جزیره پرنس ادوارد کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره جزیره پرنس ادوارد کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

پرینس ادوارد 

جزیره پرنس ادوارد در خلیج سینت لارنس ادوارد در ساحل شرقی کانادا و در اقیانوس اطلس واقع می باشداین جزیره در فاصله 200 کیلومتری شمال نواسکوشیا و 600 کیلومتری شرق استان کبک قرار دارد.. بر اساس توافقی که طی آن جلسه صورت گرفت پرینس ادوارد به عضویت کنفدراسیون در آمد و هفتمین استان کانادا به حساب آمد. نام این جزیره از پرینس ادوارد (۱۷۶۷–۱۸۲۰)، فرزند چهارم جرج سوم بریتانیا و پدر ملکه ویکتوریا برگرفته شده‌است.

این جزیره در ابتدا مستعمره فرانسه بوده است که آن را ایل سینت جان نامگذاری کردند. در اواسط سده 1700 بریتانا فرانسه را از این جزیره بیرون کردو در این زمان این جزیره به سینت جان تغییر نام داد. در سال 1799، این جزیره به واسطه ی پدر ملکه ویکتوریا که ادوارد نام داشت به جزیره پرینس ادوارد تغییر نام یافت.

اغلب جمعیت این استان را افراد انگلیسی، ایرلندی و اسکاتلندی به همراه تعداد کمی از فرزندان آکادیا فرانسه تشکیل می دهند. این جزیره دارای اعتقاد قوی به مذهب کاتولیک و پروتستان می باشند. این استان از سه بخش به نام های کوئینز، کینگز و پرینس تشکیل شده است.

همچنین زبان رسمی مردم این استان انگلیسی می باشد.

این استان چهار فصل می باشد. فصل بهار معمولاً کمی دیرتر فرا می‌ رسد و هوا کاملاً سرد می باشد.

استانداردهای زندگی در پرنس ادوارد

هزینه زندگی در این استان پایین می باشد برای مثال هزینه گرمایش، مسکن به طور کلی در بین استانهای کانادا کمترین هزینه را شامل می‌گردد.

متوسط درآمد خانواده در این استان کمتر از حدود 42.000 دلار بوده که کمتر از میانگین در کانادا می باشد. کمترین مبلغ دستمزد در استان پرینس ادوارد 9 دلار در ساعت و مالیات بر درآمد این استان 19 درصد که بالاتر از میزان متوسط در کانادا می باشد.

اقتصاد در پرنس ادوارد

صنایع عمده در استان پرینس ادوارد کشاورزی، گردشگری، ماهیگیری، و تولیدات صنعتی هستند. حدود ۱۵۰۰ مزرعه در جزیره پرینس ادوارد موجود می باشد. محصولات زراعتی که در این جزیره پرینس پرورش داده می شود عبارتند از: توت فرنگی، زغال اخته، سیب، پیاز، هویج، گوجه فرنگی و حبوبات و …

گوشت گاو، گوشت خوک و فرآورده های لبنی بخش بزرگی از صنایع خوراکی این استان را شامل می شود.

صنعت گردشگری در این استان مخصوصا در فصل تابستان از مهمترین منابع در آمدی محسوب می شوند. مناظر طبیعی، زمین گلف, ماهیگیری و … از عواملی می باشند که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کنند. ماهی های تن، خرچنگ، صدف های خوراکی جزیره پرینس ادوارد در سراسر کانادا و دنیا معروف می باشد.

سیستم اموزشی در جزیره پرنس ادوارد

تمامی شهروندان در کانادا تا سن 20 سالگی اجازه دارند تا پایان مقطع دبیرستان به صورت رایگان تحصیل نمایند. بهترین بازه زمانی در سیستم آموزشی عمومی از ابتدای کودکی تا پایان سال دوازدهم است.

دانشگاه جزیره پرینس ادوارد (PEIU) یک دانشگاه دولتی می باشد که در سال 1969 در شارلوت تاون احداث شده و تنها دانشگاه موجود در این استان می باشد. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی سالیانه حدود 8 هزار دلار است. در حال حاضر بیشتر از 4000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل میکنند. دانشگاه جزیره پرینس ادوارد دارای رتبه جهانی 388 می باشد. در این استان کالج دولتی Holland college و کالج Atlantic Veterinary واقع در دانشگاه پرینس ادوارد قرار دارند.

خدمات بهداشت و درمان در جزیره

بر اساس قوانین دولت کانادا تمامی افراد دارای اقامت دائم کانادا و شهروندان می توانند از خدمات بهداشتی، درمانی به صورت مجانی استفاده نمایند. هزینه های درمانی در کانادا به طور مستقیم از شهروندان دریافت نمی شود. اما خدمات غیر ضروری مانند عمل های زیبایی یا خدمات خاص دندان تحت پوشش این نوع بیمه نیستند و هزینه در بر دارد. طرح درمانی و بهداشتی استان پرینس ادوارد خدمات ضروری و عمل های دندان مانند جراحی دندان و ریشه را تحت حمایت قرار می دهد. 

خرید خانه در جزیره پرنس ادوارد 2021

ممکن است قیمت خانه در جزیره پرنس ادوارد به اندازه استان های دیگر بالا نباشد، اما بازهم حداقل چند صد هزار دلار می باشد که قطعا هزینه سنگینی است .

میانگین قیمت خانه در جزیره پرنس ادوارد

در جزیره پرنس ادوارد، متوسط قیمت خانه تا دسامبر 2020 معادل 310,000 دلار به صورت حدودی بوده است. این نسبت به مدت سال گذشته ،حدود 21 درصد افزایش داشته است.

هزینه های همراه با داشتن خانه در جزیره پرنس ادوارد به شرح زیر می باشد:

  • پرداخت وام
  • مالیات بر مستغلات
  • بیمه خانه
  • خدمات رفاهی
  • نگهداری
  • تعمیرات
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید