روز خانواده در کانادا چه روزی است؟

مطالعه مقاله آموزشی درباره روز خانواده در کانادا چه روزی است؟ از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

هر ساله، سومین دوشنبه ماه فوریه در کانادا به عنوان روز خانواده جشن گرفته می شود.

روز خانواده در کانادا یک روز ملی نیست و تنها در استان های نیوبرانزویک، آلبرتا، منیتوبا، انتاریو و ساسکاچوان و در بریتیش کلمبیا جشن گرفته می شود.

حدود دو سوم از کانادایی ها از جمله مدارس و اغلب کسب و کارها و سازمان ها در این استان ها این روز را تعطیل می کنند و این زمان را در کنار خانواده سپری خواهند کرد. هدف از این روز، بیان اهمیت خانواده و زندگی خانوادگی می باشد. این تعطیلات فدرال نیستند، بنابراین تمام کارکنان در بخش فدرال از جمله کارکنان اداره پست و کارمندان دولتی در این روز سر کار می روند.

در روز خانواده، بسیاری از افراد یک خانواده در فعالیت هایی از جمله بازدید از نمایشگاه های هنری، تماشای فیلم، اسکیت روی یخ، کارهای صنایع دستی و انواع بازی ها و سرگرمی ها شرکت می کنند.

از آن جا که هوا در ماه فوریه بسیار سرد می باشد، شکلات داغ و کلوچه های تازه جزو وعده های محبوب برای غذاهای این روز محسوب می گردند. از آن جایی که این روز با روز میراث ملی ( به جز بریتیش کلمبیا) یکسان می باشد بسیاری از این روز برای کشف میراث شخصی و تاریخی خانواده خود استفاده می نمایند.

در استان منیتوبا این روز که با عنوان Louis Riel Day شناخته می گردد، تعطیل عمومی می باشد.

تاریخچه

اولین بار در سال ۱۹۹۰، روز خانواده توسط دان گتی، نخست وزیر قبلی استان آلبرتا پس از دستگیری پسرش به دلیل معاملات مواد مخدر، مطرح گردید. اعتقاد بر این می باشد که این اتفاق به او انگیزه داد تا فرصتی برای آن چه که او به عنوان از بین رفتن ارزش های خانوادگی در جامعه کانادا می دید، ایجاد نماید.  پس از آن استان ساسکاچوان در سال ۲۰۰۷، انتاریو در سال ۲۰۰۸، بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۳ و نیوبرانزویک در سال ۲۰۱۸ ، روز خانواده را به عنوان روزی مهم به تقویم خود اضافه کردند.

محبوبیت این روز در سرتاسر کانادا در حال افزایش می باشد.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید