تحصیل در رشته دامپزشکی در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره تحصیل در رشته دامپزشکی در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

تحصیل در رشته دامپزشکی شاخه ای محبوب از علوم مراقبت های بهداشتی در کانادا است که به طور کلی به سلامتی حیوانات از جمله حیوانات خانگی، اسب ها، حیوانات خوراکی و حیوانات وحشی می پردازد. این رشته همچنین به تشخیص، درمان و پیشگیری از آسیب ها و بیماری ها و زمینه هایی مانند انتقال خون می پردازد. یک فرد می تواند با گذراندن مدرک لیسانس در جانورشناسی، علوم زیستی و سایر موضوعات مرتبط، دامپزشک شود و پس از آن می توان مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را دنبال کرد. به طور کلی، افراد در زمینه هایی مانند دندانپزشکی، انگل شناسی یا فیزیوتراپی تخصص دارند.

پس از تکمیل تحصیل در رشته دامپزشکی در کانادا ، دانشجویان می‌توانند محققینی شوند که بر توسعه داروها و درمان‌های حیوانات تمرکز می‌کنند یا می‌توانند پزشک شوند که به نام‌های دامپزشک یا دامپزشک نیز شناخته می‌شوند. دامپزشکی در کانادا که برای رفاه حیوانات کار می‌کند، چشم‌اندازهای شغلی گسترده‌ای در زمینه دامپزشکی دارد، از زیست‌شناس دریایی، معلم علوم، یا مدیر پارک گرفته تا متخصصان مراقبت از حیوانات باغ‌وحش، دستیار درمانگر حیوانات و پاتولوژیست‌های دامپزشکی.

چرا دامپزشکی را در کانادا بخوانیم؟

کانادا محبوب ترین مقصد برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی، به ویژه دانشجویان هندی است. دانشگاه های دامپزشکی برتر در کانادا وجود دارند که به طور مداوم در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در کالج های پزشکی رتبه های بالاتری دارند. برخی از دلایل اصلی برای انتخاب دوره های دامپزشکی در کانادا به شرح زیر است:

  • دانشگاه های با رتبه برتر: کانادا دارای 18 دانشکده پزشکی برتر است که تخصص ها و مدارک مختلفی را برای کسب دانش عمیق در این زمینه ارائه می دهند.
  • فرصت های شغلی رو به رشد: صنعت پزشکی و بهداشتی در کانادا از نظر فرصت های شغلی و رشد بالا در رتبه سوم جهان قرار دارد. بخش مراقبت های بهداشتی کشور طی 5 سال گذشته شاهد افزایش مداوم اشتغال سالانه بوده است.
  • فرصت های بورسیه: کانادا فرصت های بورسیه تحصیلی متعددی را برای تحصیل رشته دامپزشکی در کانادا را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا هزینه تحصیل خود را تامین کنند. برخی از بهترین بورسیه های پزشکی ارائه شده در هر کالج پزشکی دانشگاه دامپزشکی در کانادا عبارتند از: استخدام فارغ التحصیلان علوم پزشکی، بورسیه تحصیلی AE Bowie در پزشکی، بورسیه های یادبود Adiel Steacy، برنامه بورسیه های دانشگاه تورنتو و غیره.

کالج برتر ارائه دهنده دوره های دامپزشکی در کانادا

کالج وسترن دامپزشکی (WCVM)

کالج وسترن دامپزشکی (WCVM) بخشی از دانشگاه ساسکاچوان، ساسکاتون است. این کالج مدارک تحصیلی شامل دوره های DVM، M Sc، M VSC و PhD Diploma ارائه شده در سطح فوق لیسانس ارائه می دهد. دامپزشکی بر مطالعه بیماری ها و سلامت حیوانات تمرکز دارد. دانش آموزان این برنامه در زمینه علوم پایه و بالینی شامل مراقبت از اسب، حیوانات تولید کننده غذا، حیوانات خانگی عجیب و غریب، حیوانات همراه و حیات وحش آموزش می بینند.

برنامه های ارائه شده:

  • دکترای دامپزشکی (DVM)
  • کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد) – بالینی (پروژه) / غیر بالینی (پایان نامه) – علوم دامی بزرگ
  • دکترای فلسفه (PhD) – علوم دامی بزرگ
  • کارشناسی ارشد (MSc) – بالینی/غیر بالینی – علوم دامی کوچک
  • دکترای فلسفه (PhD) – علوم دامی کوچک
  • کارشناسی ارشد – میکروبیولوژی دامپزشکی
  • کارشناسی ارشد علوم دامپزشکی (MVetSc)
  • گواهی در پاتولوژی تشخیصی دامپزشکی (CVDP)

کالج دامپزشکی انتاریو (OVC) – گوئلف

کالج دامپزشکی انتاریو در دانشگاه گوئلف برنامه های دامپزشکی معتبر توسط انجمن های پزشکی دامپزشکی کانادا و آمریکا را ارائه می دهد. هدف این برنامه بهبود سلامت انسان، اکوسیستم و حیوانات است. دامپزشکان OVC در زمینه های دیگری مانند بیوشیمی، ایمونولوژی، انگل شناسی و آناتومی دانش دارند.

برنامه های ارائه شده

دکترای دامپزشکی

دیپلم کاردانی دامپزشکی

برنامه دامپزشکی/ بهداشت عمومی

کالج دامپزشکی آتلانتیک (AVC) – دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

انجمن های پزشکی دامپزشکی آمریکا و کانادا به طور کامل برنامه های دامپزشکی را در کالج دامپزشکی آتلانتیک، دانشگاه جزیره پرنس ادوارد، شارلوت تاون تایید کردند. برنامه DVM همچنین توسط کالج سلطنتی جراحان دامپزشکی در بریتانیا به رسمیت شناخته شده است. این دانشگاه دارای موفقیت ثابت شده در آزمون صدور مجوز دامپزشکی آمریکای شمالی است.

برنامه های ارائه شده:

  • کارشناسی ارشد – دانشکده دامپزشکی
  • کارشناسی ارشد دامپزشکی
  • دکتری دامپزشکی
  • دکترای دامپزشکی

مخارج تمام وقت برای دانشجویان بین المللی برای برنامه تحصیلات تکمیلی دامپزشکی حدود 7548 دلار در سال است و برنامه کارشناسی ارشد حدود 8688 دلار برای یک برنامه 2 ساله هزینه دارد. یک برنامه 3 ساله دکترا در دامپزشکی حدود 13023 دلار هزینه دارد.

دانشگاه کلگری

دانشکده دامپزشکی دانشگاه کلگری (UCVM) مسئول پاسخگویی به نیاز روزافزون به فارغ التحصیلان دامپزشکی بسیار ماهر در آلبرتا است. این برنامه شامل تجربه عملی عملی و تمرکز ویژه بر موضوعاتی مانند پزشکی احیا کننده، سلامت اسب ها، سلامت گاو، بیماری های عفونی، تولید مثل و طب احیا کننده و رفاه حیوانات است.

برنامه های ارائه شده:

  • برنامه تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی دامپزشکی
  • دکترای دامپزشکی (DVM)

هزینه تحصیل برای یک دانشجوی بین المللی در دانشگاه کلگری می تواند تقریباً 13597.32 دلار باشد. هزینه سالانه معمولاً شامل بیمه گروهی، بیمه درمانی تمدید شده، عضویت در انجمن دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بیمه دندانپزشکی و کمک هزینه تحصیلی فارغ التحصیلان است.

دانشگاه مونترال

دانشکده دامپزشکی (FMV)، دانشگاه مونترال، سنت هیاسنت، کبک، تنها کالج دامپزشکی فرانسوی زبان در کانادا است. این یکی از بزرگترین موسسات در کبک است و به طور مداوم در بین 100 دانشگاه برتر در سراسر جهان رتبه بالاتری دارد. این موسسه آموزشی با کیفیت بالا ارائه می دهد و دارای اساتید عالی است. سالانه بیش از 10000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه مونترال تحصیل می کنند. اگرچه اکثر برنامه‌های دانشگاه به زبان فرانسوی ارائه می‌شوند، دانشجویانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند نیز می‌توانند برای برخی از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی درخواست دهند.

برنامه های ارائه شده:

  • برنامه دکترا یا دکترا در دامپزشکی – علوم دامپزشکی
  • دیپلم مطالعات تخصصی دامپزشکی – پاتولوژی دامپزشکی
  • برنامه کوتاه دوره تحصیلات تکمیلی (سطح کارشناسی ارشد) در دامپزشکی – مداخلات بهداشت عمومی حیوانات
  • گواهی اقامت در دوره کارآموزی پیشرفته در علوم کاربردی دامپزشکی – انتظامی
  • دیپلم مطالعات تخصصی دامپزشکی – علوم بالینی دامپزشکی

هزینه تحصیل برای برنامه های ارائه شده در دانشگاه مونترال از 19892.28 CAD تا 39784.56 CAD در سال متغیر است. بورسیه های مختلف مبتنی بر شایستگی نیز برای دانشجویان بین المللی در دسترس است.

مدارک تحصیلی

برای پذیرش در مقطع لیسانس یا دیپلم، باید 10 + 2 خود را با ریاضیات و زیست شناسی به عنوان دروس اجباری و حداقل 70 درصد در 5 موضوع برتر تکمیل کرده باشید.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، از سوی دیگر، مستلزم تکمیل مدرک کارشناسی مرتبط در یک رشته مرتبط از یک موسسه معتبر با حداقل 75 درصد نمره یا معادل حداقل نمره B+ است.

آخرین مقالات

آخرین اخبار
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید