اجاره خانه در کانادا

مطالعه مقاله آموزشی درباره اجاره خانه در کانادا از بلاگ مهاجرت پارسه بین الملل

قوانین اجاره خانه در کانادا

قوانین اجاره ملک در ایالات های کانادا کمی متفاوت می باشد، به عنوان مثال در برخی از ایالت های کانادا اجاره ۱ ماه منزل به عنوان رهن (پول پیش دریافت می گردد) ولی در برخی از ایالت های کانادا دریافت رهن (پول پیش) کلاً ممنوع خواهد بود. از این رو معمولاً در اغلب موارد جای نگرانی برای پرداخت پول پیش وجود نخواهد داشت.

اصولا در اغلب ایالت های کانادا صاحب خانه جهت اطمینان از توانایی پرداخت اجاره بهای منزل توسط مستاجر می تواند از مستاجر درخواست رفرنس، کردیت و کسب اطلاعات از میزان درآمد ماهیانه مستاجر را ارائه نماید. از این رو مستاجر با ارائه مدارک مربوطه باید اثبات نماید توانایی پرداخت هزینه های اجاره بهای مسکن را دارد. شایان ذکر است اجاره نامه باید  کاملاً با قوانین اجاره ملک مسکونی (RTA) مغایرت داشته باشد در غیر اینصورت اجاره نامه از اعتبار قانونی برخوردار نخواهد بود.

به طور کلی مواردی که معمولاً در قرارداد اجاره خانه در کانادا ذکر می گردد، شامل موارد ذیر خواهد بود:

 

  • مدت زمان اجاره نامه (معمولاً ۱۲ ماه)
  • میزان اجاره ماهانه
  • میزان و زمان افزایش احتمالی اجاره
  • چه مواردی در اجاره لحاظ شده‌اند (به عنوان مثال، هزینه‌های شارژ، پارکینگ و غیره)

همانگونه که اشاره شد در برخی از موارد مستاجر باید با ارائه مدارک مربوطه اثبات نماید توانایی پرداخت هزینه های اجاره بهای مسکن را دارد، از این رو امکان دارد صاحب خانه مدارک مختلفی را در این راستا از مستاجر بخواهد، که این مدارک به شرح زیر است:

 

  • اطلاعات کلی در مورد محل زندگی قبلی و کار شما.
  • نامه ای از سوی کارفرما یا محل کار فرد که درآمد سالانه وی در آن بیان شده است.
  • نامه بانکی که نشان می‌دهد متقاضی پول کافی برای پرداخت اجاره چند ماه را دارد یا حاوی اطلاعات مرتبط با کردیت فرد باشد.
  • ضامن (فردی که تضمین می‌کند در صورتی که اجاره را نپردازید، یا از شهر و کشور خارج شوید، اجاره خانه آپارتمان را پرداخت خواهد کرد)
  • رفرنس (اسامی و اطلاعات تماس افرادی که شما را می‌شناسند و می‌توانند تأیید کنند که شما مستأجر خوبی هستید، به عنوان مثال، صاحب خانه‌های قبلی یا دوستان)

امکانات متداول خانه های اجاره ای در کانادا

امکانات منزل مسکونی هرچه قدر بیشتر باشد، هزینه اجاره بها نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر امکانات، موقعیت مکانی ملک، متریال استفاده شده در ساخت، متراژ و … نیز از عوامل تاثیرگذار در میزان اجاره بهای ملک می باشد.

انواع خانه های اجاره ای در کانادا شامل آپارتمان، خانه ویلایی، خانه های ۲ یا ۳ واحدی، مجموعه های مسکونی سوئیت مانند و ردیفی، اتاق، خانه های اشتراکی و… می باشد. با توجه به تنوع املاک موجود در کانادا، متقاضیان اجاره خانه در کانادا می توانند با توجه به شرایط و سرمایه شخصی بهترین گزینه را انتخاب کنند. برخی از خانه های اجاره ای در کانادا به صورت مبله اجاره داده می شوند، این خانه ها از کلیه امکانات و وسایل منزل برخوردار می باشند. ولی در برخی از خانه ها سرویس حمام و دستشویی یا آشپزخانه مشترک است.

معمولاً خانه های اشتراکی بهترین گزینه برای افراد مجرد می باشد چون  که هزینه های اجاره بهای این نوع خانه ها نسبت به سایر گزینه ها بسیار مقرون به صرفه است، در بین کلیه خانه های اجاره ای موجود در کانادا آپارتمان طرفداران بیشتری دارد. آپارتمان های در کانادا شامل واحدهای ۱ خوابه، ۲ خوابه و ۳ خوابه است. و با توجه به امکاناتی که آپارتمان ها دارند، گزینه بسیار به صرفه برای خانواده ها خواهند بود. به طور کلی امکانات اصلی اغلب خانه های اجاره ای در کانادا به شرح زیر است:

 

  • آشپزخانه
  • سرویس حمام و دستشویی
  • پارکینگ (در صورت ثبت در قرارداد)
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی
  • وسایل زندگی به صورت کامل (فقط برای خانه های مبله)
  • سایت های اجاره خانه کانادا

معرفی سایت های اجاره خانه در کانادا

در این بخش از مطلب به معرفی برخی از سایت های اجاره خانه در کانادا می پردازیم.

بهترین شهرها برای اجاره خانه

تازه واردین کدام شهرهای کانادا را برای اجاره خانه انتخاب می کنند؟

شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال و اتاوا با توجه به تعدد موقعیت های شغلی، امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال، کیفیت بالای زندگی، شرایط آب و هوایی مناسب و… پذیرای بیشترین تعداد مهاجران تازه وارد در کانادا هستند. به طور کلی میانگین هزینه های اجاره خانه در شهرها و ایالت های مهم کانادا برای ۱ ماه به شرح زیر است.

نام شهر     میانگین اجاره آپارتمان ۱ خوابه         میانگین اجاره آپارتمان ۲ خوابه

تورنتو                  ۱۸۵۰ دلار                                        ۲۳۰۰ دلار

ونکوور                  ۱۸۰۰ دلار                                        ۲۲۰۰ دلار

مونترال                 ۱۴۰۰ دلار                                        ۱۸۵۰ دلار

بریتیش کلمبیا        ۱۵۵۰ دلار                                     ۱۹۵۰ دلار

ویکتوریا                 ۱۵۰۰ دلار                                      ۱۹۰۰ دلار

نیوفاندلند              ۸۰۰ دلار                                         ۱۰۰۰ دلار

کبک                     ۷۰۰ دلار                                        ۱۳۰۰ دلار

روش پیدا کردن مسکن و اجاره خانه در کانادا

اجاره خانه در کانادا با روش های مختلفی انجام می گردد که در زیر به شرح آن پرداختیم:

شایان ذکر است اجاره خانه در کانادا از طریق روش های فوق صورت می پذیرد، همچنین نحوه پیدا کردن خانه برای اجاره در کانادا به صورت حضوری، سایت های مربوطه، فیسبوک، جراید و… امکان پذیر می باشد.

کرایه مسکن در کانادا به صورت حضوری

یکی از روش های پیدا کردن خانه اجاره در کانادا مراجعه حضوری به مشاورین املاک یا مالکین خانه های اجاره ای می باشد، از سوی دیگر اغلب خانه های موجود برای اجاره در کانادا در اختیاری شرکت هایی می باشد که در این زمینه فعالیت دارند، از این رو افراد می توانند با مراجعه به شرکت های مورد نظر برای اجاره خانه در کانادا اقدام کنند. علاوه بر مراجعه حضوری متقاضیان اجاره خانه در کانادا می توانند از طریق سایت های اجاره خانه، گروه های فیسبوک یا دوستان و آشنایان خود که مدت بیشتری در کانادا مقیم بوده اند برای اجاره خانه مورد نظر اقدام نمایند.

نکات مهم و قابل توجه برای اجاره خانه در کانادا

برای اجاره خانه در کانادا علاوه بر اطمینان از عقد قرارداد به صورت قانونی، به موارد مهم دیگری نیز باید توجه کرد. یکی از مهم ترین موارد هزینه های ماهانه سیستم گرمایشی و برق ساختمان می باشد. در برخی از موارد هزینه های ماهانه موارد مصرفی ساختمان به عهده مالک است و در برخی از قراردادها پرداخت این هزینه ها به عهده مستاجر می باشد. به طور کلی متقاضیان اجاره خانه در کانادا باید موارد زیر را در نظر بگیریند:

  • دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل شهری (مترو، اتوبوس، تاکسی و…)
  • دسترسی آسان به مراکز درمانی و مرکز خرید
  • امکانات و خدمات ملک مورد نظر (ماشین های لباسشویی، خشکن، نگهبان و…)
  • بررسی شیرآلات سرویس ها، سیستم گرمایشی و سرمایشی و ظاهر آپارتمان در هنگام تحویل خانه
اشتراک مطلب با دوستان:
برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید