رشته دندانپزشکی در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره رشته دندانپزشکی در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

بهترین دانشکده دندانپزشکی در کانادا

در کالج گازت ، ما تعدادی از بهترین دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در ایالات متحده را پوشش داده ایم. مدارسی مانند جانز هاپکینز، هاروارد و دانشگاه نیویورک بسیار مورد توجه ما قرار گرفته اند و دلیل خوبی هم دارند.
اما برای دریافت آموزش عالی پزشکی و دندانپزشکی لازم نیست به ایالات متحده بیایید. در سرتاسر جهان برنامه‌هایی وجود دارد که نه تنها به دانش‌آموزان خود هر آنچه را که برای تبدیل شدن به پزشکان عالی نیاز دارند، می‌دهند، بلکه مهارت‌هایی را نیز برای مراقبت از جوامع خود می‌دهند.
جای تعجب نیست که کانادا چندین دانشکده دندانپزشکی عالی دارد. این برنامه ها رسالت خود را برای آموزش دندانپزشکان آینده و تعهد آنها به جامعه را جدی می گیرند.
برای کمک به کسانی که می خواهند آموزش دندانپزشکی خود را در کانادا انجام دهند، ما این لیست از ده مدرسه برتر را آماده کرده ایم.
هر یک از این مدارس همه چیزهایی را که از یک برنامه درجه یک انتظار دارید، شامل منابع پیشرفته، معلمان ماهر و با تجربه، و مشارکت بالینی با بیمارستان های محلی را ارائه می دهند.
با این حساب، چگونه آنها خود را از یکدیگر متمایز می کنند؟
به دنبال رتبه‌بندی برای دانشگاه‌های اصلی مدارس، اطلاعات بیشتری درباره فارغ‌التحصیلان، برنامه‌های مهم و برنامه‌های تحقیقاتی اضافه کرده‌ایم.
با استفاده از این لیست، دندانپزشکان آینده کانادا می توانند با خیال راحت انتخاب تحصیلی خود را انجام دهند.

کالج دندانپزشکی دانشگاه ساسکاچوان

از سال 1965، کالج دندانپزشکی در دانشگاه ساسکاچوان به آموزش دندانپزشکان و محققان در غرب کانادا پرداخته است. اولین برنامه دندانپزشکی کاملاً معتبر استان، دانشکده دندانپزشکی است که به بهبود کیفیت دندانپزشکی و خدمت به جامعه اختصاص دارد.
تعهد مدرسه به جامعه را می توان در محل ساختمان آن در ساسکاتون، در قلمرو پیمان شش در سرزمین سنتی متیس ها مشاهده کرد. این ساختمان دارای کلینیک دندانپزشکی دانشجویی است. این کلینیک دندانپزشکی علاوه بر آموزش عملی به دانشجویان، سالانه به بیش از 10000 مراجعه کننده خدمات ارائه می دهد.

کالج دندانپزشکی نیزنیک دانشگاه مانیتوبا

در دانشگاه مانیتوبا، کالج دندانپزشکی نیزنیک بر ارتقای سلامت دهان، پیشگیری از بیماری ها و روش های درمانی تاکید دارد. برای این منظور، دانشکده به پیشرفت تحقیقات در دندانپزشکی اختصاص دارد.
دندانپزشکان گروه تحقیقاتی زیست شناسی شیمی حسی مانیتوبا با متخصصان دیگر برای مطالعه حواس شیمیایی انسان کار می کنند. با تعامل با این متخصصان دیگر، محققان دندانپزشکی راه های جدیدی برای مراقبت از دهان پیدا می کنند.
در مرکز بین المللی سلامت سیستم دهان و دندان (ICOSH)، دانشمندان به بیماری لثه و پوسیدگی دندان به عنوان علائم مشکلات مهم تر نگاه می کنند. ICOSH که برای رفع شکاف دانش در علم دندانپزشکی طراحی شده است، یک مرکز آکادمیک است که آموزش های قابل توجهی را در زمینه ابزارها برای متخصصان هر زمینه مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد.
با این منابع عالی، کالج دندانپزشکی Niznick این رشته را به قرن بیست و یکم پیش می برد و سلامت را برای تمام کانادا بهبود می بخشد.

دانشگاه دندانپزشکی لاوال

به عنوان یک موسسه درجه یک فارغ التحصیل، دانشگاه لاوال دانشکده پزشکی در کبک تلاش می کند تا تحقیقات پیشرو را در آموزش و آموزش دانشجویان دکترا ادغام کند.
از زمان تأسیس این دانشکده در سال 1971، این دانشکده برای ارائه برنامه دکترا در بخش عمومی دندانپزشکی، و همچنین برنامه های فارغ التحصیل در دندانپزشکی چند رشته ای، جراحی دهان و فک گسترش یافته است. صورت، ژرودنتولوژی و پریودنتیکس.
ابتکارات تحقیقاتی عمده مدرسه این اهداف را پیش می برد. از سال 1989، گروه تحقیقاتی اکولوژی دهان به مطالعه میکروبیولوژی-ایمونولوژی دهان و کنترل عفونت و تخمیر صنعتی پرداخته است.
مرکز تعالی سلامت دهان و پیری به مطالعه مراقبت از دهان در میان سالمندان می پردازد و در مورد رابطه بین پیری و سلامت دهان تحقیق می کند.
این ابتکارات مبنای برنامه درسی مدرسه را فراهم می‌کند و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در حین یادگیری حرفه خود در برنامه‌ها شرکت کنند.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه دالهوسی

در میان قدیمی ترین دانشگاه های کانادا، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه دالهوسی دارای تعامل مستقیم بین دانشجویان و معلمان است. با اندازه کلاس های کوچک، اساتید می توانند زمان و توجه بیشتری را به دانشجویان خود اختصاص دهند و از درک آنها از ایده های اصلی اطمینان حاصل کنند.
دانش آموزان این آموزش را در کلینیک های دندانپزشکی درجه یک دالاهو فرا می گیرند. در کلینیک کارشناسی، دانشجویان روی سرهای فانتوم/مانکن پیشرفته روی صندلی های دندانپزشکی دانشجویی تمرین می کنند. از طریق این برنامه ها، دانش آموزان چندین روش درمانی مانند کانال ریشه، تاج، پر کردن و غیره را یاد می گیرند.
برای آموزش متمرکزتر، دانش آموزان می توانند در یکی از کلینیک های تخصصی مدرسه کار کنند. این دانشگاه دارای سه کلینیک آموزشی است که دو کلینیک در مدارس ابتدایی دولتی هستند. در این کلینیک ها، دانش آموزان در حین مراقبت از جوامع محروم، تجربه عملی کسب می کنند.
در کلینیک اورژانس مدرسه، ساکنین بیمارانی که از نظر پزشکی در معرض خطر هستند و کسانی که نیاز به مراقبت فوری دارند، درمان می کنند.
دانش‌آموزان در این کلینیک‌ها تحت نظارت اساتید ارشد، تجربه واقعی کسب می‌کنند تا آنها را برای تمرین خود آماده کنند

 

دانشکده پزشکی و دندانپزشکی اسکولیچ دانشگاه غربی

دانشکده پزشکی و دندانپزشکی اسکولیج در دانشگاه وسترن که در سال 1964 تأسیس شد و در سال 1997 با دانشکده پزشکی ادغام شد، رویکردی بیمار محور دارد.
با کلاس های کوچک، دانش آموزان از نزدیک با اعضای هیئت علمی همکاری می کنند تا بلافاصله مفاهیمی را که در درس های سخنرانی و تئوری می آموزند به کار گیرند.
به دندانپزشکان آینده فرصت‌های متعددی می‌دهد تا تجارت خود را اعمال کنند، اما دو مورد از مهم‌ترین آنها برنامه‌های سیستم توتال هلف و اورالهلف از طریق سیستم داکس هستند.
از طریق سیستم داکس، اعضای جامعه بدون پوشش دندانی تحت درمان قرار می گیرند. از سال 2012، DOCS در برنامه درسی دندانپزشکی ادغام شده است و همه دانش آموزان را ملزم می کند تا زمانی را برای کار در این برنامه صرف کنند.
(توتال هلف و اورال هلف) یک برنامه آموزشی کاملاً عملی است. دانش آموزان تمام جمع آوری کمک های مالی برای این برنامه را انجام می دهند و دستورالعمل های بهداشت دهان را به بیماران با نیازهای ویژه ارائه می دهند.


دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مونترال

کلینیک دندانپزشکی دانشگاه مونترال علاوه بر بهبود سلامت دهان و دندان جمعیت کبک، بر آموزش دندانپزشکان آینده تاکید دارد.
برای این منظور، دانشکده فرصت های متعددی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا آموزش های عملی را کسب کنند.
این آموزش عملی از سال اول تحصیل دانش‌آموز شروع می‌شود و در طی آن دانش‌آموزان روی مانکن‌های تمرینی در یک آزمایشگاه شبیه‌سازی بالینی کار می‌کنند. کار آزمایشگاهی شبیه سازی پیش بالینی بر ارائه مراقبت عالی تحت محدودیت های زمانی، با در نظر گرفتن اثرات بیهوشی تاکید دارد.
به گفته این دانشگاه، آزمایشگاه پیش بالینی دانشجویان را مجبور می کند تا یاد بگیرند که چگونه در یک محیط مزاحم عمل کنند. این آزمایشگاه که دندانپزشکان آینده را در معرض صداهای بلند ابزار و بوی مواد شیمیایی قرار می دهد، نگاهی به شرایط کاری در دنیای واقعی به آنها می دهد.
دانشجویان پیشرفته با بیماران واقعی در کلینیک دانشکده دندانپزشکی کار می کنند که هر سال به بیش از 40000 نفر خدمات می دهد.
با وجود این منابع، دندانپزشکان آینده به اندازه کافی برای ورود به این حرفه آماده هستند.

 

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آلبرتا

برای بیش از 100 سال، دانشکده دندانپزشکی در دانشگاه آلبرتا در زمینه تعالی و تحقیقات دندانپزشکی پیشرو بوده است.
موفقیت مدرسه را می توان با کار انجام شده توسط دانش آموزان و فارغ التحصیلان آن سنجید. رید بولت و والتر جونیکیویچ فارغ التحصیلان سال 2021 دسترسی برای همه را تأسیس کردند، یک برنامه غیرانتفاعی برای ارائه مراقبت های دندانی به جمعیت های منزوی در شمال آلبرتا.
دانشجوی DDS تاشا هو یکی از 10 برنده جایزه ملی دانشجویی 3M در سال 2021 بود. این جایزه رهبران دانشجویی را که نیازهای آموزش عالی را می بینند و به آنها رسیدگی می کنند، قدردانی می کند.
همانطور که این مثال ها نشان می دهد، دندانپزشکی آلبرتا نه تنها دانش و مهارت های مورد نیاز را به دندانپزشکان آینده می دهد، بلکه احساس مسئولیت را نیز در آنها القا می کند. این متخصصان آموزش های خود را به دنیا می برند تا سلامت دهان و دندان دیگران را بهبود بخشند.


دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مک گیل

به عنوان یکی از چشمگیرترین دانشگاه های جهان، جای تعجب نیست که دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مک گیل به صدر این فهرست نزدیک شود. از زمان تأسیس در سال 1904، دندانپزشکی مک گیل از نزدیک با برخی از بهترین بیمارستان های استان، از جمله بیمارستان عمومی مونترال، بیمارستان عمومی یهودی، بیمارستان کودکان مونترال و دانشکده پزشکی دانشگاه مک گیل همکاری می کند.
به لطف شهرت و کار عالی، دندانپزشکی مک گیل بسیار رقابتی است. در سال 2018، این مدرسه دارای نرخ پذیرش 4.6٪ بود که هر سال فقط 37-38 دانش آموز را می پذیرفت. کسانی که موفق به ورود به آن می شوند، دارای اعتبار عالی هستند، از جمله میانگین معدل 3.90.
علیرغم مشکلات پیوستن به این برنامه، دندانپزشکی مک گیل به دندانپزشکان آینده فرصت های قابل توجهی می دهد. دانش آموزان می توانند زیر نظر معلمان پیشگامی مانند دکتر جوسلین فاین یاد بگیرند . دکتر Feine به لطف کار پیشگام خود در زمینه ایمپلنت های دندانی، عضو ارشد تیم بین المللی ایمپلنتولوژی شده است.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا چندین مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین برنامه های کارشناسی ارشد ارائه می دهد.
اما یکی از قانع کننده ترین عناصر، برنامه آموزش مداوم مدرسه است. از اوایل دهه 1970، بخش آموزش مداوم دندانپزشکی به متخصصان دندانپزشکی کمک می کند تا در مورد آخرین حرکات و فناوری ها به روز باشند. با پیشنهادات آنلاین، گروه های مطالعه، و ماژول های پیشرفته برای خدمت به حرفه ای ها.
این مدرسه همچنین دارای یک هیئت علمی عالی و موفق است. عضو هیئت علمی دکتر ریکی گوتلیب اخیراً عضو دانشکده دندانپزشکی آمریکا شد. انتصاب او نشان دهنده موفقیت او در دندانپزشکی و دانشگاه است.
در پیشرفت های دیگر، دکتر کریس اورال به یک تیم تحقیقاتی پیوست تا پروتئوم انسان را ترسیم کند. کار دکتر Overall به دندانپزشکان آینده کمک می کند تا ماهیت زندگی انسان را درک کنند، اطلاعاتی که آنها را برای مراقبت بهتر از سلامت دهان آماده می کند.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تورنتو

در رتبه اول، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تورنتو قرار دارد. با توجه به اینکه این دانشکده بزرگترین دانشکده دندانپزشکی در کانادا و یکی از قدیمی ترین دانشکده های این کشور است، این نباید خیلی تعجب آور باشد.
دندانپزشکی تورنتو که در میان بیمارستان‌ها و موسسات تحقیقاتی منطقه دیسکاوری مرکز شهر تورنتو واقع شده است، مدرک دکترای جراحی دندان‌پزشکی و بین‌المللی برنامه جایگذاری پیشرفته دندانپزشکی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این دانشکده دارای چندین مدرک قابل توجه است، از جمله یک برنامه در بهداشت عمومی دندان.

دانش‌آموزان پیشرفته در یکی از 13 اقامتگاه سالانه در برخی از بهترین بیمارستان‌های آموزشی شهر، مانند بیمارستان کودکان بیمار، مرکز علوم بهداشتی (سانی بروک) و بیمارستان (مونت سانی)، آموزش عملی می‌بینند.
علاوه بر این، دندانپزشکی تورنتو در تحقیقات دندانپزشکی پیشرو است. آزمایشگاه های میکروسکوپی پیشرفته مشترک دندانپزشکی فناوری پیشرفته ای را برای کمک به مطالعه بدن انسان ارائه می دهد. دانشکده دندانپزشکی همچنین یکی از همکاران کلیدی در تأسیس مؤسسه مهندسی بیومدیکال ، یک رهبر جهانی در زمینه مهندسی زیست پزشکی است.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید