تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره تحصیل رشته روانشناسی در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

اگر شما فردی هستید که می خواهید تحصیل رشته روانشناسی در کانادا را آغاز و شگفتی های روانشناسی انسان را کشف کنید و می خواهید خود را در زمینه های جدید به چالش بکشید، تحصیل روانشناسی در کانادا برای شما ایده آل است.

روانشناسی در کانادا

روانشناسی علم رفتار و ذهن انسان است. روان‌شناسی به هر گوشه‌ای از زندگی از اقتصاد، سیاست، جامعه، فرهنگ آموزشی گرفته تا پزشکی وارد می‌شود… بنابراین، روان‌شناسی علم مطالعه رفتار انسان از طریق جلوه‌های روان‌شناختی، ورود به تحقیقات معنوی در همه زمینه‌های زندگی است. بنابراین، کسانی که این رشته تحصیلی را دنبال می‌کنند می‌توانند بدانند چگونه تعادل خود را حفظ کرده و به دیگران کمک کنند تا زندگی بهتری داشته باشند.

با تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا، شما به خوبی با دانش اولیه و پیشرفته در مورد روانشناسی مانند روانشناسی ارتباطات، روانشناسی کار، روانشناسی تربیتی، روانشناسی خانواده، درمان شناختی رفتاری، مشاوره مدرسه یا موضوعات مدیریت موقعیت در زندگی آشنا خواهید شد.

هنگام تحصیل روانشناسی در خارج از کشور در کانادا چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

هر حرفه ای الزامات و چالش های خاصی دارد. به طور خاص، روانشناسی از جمله نیازمند دانش غنی و درک عمیق از زمینه های فرهنگی و اجتماعی است. از شما خواسته می شود که صادق باشید، از نظر عینی قضاوت کننده، حساس و باز باشید و به ویژه در معرض فشارهای زیاد در محل کار باشید و همچنین صبر و حوصله را تمرین کنید، به صحبت های دیگران گوش دهید تا مسائل را به اشتراک بگذارید، همدلی کنید و مسائل را درک کنید…

با تحصیل روانشناسی در کانادا، به شما آموزش داده خواهد شد:

  • بدانید که چگونه مسائل روانی را شناسایی کنید، میزان بیماری را بر اساس علائم ارزیابی کنید.
  • مشکلاتی که بیماران با آن مواجه می شوند را حل کنید.
  • بدانید که چگونه منابع اطلاعات با کیفیت در مورد روانشناسی مانند اینترنت، کتاب و روزنامه را انتخاب کنید.
  • نحوه نوشتن گزارش در مورد یک موضوع روانشناختی به سبک دانشگاهی را بدانید.

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان روانشناسی

همانطور که می دانید کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است، بنابراین با زندگی و کار در اینجا، کارگران با فشارهای مختلفی مانند مالی، خانوادگی، اجتماعی و غیره مواجه خواهند شد که منجر به افزایش مشکلات روانی می شود. بنابراین، روانشناسی یکی از صنایع کانادا است که تقاضای زیادی برای منابع انسانی عظیم برای رفع نیازهای جامعه دارد.

در 15 سال گذشته، نرخ بیکاری در این صنعت همیشه پایین بوده و تنها 4-6٪ بوده است و روانشناسی همیشه در بین 100 شغل برتر در کانادا بوده است. بنابراین، دانشجویانی که در کانادا روانشناسی می‌خوانند، می‌توانند کاملاً مطمئن باشند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند مشاغل زیر را انجام دهند:

  • روانشناسان مؤسسات آموزشی
  • مدرسان متخصص روانشناسی در دانشگاه ها
  • مشاوره شغلی برای دانش آموزان
  • روان درمانگر در بیمارستان
  • مشاوران مسائل روزمره زندگی مانند عشق، ازدواج و خانواده …

دستمزد روانشناسی به تعداد سال تجربه بستگی دارد. میانگین حقوق یک روانشناس حدود 77012 دلار کانادا در سال است. برای متخصصان با 5 سال یا بیشتر تجربه، حقوق می تواند به بیش از 85000 دلار کانادا در سال برسد.

شرایط عمومی تحصیل روانشناسی در کانادا

شما می توانید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا تحصیل کنید. برای تکمیل یک برنامه کارشناسی 4 سال و برای تکمیل دوره کارشناسی ارشد معمولاً 1 سال طول می کشد.

برای تحصیل در این رشته، نه تنها به علاقه و اشتیاق به تحقیقات رفتاری، روانشناسی انسان نیاز دارید، بلکه باید مهارت های خاصی در مهارت های تحلیلی، توانایی ریاضی و پردازش داده ها داشته باشید تا قضاوت دقیقی داشته باشید.

برای برآورده کردن شرایط عمومی برای تحصیل روانشناسی در کانادا، باید از دبیرستان یا بالاتر فارغ التحصیل شوید و حداقل 6.0 آیلتس داشته باشید.

طبقه بندی مدارک روانشناسی کانادایی

در کانادا 4 نوع مدرک در رشته روانشناسی وجود دارد که می توانید با مراجعه به آنها فرم آموزشی مناسب را برای خود انتخاب کنید. آن ها هستند:

  • مدرک کاردانی: تنها 2 سال طول می کشد تا در یک دوره کاردانی در کالج یا دانشگاه در کانادا تحصیل کنید. با این حال، اگر شغل شما نیاز به دانش روانشناسی داشته باشد، این مدرک تنها یک نوع حمایت است. بنابراین اگر فقط این مدرک را داشته باشید، فرصت های شغلی شما نسبت به سایر انواع مدرک کمتر خواهد بود.

  • مدرک لیسانس: مدرک لیسانس برنامه ای است که توسط بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در کانادا انتخاب می شود. دانشجویانی که در رشته روانشناسی در کانادا تحصیل می کنند، مهارت ها و دانش لازم را در زمینه روانشناسی آموزش خواهند دید. داشتن مدرک لیسانس روانشناسی به شما کمک می کند تا به راحتی شغل پیدا کنید. همچنین، اگر می‌خواهید پزشک شوید، این فقط پایه‌ای برای مدرک کارشناسی ارشد، دکترا و دکترا است.

  • مدرک کارشناسی ارشد: برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک لیسانس لازم است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روانشناسی در کانادا، 2 تا 3 سال طول می کشد تا برنامه مدرک را تکمیل کنید. این برنامه آموزش های فشرده ای را در مورد نحوه اعمال تئوری ارائه می دهد. با داشتن مدرک کارشناسی ارشد، یافتن شغل در یک سازمان دولتی، خدمات درمانی یا دانشگاه آسان است.

  • Ph.Dاین مدرک دکتری است. تکمیل این برنامه 5-7 سال طول می کشد. شما باید در بیمارستان تحت نظارت یک پزشک تمرین کنید، برنامه آموزشی بر روی استفاده از دانشی که آموخته اید تمرکز دارد. فارغ التحصیل دکترا، می توانید در بیمارستان روانپزشک شوید یا یک مطب خصوصی باز کنید.

  • دکترای روانشناسی: این برنامه برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند روانشناسی بخوانند و تمرین کنند. برای روانشناس شدن باید در آزمون گواهینامه ملی شرکت کنید.

برای تحصیل روانشناسی در کانادا از کجا می توان مستقیما درخواست داد؟

می توانید درخواست خود را در پلتفرم رایگان تحصیل آنلاین ApplyZones در خارج از کشور ارسال کنید.

شما فقط باید دوره ای را که در ApplyZones واجد شرایط هستید را جستجو و انتخاب کنید، سپس تمام مدارک درخواست را آماده کرده و آنها را در سیستم اسکن کنید، ApplyZones به شما کمک می کند تا به طور خودکار آنها را به مدرسه مورد نظر خود ارسال کنید.

به خصوص، این فرآیند کاملا رایگان است و به دانشجویان کمک می کند تا در زمان و هزینه خود در جستجو و درخواست برای تحصیل در خارج از کشور صرفه جویی کنند. علاوه بر این، ApplyZones همچنین به دانشجویان کمک می کند تا برای ویزای دانشجویی اقدام کنند و همچنین کل زمان و روند تحصیل در خارج از کشور از درخواست تا دریافت نامه ویزا برای تحصیل در خارج از کشور را درک کنند.

برای مشتریان، شرکای ApplyZones که مراکز مشاوره تحصیلی در خارج از کشور هستند، شرکا به راحتی مشتریان را پیدا می کنند، اطلاعات را پیدا می کنند، دوره ها، برنامه های تحصیلی و همچنین هزینه های تحصیل را با هم مقایسه می کنند و به صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی در مشاوره دانشجویانی که می خواهند لجستیک در کانادا تحصیل کنند کمک می کند. به خصوص، ApplyZones همچنین به شرکا کمک می کند تا برندهای خود را به دانش آموزان بیشتری معرفی کنند.

علاوه بر مشتریانی که دانشجویان و مراکز مشاوره تحصیلی خارج از کشور هستند، ApplyZones همچنین پلی بین دانش‌آموزان و مدرسه است و کمک می‌کند تا برند مدرسه توسط دانش‌آموزان بیشتری از طریق سیستم اطلاعات ApplyZones شناخته شود.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید