشگاه سنت جورج تورنتو.
  • دانشگاه واترلو.
  • دانشگاه مک گیل.
  • دانشگاه آلبرتا.
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور.
  • دانشگاه اتاوا.
  • دانشگاه کلگری.
  • دانشگاه مک مستر.
  • دانشگاه مونترال.
  • دانشگاه دالاهو.
  • دانشگاه ساسکاچوان.
  • و…
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید