انتقال پول به کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره انتقال پول به کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

روش‌های انتقال پول به کانادا

واحد پول کانادا، دلار می باشد. دلار کانادا هفتمین ارز رایج در سراسر دنیا است.

تعدادی روش  برای انتقال سریع و امن پول به کانادا وجود دارد که در زیر به شرح آن می پردازیم:

مزیت‌های استفاده از حواله وسترن یونیون

  • با این روش، می‌توانید در یک روز حدود هشت هزار دلار انتقال دهید.
  • امنیت، سرعت‌بالا و نامحدود بودن آن مورد توجه بسیاری از کاربران می باشد. این سیستم سریع‌تر از حواله‌های بانکی می باشد و در عرض چند دقیقه عملیات را انجام می‌دهد.
  • وسترن یونیون یک شرکت آمریکایی می باشد که درزمینهٔ انتقال الکترونیکی یا کابلی وجه، حواله، ارسال پول، پرداخت قبض، ردیابی انتقال، برآورد قیمت، حواله پستی پول، پرداخت‌های تجاری و……به سرتاسر دنیا به جزء کشورهای تحت تحریم خدمات‌رسانی می‌نماید.
  • وسترن یونیون همیشه عملیات نقل و انتقالات را به‌دقت موردبررسی قرار می‌دهد. اما با توجه به اینکه در پرداخت‌های اینترنتی امکان کلاه‌برداری زیاد می باشد، این شرکت همیشه به کاربران پیشنهاد می‌کند به افرادی که هیچ شناختی از آنها ندارند، انتقال وجه انجام ندهند.
  • امکان ارسال ارزهایی مثل دلار به‌تمامی کشورها وجود نخواهد داشت. در اکثر مواقع، ارز محلی رایج موردقبول می باشد. مثلاً، اگر قصد دارید پول به فردی در انگلستان حواله کنید، باید مشخص کنید که گیرنده در انگلستان چند پوند می‌تواند برداشت نماید.
  • وسترن یونیون هنگام ارسال حواله بر اساس نرخ‌های خود عمل می‌نماید. مثلاً در کشورهایی که از یورو استفاده می‌کنند، نمی‌توان هنگام دریافت وجه از دلار استفاده کرد. وقتی قصد دارید ۵۰۰ دلار به آلمان ارسال نمایید این مبلغ در سیستم به یورو تبدیل و به گیرنده ارسال می‌شود.برای خریدهای اینترنتی نباید از این سیستم استفاده نمود.

مزیت‌های استفاده از حواله مانی گرام

  • در این روش، فرستنده می‌تواند تا سقف ۱۰ هزار دلار آمریکا در هر فقره حواله، پول ارسال نماید.
  • فرد گیرنده برای دریافت پول باید مدرک شناسایی معتبر همراه داشته باشد.
  • ارسال حواله در این سیستم از طریق دلار آمریکا و یورو، امکان پذیر می باشد.
  • کارمزد آن کمی پایین‌تر از وسترن یونیون می باشد.
  • عملکرد وسترن یونیون و مانی گرام تقریبا شبیه یکدیگر می باشد با این تفاوت که وسترن یونیون شعبات بیشتری دارد، رایج تر می باشد و تراکنش های بیشتری دارد.
  • این روش بیشتر در مواردی بکار برده می‌شود که گیرنده حساب بانکی ندارد و هر چه سریع‌تر باید وجه موردنظر خود را دریافت نماید.
  • از مانی گرام می‌توان برای پرداخت حواله و قبوض در هر کشوری استفاده کرد.
  • در این سیستم ارسال پول، نیازی به حضور خود شخص پرداخت‌کننده نمی باشد.

مزیت‌های استفاده از سوئیفت

  • سرعت بسیار بالا
  • امنیت فوق‌العاده
  • هزینه کم
  • دسترسی آسان و استاندارد بالای

مدارک موردنیاز برای ارسال حواله دلار به کانادا

کپی یکی از کارت‌های شناسایی، (کارت ملی، گذرنامه و گواهی‌نامه)، همراه داشتن وجه پرداختی، ارائه اطلاعات گیرنده (نام و نام خانوادگی، آدرس، تلفن، کپی یکی از کارت‌های شناسایی آدرس دار نظیر گواهی‌نامه یا گذرنامه)، اطلاعات حساب بانکی (کد یا شماره بانک)، شماره ترانزیت و شماره‌حساب بانکی

در حواله‌های  شرکتی که فاکتور به نام شخص حقوقی ثبت می‌شود به مدارک: شناسنامه ملی، کد اقتصادی، شماره ثبت، روزنامه رسمی، اینویس حواله، کارت ملی نماینده و مدیرعامل نیاز می باشد.

کارمزد ارسال حواله دلار به کانادا

هزینه انتقال حواله به کانادا به نوع حساب و میزان مبلغ ارسالی بستگی دارد. هزینه حواله دلار به کانادا در صرافی‌ها متغیر می باشد. کارمزد ارسال حواله‌های شخصی عموماً بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار کانادا و حواله‌های شرکتی و دانشگاهی تقریباً ۱۰۰ دلار کانادا می باشد.

نکاتی که باید در انتقال پول به کانادا درنظر گرفت

  • طبق قانون مالیاتی کانادا، اگر فردی درآمد در هر جای دنیا داشته باشد به آن مالیات تعلق می‌گیرد. البته نه مالیات کامل.
  • اگر منبع و منشأ پول مشخص‌شده باشد، ارسال پول کار راحتی می باشد.
  • اگر پولی که منتقل می‌کنید و در حسابتان می‌گذارید بیش از ۱۰ هزار دلار باشد باید منبع انتقال پول مشخص گردد. منابع انتقال پول می‌تواند فروش ملک یا خودرو، پس‌اندازهای بلندمدت، ارث و یا هدیه از طرف خانواده باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مدارک انتقال را آماده نمایید تا اگر از شما خواسته شد ارائه دهید.
  • ارسال پول های جزء نگرانی ندارد و به راحتی انجام می شود. اگر بنا به هر دلایلی از بانک به اداره مالیات کانادا گزارشی ارسال شده باشد و آنها از شما دلیل واریز مقدار مشخص ماهیانه پول را بخواهند شما می بایست برای اثبات موضوع، مدارک لازم را ارائه نماییید.
  • توصیه می گردد از واریز منظم و مداوم پول نقد به حسابتان خودداری نمایید. این عمل اصطلاحاً Cash Deposit گفته می‌شود. وقتی هرماه مبلغی به‌حساب شما واریز می‌شود چون منبع پول مشخص نیست ممکن است شما را به پول‌شویی متهم نمایند.

سوالات رایج پیرامون انتقال پول به کانادا

بانک‌های معروف و معتبر کانادا از جمله بانک  رویال RBC، بانک اسکوشیا Scotiabank، بانک مونترال Bank of Montreal، تی دی بانک TD Bank، امپریال بانک تجارت کانادا CIBC

این امر بستگی به سیاست کاری صرافی‌ها دارد. ولی با توجه به اینکه معاملات صرافی‌ها به‌صورت خریدوفروش همزمان انجام می‌شود، پس از دریافت درخواست از سمت مشتری و تأیید آن، حواله قابل کنسل کردن نمی باشد.

هزینه انتقال حواله به کانادا به نوع حساب و میزان مبلغ ارسالی بستگی دارد. هزینه حواله دلار به کانادا در صرافی‌ها متغیر می باشد.  کارمزد ارسال حواله‌های شخصی عموماً بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار کانادا و حواله‌های شرکتی و دانشگاهی تقریباً ۱۰۰ دلار کانادا می باشد.

این مورد به نوع حواله‌ای که انتخاب می‌کنید هم بستگی دارد. معمولاً حواله‌هایی نظیر وسترن یونیون به دلیل سرعت‌بالا، کارمزد بالاتری هم دارند.

به‌روز و ساعت ارسال درخواست و نوع حواله‌ای که انتخاب می‌شود بستگی دارد. ولی اغلب از ۱ ساعت تا سه روز کاری زمان می برد. توصیه می‌کنیم برای سریع‌تر پیش رفتن کار، سفارش خود را در روزهای کاری و در ساعات اولیه صبح انجام دهید.

نام بانک و سوئیفت کد، شماره حساب بانکی، نام صاحب حساب

کپی یکی از کارت‌های شناسایی، (کارت ملی، گذرنامه و گواهی‌نامه)، همراه داشتن وجه پرداختی، ارائه اطلاعات گیرنده (نام و نام خانوادگی، آدرس، تلفن، کپی یکی از کارت‌های شناسایی آدرس دار نظیر گواهی‌نامه یا گذرنامه)، اطلاعات حساب بانکی (کد یا شماره بانک)، شماره ترانزیت و شماره‌حساب بانکی

استفاده از حواله سوئیفت، سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین راه انتقال پول به کانادا می باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای آن واریز مستقیم پول به حساب بانکی شخص در حساب کانادا می باشد.

برای انجام این کار به کلیه مشخصات حساب بانکی دانشگاه نیاز می باشد. برای ارسال، می‌بایست شماره دانشجویی اعلام شود تا در قسمت توضیحات حواله درج گردد.

اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید