کار دانشجویی در ایتالیا

فهرست اطلاعات درباره کار دانشجویی در ایتالیا

کار دانشجویی

   توانایی پیدا کردن و انجام کار  دانشجویی در ایتالیا در حین تحصیل یکی از مزیت هایی میباشد که این کشور در اختیار دانشجویان قرار میدهد. طبق قوانین این کشور تمامی

   دانشجویان در حین تحصیل می توانند حداکثر تا ۲۰ ساعت در هفته به طور رسمی به کار مشغول باشند

 افرادی که به زبان ایتالیایی مسلط هستند از شانس بالاتری جهت یافتن کار دانشجویی برخوردار می باشند. اما به جز تسلط به زبان ایتالیایی با توجه به هر شغل شرایط مربوط به آن نیز مورد نیاز است. همچنین دانشجویانی که به زبان ایتالیایی مسلط نیستند نیز میتوانند به انجام شغل هایی که نیاز به زبان ندارد و یا شغل هایی که در خود محیط دانشگاه وجود دارند مشغول شوند.

شرایط کار دانشجویی و کار حین تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

کار کردن دانشجویان در کشور ایتالیا بر اساس قوانین مهاجرتی محدودیت هایی دارد براساس قوانین مهاجرتی ایتالیا یک دانشجوی خارجی حداکثر 20 ساعت در هفته و 40 ساعت در ایام تعطیلات به صورت پاره وقت می تواند کارکند.البته باید اجازه کار بر اساس ویزای تحصیلی را دریافت کند.بسیاری از دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت به کار دانشجویی در این کشور مشغول شوند. با این حال، دانشجویان سایر کشورها تنها در صورتی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند که در ویزای آن ها نوع D (تحصیلی) قید شده باشد.
متوسط درآمد دانشجویی در کشور ایتالیا برای دانشجویان خارجی 7 یورو در ساعت حداثر 140 یورو در هفته و 540 یورو در ماه است .
کار دانشجویی-min
  • آرایشگری
  • نقاشی ساختمان
  • برق کاری
  • کار در هتل
  • کار در رستوران
  • کار در فروشگاه های زنجیره ای
  • تدریس خصوصی

     از جمله کارهایی هستند که میتوانید به صورت پاره وقت مشغول و از آن درآمد داشته باشید.

نحوه درخواست کار دانشجویی در ایتالیا

دانشجویانی که برای تحصیل به ایتالیا مهاجرت می‌کنند اگر قصد دریافت کار پاره‌وقت را داشته باشند می‌توانند از طریق سایت‌هایی مثل Indeed ،Glassdoor ،Linkedin ،IAESTE درخواست خود را به کارفرمایان ارائه کنند. این سایت‌های کاریابی به شما برای پیدا کردن کارهای پاره‌وقت در خارج از دانشگاه کمک می‌کند. همچنین اگر قصد پیدا کردن کار در داخل دانشگاه را دارید می‌توانید با برقراری تماس با مسئولین دانشگاه درخواست خود را برای آن‌ها ارسال کنید.

برای ویزای تحصیلی از وی‌پارسه راهنمایی بگیرید